Artikel ontbreekt in pakket

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb vorige week tijdens Black Friday een bestelling gedaan bij een webshop van een winkelketen. Mijn partner heeft ook op zijn eigen naam een bestelling gedaan. Beiden betaald met een eigen creditcard.

We hebben een paar dagen daarna onze bestelling ontvangen. Geloof het of niet, in beide pakketten ontbreekt één item. De doos zat goed dicht, maar kan gebeuren. Ik vond het wel toevallig, maar bestelde voor het eerst bij deze winkel, dus geen ervaringen mee.

We hebben maandagmorgen direct de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd. Ik zou worden teruggebeld, maar dat is niet gebeurd. Een dag later ontvangen wij een e-mail met iets in de strekking dat ze het heel erg toevallig vinden dat er twee bestellingen gedaan zijn door twee personen op hetzelfde adres en bij beiden mist een artikel. En daar laten ze het bij (de letterlijke tekst aan het eind van de e-mail). Ze geven ook aan dat ze de orders twee keer hebben gecheckt omdat ze het bijzonder vonden dat er twee bestellingen gedaan zijn op één adres. Dat heeft voor ons te maken met twee personen, twee creditcards en twee limieten.

Ze geven aan de rest van de artikelen te retourneren, maar niet de twee ontbrekende kledingstukken. Ik heb gelukkig met Mastercard betaald, dus ik kan het zaakje laten betwisten. Maar vraag me wel af of het zomaar kan. Op de website geeft de winkel aan bij klachten samen tot een oplossing te komen. Dat mis ik hier, ze gooien gewoon de deur dicht, reageren niet meer als ik ze bel en mailen ons zonder naam te noemen onderin. Ik vind ze daarin zeer onpersoonlijk, terwijl ik zelf graag even telefonisch een oplossing zou willen vinden.

Wat zijn hierin onze rechten? Ik kan mij ook voorstellen dat het toevallig is, maar het was Black Friday, wellicht druk in het magazijn en twee orders naar één adres. Daar kan het fout gaan. Maar nu houden ze de deur dicht en zitten wij met hoge kosten voor twee niet ontvangen dure kledingstukken...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Als jij/jullie je op het standpunt blijven stellen dat er niet (volledig) geleverd is, kan de webshop hoog en laag springen, maar zullen ze op enig moment (juridisch gezien) toch bakzeil halen. Zij kunnen immers niet bewijzen dat er iets geleverd is, of dat alle artikelen in de doos zaten op het moment van verzenden (ik neem aan dat ze daar geen aantoonbaar waterdicht systeem voor hanteren).

Dat gezegd hebbende, snap ik dat ze het opmerkelijk vinden dat bij 2 volledig separate bestellingen, er precies 1 (duur) artikel mist en dat de ontvangers allebei toevallig ook op hetzelfde adres blijken te wonen. Maar als jullie voet bij stuk houden en inderdaad de transactie betwisten, dan zal het pleit in jullie voordeel beslecht worden.

Gelijk hebben is overigens niet hetzelfde als gelijk krijgen, mogelijk moet je daar wat moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sdreeg schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:51:
Als jij/jullie je op het standpunt blijven stellen dat er niet (volledig) geleverd is, kan de webshop hoog en laag springen, maar zullen ze op enig moment (juridisch gezien) toch bakzeil halen. Zij kunnen immers niet bewijzen dat er iets geleverd is, of dat alle artikelen in de doos zaten op het moment van verzenden (ik neem aan dat ze daar geen aantoonbaar waterdicht systeem voor hanteren).

Dat gezegd hebbende, snap ik dat ze het opmerkelijk vinden dat bij 2 volledig separate bestellingen, er precies 1 (duur) artikel mist en dat de ontvangers allebei toevallig ook op hetzelfde adres blijken te wonen. Maar als jullie voet bij stuk houden en inderdaad de transactie betwisten, dan zal het pleit in jullie voordeel beslecht worden.

Gelijk hebben is overigens niet hetzelfde als gelijk krijgen, mogelijk moet je daar wat moeite voor doen.
Voor nu heeft het geen zin meer met hen in contact te blijven, aangezien ze zich aan hun standpunt houden. We twijfelen nu op ICS in te schakelen en de zaak te betwisten. In principe kan dat geen kwaad, maar ik had gehoopt er met de webshop uit te komen.

Ik kan me voorstellen dat het wellicht vreemd is, aan de andere kant hebben wij gewoon twee bestellingen gedaan, netjes betaald en ontvangen. Dat er dan artikelen ontbreken en zij geven aan dat het twee keer is gecontroleerd (wat echt niet bestaat en lariekoek is omdat wij gewoon artikelen missen in het pakket), wij kunnen er niets aan doen als klant. Ik ben van mening (met 20 jaar ervaring in de retail) dat het heel vervelend voor hen is, maar zonder waterdichtsysteem heeft de klant het voordeel van de twijfel.

Ze zouden bijvoorbeeld kunnen checken wat de voorraad nu is van de artikelen, missen zij iets? Of het gewicht van het vertrekkende pakket en het geretourneerde (beiden alles teruggestuurd). Genoeg opties om het te checken, maar ze willen niets doen om het überhaupt uit te zoeken.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:30
Het vonnis waar ik in dit soort gevallen altijd naar verwijs is "[uit track en trace] blijkt [...] niet dat in het pakket de drone zat". De winkel kan niet bewijzen wat er in het pakket zit, dus je hebt gewoon gelijk.
De winkel beschuldigt je er min-of-meer van dat je de boel zit te flessen, dus ik zou lekker ICS inschakelen als je met een creditcard hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tom-Z schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:24:
Het vonnis waar ik in dit soort gevallen altijd naar verwijs is "[uit track en trace] blijkt [...] niet dat in het pakket de drone zat". De winkel kan niet bewijzen wat er in het pakket zit, dus je hebt gewoon gelijk.
De winkel beschuldigt je er min-of-meer van dat je de boel zit te flessen, dus ik zou lekker ICS inschakelen als je met een creditcard hebt betaald.
Hele goede tip, dank je wel. Ik ga niet direct met een vonnis smijten van een soortgelijke case, maar helpt me wel dat ik in mijn recht sta. Ik hoef als klant niet te bewijzen dat het er niet in zit, ik zou niet weten hoe ik dat zou kunnen doen. Zelfs een foto maken is geen waterdicht systeem.

Zij moeten mijn inziens bewijzen dat het er in zou moeten zitten. Dat kunnen ze, nogmaals, doen door middel van voorraadbeheer, gewicht van het pakket op de heen- en terugreis. Bovendien zeggen ze dat het twee keer gecheckt was, maar op de pakbon was daar niets van te zien: geen naam, geen handtekening, geen vinkje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
THE_BASE schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:43:
Ik vond het wel toevallig, maar bestelde voor het eerst bij deze winkel, dus geen ervaringen mee.
...
dat ze het heel erg toevallig vinden dat er twee bestellingen gedaan zijn door twee personen op hetzelfde adres en bij beiden mist een artikel.
Beweren ze letterlijk dat ze het toevallig vinden? Dan is het probleem toch opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Staat er op de verzendlabel geen gewicht en kan je het ff nawegen met de items die er wel inzaten.

Lees dat ze al retour zijn. Waarom heb je alles al teruggestuurd, paste het niet ofzo

[ Voor 31% gewijzigd door Toerq op 02-12-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MSteverink schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:51:
[...]

Beweren ze letterlijk dat ze het toevallig vinden? Dan is het probleem toch opgelost?
Klopt, ze vinden het wel erg toevallig en vooral ook vreemd dat we twee orders op één adres laten komen. Ze zijn ook zeer onvriendelijk en mailen zonder naam. Je hebt dus ook geen idee met wie je steeds te maken heeft. Zeer onprofessioneel in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toerq schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:12:
Staat er op de verzendlabel geen gewicht en kan je het ff nawegen met de items die er wel inzaten.

Lees dat ze al retour zijn. Waarom heb je alles al teruggestuurd, paste het niet ofzo
Bij DHL staat het gewicht er niet op, dat was de heenreis. Van de terugreis via PostNL heb ik wel gewicht. We hebben ze direct retour gestuurd omdat PayPal tot en met zaterdag retourkostenvergoeding gaf. Overigens paste het inderdaad niet, maar dat is terzijde. Ik maak gewoon gebruik van WKOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

THE_BASE schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:43:
Ik heb vorige week tijdens Black Friday een bestelling gedaan bij een webshop van een winkelketen. Mijn partner heeft ook op zijn eigen naam een bestelling gedaan. Beiden betaald met een eigen creditcard.

We hebben een paar dagen daarna onze bestelling ontvangen. Geloof het of niet, in beide pakketten ontbreekt één item. De doos zat goed dicht, maar kan gebeuren. Ik vond het wel toevallig, maar bestelde voor het eerst bij deze winkel, dus geen ervaringen mee.

We hebben maandagmorgen direct de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd. Ik zou worden teruggebeld, maar dat is niet gebeurd. Een dag later ontvangen wij een e-mail met iets in de strekking dat ze het heel erg toevallig vinden dat er twee bestellingen gedaan zijn door twee personen op hetzelfde adres en bij beiden mist een artikel. En daar laten ze het bij (de letterlijke tekst aan het eind van de e-mail). Ze geven ook aan dat ze de orders twee keer hebben gecheckt omdat ze het bijzonder vonden dat er twee bestellingen gedaan zijn op één adres. Dat heeft voor ons te maken met twee personen, twee creditcards en twee limieten.

Ze geven aan de rest van de artikelen te retourneren, maar niet de twee ontbrekende kledingstukken. Ik heb gelukkig met Mastercard betaald, dus ik kan het zaakje laten betwisten. Maar vraag me wel af of het zomaar kan. Op de website geeft de winkel aan bij klachten samen tot een oplossing te komen. Dat mis ik hier, ze gooien gewoon de deur dicht, reageren niet meer als ik ze bel en mailen ons zonder naam te noemen onderin. Ik vind ze daarin zeer onpersoonlijk, terwijl ik zelf graag even telefonisch een oplossing zou willen vinden.

Wat zijn hierin onze rechten? Ik kan mij ook voorstellen dat het toevallig is, maar het was Black Friday, wellicht druk in het magazijn en twee orders naar één adres. Daar kan het fout gaan. Maar nu houden ze de deur dicht en zitten wij met hoge kosten voor twee niet ontvangen dure kledingstukken...
Voor je iets terug gaat sturen onder wettelijke bedenktijd, zou ikzelf eerst de gehele levering afdwingen, en niet vooraf aan dat al retourneren !
Webwinkel moet bewijzen dat er wel is geleverd, niet andersom. Het klinkt allemaal 'verdachter' als je direct beide orders terug gaat sturen, omdat alle bestelde bij beiden niet past, en beide hetzelfde ontbreekt. Beetje onhandig dit. Dus vraag om bewijs van hen, dat zij wel de goederen hebben ingepakt zoals men beweert.
Dit kun je via je CC maatschappij ook doen. maar ook nu al., bewaar alle communicatie en bewijs, liefst digitaal

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:40:
[...]

Voor je iets terug gaat sturen onder wettelijke bedenktijd, zou ikzelf eerst de gehele levering afdwingen, en niet vooraf aan dat al retourneren !
Webwinkel moet bewijzen dat er wel is geleverd, niet andersom. Het klinkt allemaal 'verdachter' als je direct beide orders terug gaat sturen, omdat alle bestelde bij beiden niet past, en beide hetzelfde ontbreekt. Beetje onhandig dit. Dus vraag om bewijs van hen, dat zij wel de goederen hebben ingepakt zoals men beweert.
Dit kun je via je CC maatschappij ook doen. maar ook nu al., bewaar alle communicatie en bewijs, liefst digitaal
Jep, ik zal niet ontkennen dat het wellicht vreemd overkomt. Maar het moest retour in verband met de Retourkostenvergoeding én het feit dat ik alleen in het weekend de tijd heb te retourneren.

Anyway, we gaan het nu via de creditcardmaatschappij spelen. Zij geven als je vraagt om bewijs alleen aan dat ze het twee keer hebben gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh85
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-05 11:20
Hoe is er nu betaald? Je geeft aan met creditcard, maar retourvergoeding vanuit Paypal.

Wanneer je betaald met creditcard via Paypal, zal je de case bij Paypal moeten voorleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jh85 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:43:
Hoe is er nu betaald? Je geeft aan met creditcard, maar retourvergoeding vanuit Paypal.

Wanneer je betaald met creditcard via Paypal, zal je de case bij Paypal moeten voorleggen...
Is dat werkelijk zo? Ik heb namelijk contact gehad met ICS en zij zeiden dat dit geen invloed heeft. Je ziet bij de afschrijvingen overigens ook geen PayPal staan. Het is inderdaad betaald via PayPal met een gekoppelde creditcard. Mocht het zo zijn, dan gaan we die weg bewandelen. Maar mij is anders verteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:54
THE_BASE schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:09:
[...]

Is dat werkelijk zo? Ik heb namelijk contact gehad met ICS en zij zeiden dat dit geen invloed heeft. Je ziet bij de afschrijvingen overigens ook geen PayPal staan. Het is inderdaad betaald via PayPal met een gekoppelde creditcard. Mocht het zo zijn, dan gaan we die weg bewandelen. Maar mij is anders verteld.
PayPal zal de Merchant gewoon uitbetalen aangezien zij geen weet hebben van jouw geschil. Ga je dan terugboeken via je credit card maatschappij, dan zal je een schuld hebben bij PayPal. Wanneer je die vervolgens niet vereffend, zullen ze je account uiteindelijk blokkeren.

Dus heb je betaald met PayPal? Dan zal je daar een geschil moeten openen. Zij zullen de Merchant vervolgens verzoeken om te bewijzen dat er is geleverd conform bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hondjeee schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:18:
[...]

PayPal zal de Merchant gewoon uitbetalen aangezien zij geen weet hebben van jouw geschil. Ga je dan terugboeken via je credit card maatschappij, dan zal je een schuld hebben bij PayPal. Wanneer je die vervolgens niet vereffend, zullen ze je account uiteindelijk blokkeren.

Dus heb je betaald met PayPal? Dan zal je daar een geschil moeten openen. Zij zullen de Merchant vervolgens verzoeken om te bewijzen dat er is geleverd conform bestelling.
Klinkt zeer aannemelijk, we zullen ICS morgen eens even bellen en anders een geschil bij PayPal openen. Hoop dat dat niet te lastig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 11:55
Wat voor bedragen hebben we het hier over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
wokkelz schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:58:
Wat voor bedragen hebben we het hier over?
Dat mag je best weten: een trui van 70 euro en een trui van 80 euro. Inmiddels heb ik het betaald; het is niet dat we het niet kunnen missen.

Het gaat over het onrecht, het niet willen oplossen, een dichte deur en het asociale gedrag van de winkel. Ik heb nog nooit zo’n slechte klantenservice meegemaakt. Zal er ook nooit meer iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt via Paypal de factuur voldaan, of je gekozen hebt voor iDeal of Mastercard om de factuur te voldoen maakt niets uit. Je kunt via Paypal een geschil indienen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de persoon.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 03-12-2022 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:37:
[...]

Nou, verkoper of niet, "onhandig / drammerig / asociaal" snap ik wel als perceptie.

Er is nog een ongesloten (wettelijke) discussie gaande dat er 2 incomplete orders geleverd zijn. Omdat winkel blijkbaar "ook onhandig" reageert op de constatering, springt topicstarter meteen in chargeback / wkoa / geld terug !!11

Van beide kanten levert dit niks op want wkoa op een incomplete order levert dus een incomplete retour op en dan blijft de initiele discussie lopen.

@THE_BASE je hebt niet met MasterCard betaald maar met Paypal. ICS gaat zeer waarschijnlijk niets doen voor je omdat PayPal de payment-provider is. Je wurmt je in een lastige situatie "he said, they said" kan bij PayPal nog wel eens aan de verkeerde kant van het muntje landen en mag je alsnog betalen; zeker als verkoper morgen alsnog een volledige pakbon boven water tovert.
Bedankt voor het meedenken, ik zal PayPal benaderen. Betaald is er al, het geld kan hooguit terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 12:14
Jij betaalt, zij leveren niet, en mailen dat ze het “erbij laten”? ;) grapjassen, dat zou er bij mij ook niet ingaan.

Ik zelf had ervoor gekozen om iets vasthoudender te zijn in het contact met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Znorkus schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:51:
Jij betaalt, zij leveren niet, en mailen dat ze het “erbij laten”? ;) grapjassen, dat zou er bij mij ook niet ingaan.

Ik zelf had ervoor gekozen om iets vasthoudender te zijn in het contact met de klantenservice.
Letterlijk. Normaal ben ik ook vasthoudender in dit soort dingen, maar heb het ook niet op deze manier eerder meegemaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door THE_BASE op 04-12-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Znorkus schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:51:

Tsja. Dit geval is van webshop kant ook gewoon fishy te vinden.
1 nieuwe klant besteld met 2 verschillende bestellingen iets en bij beiden mist er 1 product en de ontvanger wil direct ook alles weer terug sturen en geld terug.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:29:
[...]
1 nieuwe klant besteld met 2 verschillende bestellingen iets en bij beiden mist er 1 product en de ontvanger wil direct ook alles weer terug sturen en geld terug.
Als de verkoper het niet vertrouwde dat er twee zendingen naar één adres gingen, dan hadden de verkoper niet moeten verkopen. Nu de verkoper dat wel heeft gedaan, zijn er gewoon twee overeenkomsten met twee kopers die beiden nakoming van de overeenkomst vorderen.

Het staat de verkoper vrij om bewijs te leveren dat de kopers de bestelde zaken hebben ontvangen toch?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Real schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:41:
[...]
Als de verkoper het niet vertrouwde dat er twee zendingen naar één adres gingen, dan hadden de verkoper niet moeten verkopen. Nu de verkoper dat wel heeft gedaan, zijn er gewoon twee overeenkomsten met twee kopers die beiden nakoming van de overeenkomst vorderen.
TS vordert nakoming van zijn 2 WKOA’s.
Niet nakoming van de overeenkomst. ;)

Bij nakoming overeenkomst zou die het nasturen van de 2 missende artikelen vorderen.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 04-12-2022 20:02 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het was wellicht niet handig om het pakket eerst retour te sturen en daarna pas te melden. Maar het was weekend en wilden de kosten voor retour terug vorderen bij PayPal.

Dat gezegd hebbende: ze hebben ook niet aangeboden na te leveren. Het was direct de deur dicht gooien en aangeven dat het niet eerder was voor gekomen en de order dubbel gecheckt is. Dat mogen ze van mij dan bewijzen. Dat heb ik nergens aan kunnen zien, de pakbon was blanco.

Wat mij betreft ligt de bewijslast bij de verkoper en niet bij de klant. Ik snap de gedachte dat het wellicht vreemd over komt om twee orders naar hetzelfde adres te sturen en melding te ontvangen van gemiste artikelen. Maar toch is het zo, leuker kan ik het ook niet maken. Ik zou er toch ook niet zo’n zaak van maken als het niet zo was? Zo zit ik niet in elkaar.

Wellicht is de rechtsbijstand nog een optie, voor dit soort dingen heb ik die nog nooit hoeven inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:02:
[...]
TS vordert nakoming van zijn 2 WKOA’s.
Niet nakoming van de overeenkomst. ;)
Inderdaad, nakoming van de ongedaanmakingsverbintenis.

En nu? Wat moet de TS met je andere reactie?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-05 04:58
Ik zou toch wat meer doorgevraagd hebben bij de klantenservice. Ook om dit bedrijf bewust te laten worden van waar ze mee bezig zijn. Telefonisch spreken misschien, dan wordt je vaak veel beter geholpen.

Wie heeft de pakketten ingepakt? Doen ze dit zelf of hebben ze een magazijn? Zetten ze externen in? Hoe kunnen ze er zeker van zijn dat de inpakker nu geen stapel kledingstukken thuis heeft liggen? Zijn er meerdere klanten met dit probleem? Waarom wordt dit als "toevallig" bestempeld? Waarom moet jij jezelf bewijzen tegenover de webshop en uitleg geven? Waar is de klantvriendelijkheid? Etc etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-05 13:34
Even een vraagje. De twee missen artikelen, hebben die een beetje gewicht? Want dan zou ik beide pakketjes retour sturen. Als het goed is wegen ze dan hetzelfde als ze onderweg naar jou wogen. Bij het missen van twee artikelen heb je dan je bewijs.....

(Als het goed is heeft PostNL oid het gewicht van de pakketjes bewaard.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
FlyingPineapple schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:31:
Ik zou toch wat meer doorgevraagd hebben bij de klantenservice. Ook om dit bedrijf bewust te laten worden van waar ze mee bezig zijn. Telefonisch spreken misschien, dan wordt je vaak veel beter geholpen.

Wie heeft de pakketten ingepakt? Doen ze dit zelf of hebben ze een magazijn? Zetten ze externen in? Hoe kunnen ze er zeker van zijn dat de inpakker nu geen stapel kledingstukken thuis heeft liggen? Zijn er meerdere klanten met dit probleem? Waarom wordt dit als "toevallig" bestempeld? Waarom moet jij jezelf bewijzen tegenover de webshop en uitleg geven? Waar is de klantvriendelijkheid? Etc etc etc etc
Ook weer helemaal eens, maar telefonisch beantwoorden ze niet meer. Als je ze belt nemen ze gewoon niet op. Kan het nog eens onbekend proberen.

Het is niet zo'n grote keten, ik schat zo'n 15 winkels en een kleine webshop dus zullen ze alles zelf inpakken. Ze geven aan dat het nooit voorkomt (nooit bestaat niet in mijn optiek, waar mensen werken worden fouten gemaakt) en klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Muismat1991 schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:59:
Even een vraagje. De twee missen artikelen, hebben die een beetje gewicht? Want dan zou ik beide pakketjes retour sturen. Als het goed is wegen ze dan hetzelfde als ze onderweg naar jou wogen. Bij het missen van twee artikelen heb je dan je bewijs.....

(Als het goed is heeft PostNL oid het gewicht van de pakketjes bewaard.)
Het werd heen verzonden via DHL en die doen niets met gewicht, dat is dus onbekend. Terug naar de afzender gaat via PostNL en daar heb ik een label van mét gewicht. Maar daar heb ik nu niets aan. Ik heb dat ook al aangegeven, maar ze geven gewoon aan dat ze 'er klaar mee zijn'. Ze willen zelfs niet meedenken hoe op te lossen, het is gewoon een gesloten deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-05 13:34
THE_BASE schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:02:
[...]

Het werd heen verzonden via DHL en die doen niets met gewicht, dat is dus onbekend. Terug naar de afzender gaat via PostNL en daar heb ik een label van mét gewicht. Maar daar heb ik nu niets aan. Ik heb dat ook al aangegeven, maar ze geven gewoon aan dat ze 'er klaar mee zijn'. Ze willen zelfs niet meedenken hoe op te lossen, het is gewoon een gesloten deur.
Dan gewoon een brief sturen met de sommatie om het geld binnen 14 dagen over te maken, anders leg je het bij een incassobureau neer met alle bijkomende kosten waarna een gang naar de rechter plaats vindt. (Meestal vinden ze dat soort taal wel eng genoeg). De bewijslast ligt bij hun om aan te tonen dat een pakketje heelhuids is aangekomen. Dit doen ze meestal door bijvoorbeeld het gewicht te meten van een pakketje dat de deur uit gaat........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Muismat1991 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:42:
[...]

Dan gewoon een brief sturen met de sommatie om het geld binnen 14 dagen over te maken, anders leg je het bij een incassobureau neer met alle bijkomende kosten waarna een gang naar de rechter plaats vindt. (Meestal vinden ze dat soort taal wel eng genoeg). De bewijslast ligt bij hun om aan te tonen dat een pakketje heelhuids is aangekomen. Dit doen ze meestal door bijvoorbeeld het gewicht te meten van een pakketje dat de deur uit gaat........
We hebben nu via PayPal een geschil geopend en wachten op een antwoord. Ik begrijp dat ze binnen 20 dagen moeten reageren naar PayPal. Als we er uit zijn gekomen, dan sluit ik het geschil. Zo niet: dan escaleer ik het probleem. Ik hoop alleen dat het zover niet hoeft te komen.

Mocht dit allemaal niet lukken, dan zal ik inderdaad een aangetekende brief gaan sturen en verzoeken de ingehouden bedragen van beide bestelnummers binnen 14 dagen aan mij te crediteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-05 04:58
THE_BASE schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:01:
[...]

Ook weer helemaal eens, maar telefonisch beantwoorden ze niet meer. Als je ze belt nemen ze gewoon niet op. Kan het nog eens onbekend proberen.

Het is niet zo'n grote keten, ik schat zo'n 15 winkels en een kleine webshop dus zullen ze alles zelf inpakken. Ze geven aan dat het nooit voorkomt (nooit bestaat niet in mijn optiek, waar mensen werken worden fouten gemaakt) en klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Wat naar dat ze je niet eens telefonisch te woord staan. Dan moeten ze het toch echt bij zichzelf zoeken als je het mij vraagt. Veel succes met je PayPal case. Ik heb er zelf een paar gehad en zonder al teveel bewijslast heeft PayPal mij gelijk gegeven bij escaleren van de case. Het is alleen wel altijd een geduldskwestie, je bent zo een maand verder voordat je case afgesloten is. Ik bestel daarom ook altijd met PayPal als ik een website niet ken/vertrouw, dan kan ik er altijd nog een case van maken als ze uiteindelijk niet leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door FlyingPineapple op 06-12-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-05 17:46

VDV

THE_BASE schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:05:
[...]

We hebben nu via PayPal een geschil geopend en wachten op een antwoord. Ik begrijp dat ze binnen 20 dagen moeten reageren naar PayPal. Als we er uit zijn gekomen, dan sluit ik het geschil. Zo niet: dan escaleer ik het probleem. Ik hoop alleen dat het zover niet hoeft te komen.

Mocht dit allemaal niet lukken, dan zal ik inderdaad een aangetekende brief gaan sturen en verzoeken de ingehouden bedragen van beide bestelnummers binnen 14 dagen aan mij te crediteren.
Ik zou zelf niet lang wachten met escaleren. Bij verkopers die verder weigerden te communiceren voordat ik het geschil opende, heb ik het gelijk geescaleerd met dat als reden. PayPal kiest bijna altijd de kant van de klant, for better of for worse O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

na 5 dagen escaleren naar claim. Je hoeft niet zo lang te wachten, en vaak reageert men wel op een claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:00
YakuzA schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:29:
[...]

Hou op hoor. Als die lui het zo fishy vonden, hadden ze beiden bestellingen compleet moeten cancellen en het betaalde bedrag terug moeten sturen.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:34:
na 5 dagen escaleren naar claim. Je hoeft niet zo lang te wachten, en vaak reageert men wel op een claim.
Bedankt voor de tip, zondag is het geschil geopend, dus ik geef ze tot vrijdag. Dan zal ik de claim escaleren. Lijkt me dan ook dat ze (als ze er al mee bezig zijn) voldoende tijd hebben gehad voor zichzelf bewijs te verzamelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Idd, het komt niet uit het niets zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 16:35

Goku33

Ownage!

Heeft de betreffende webshop Thuiswinkel Waarborg?
Dan kan je daar ook een geschil indienen:
https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/geschillen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Goku33 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:37:
Jazeker, maar in eerste instantie wilde ik het gewoon met de webshop oplossen. Als dat niet lukt, ga ik naar de betaalpartner, in dit geval dus PayPal. Mocht dat niet lukken, dan zal ik een brief sturen en daarna naar Thuiswinkel Waarborg. Dan heb ik van mijn kant alles gedaan wat binnen mijn macht ligt.

Als er een update is zal ik dat hier ook even melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goku33 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:37:
Daar vang je vaak Bot mee. vaker uitspraken gezien die in het voordeel van de verkoper vielen, terwijl dat door een rechter gunstiger zou zijn richting consument. (ook niet altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VDV schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:28:
[...]

Ik zou zelf niet lang wachten met escaleren. Bij verkopers die verder weigerden te communiceren voordat ik het geschil opende, heb ik het gelijk geescaleerd met dat als reden. PayPal kiest bijna altijd de kant van de klant, for better of for worse O-)
Inmiddels is mijn geduld op, eerder dan mijn eigen gestelde termijn van vrijdag. Ik heb de claim geëscaleerd. Vanmorgen nog eens contact gezocht met het bedrijf, nemen weer niet op. Naar aanleiding van de claim wordt ook geen contact met mij gezocht. Hopelijk krijg PayPal wel voet tussen de deur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

THE_BASE schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:13:
[...]

Inmiddels is mijn geduld op, eerder dan mijn eigen gestelde termijn van vrijdag. Ik heb de claim geëscaleerd. Vanmorgen nog eens contact gezocht met het bedrijf, nemen weer niet op. Naar aanleiding van de claim wordt ook geen contact met mij gezocht. Hopelijk krijg PayPal wel voet tussen de deur daar.
Zou zelf geen contact opnemen als je een claim hebt via PP. mocht je dat wel willen kun je misschien een ander tel. gebruiken dan waar je normaal mee belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 21:31
Afgelopen week ontving ik een pakket en er miste ook wat, de verkoper vroeg of ik het gewicht wat in post.NL stond kon doorgeven.
Daaruit bleek namelijk dat het onderdeel er gewoon niet in had gezeten.

Misschien bij jullie ook nog een optie?
Iets met twee dingen weegt zwaarder dan met 1 artikel tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Roos79 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:34:
Afgelopen week ontving ik een pakket en er miste ook wat, de verkoper vroeg of ik het gewicht wat in post.NL stond kon doorgeven.
Daaruit bleek namelijk dat het onderdeel er gewoon niet in had gezeten.

Misschien bij jullie ook nog een optie?
Iets met twee dingen weegt zwaarder dan met 1 artikel tenslotte.
Zoals TS ook heeft verteld: pakket kwam heen (dus naar TS) via DHL.
Bij DHL doen ze niet aan gewichten helaas, meer aan formaat van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ryur schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:04:
Bij DHL doen ze niet aan gewichten
offtopic:
Zeker wel, maar in dit specifieke geval kennelijk niet.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
8088 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:12:
[...]

offtopic:
Zeker wel, maar in dit specifieke geval kennelijk niet.
Het is in elk geval niet voor mij als ontvanger te achterhalen, wellicht voor de verzender. Het is nu even afwachten wat de claim van PayPal gaat doen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Update: PayPal heeft beide kwesties gesloten in ons voordeel, we hebben het geld dus terug ontvangen.

Ik heb zo’n vermoeden dat de webshop de vraag van PayPal niet eens heeft beantwoord. Ik ben dan ook benieuwd wie deze kosten nu betaald; wordt het ingehouden bij de verkoper of vergoed PayPal het zelf?

In elk geval blij dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:09
THE_BASE schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:47:
Update: PayPal heeft beide kwesties gesloten in ons voordeel, we hebben het geld dus terug ontvangen.

Ik heb zo’n vermoeden dat de webshop de vraag van PayPal niet eens heeft beantwoord. Ik ben dan ook benieuwd wie deze kosten nu betaald; wordt het ingehouden bij de verkoper of vergoed PayPal het zelf?

Mooi!

Kosten worden gevorderd bij de verkoper. Heb dit ook al een paar keer meegemaakt, ook met een creditcard. Ik krijg mijn geld terug en de verkoper is zijn geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

THE_BASE schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:47:

Paypal reserveert dat op tegoed van verkoper, of het was nog niet eens uitbetaald. Hoorde dat ook pas via de bekende 3e partij verkoper, dat de daadwerkelijke verkoper pas na de 30 dagen zijn geld krijgt. Hier houden ze rekening met termijn van herroepen die zij aanbieden. Bij particulieren met geschil werd mijn account geblokkeerd door Paypal. Kon geen betaling meer doen, alleen ontvangen. 2x beflikkerd en toen nooit meer PP gebruikt op eBay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vervelend voor de verkoper, maar als ze gewoon met mij in gesprek zouden gaan, waren we er vast uitgekomen. Helaas loopt het nu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:24

DDX

Benieuwd of de verkoper nu 'moeilijk' gaat doen met factuur sturen, deurwaarder etc.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
DDX schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:21:
Benieuwd of de verkoper nu 'moeilijk' gaat doen met factuur sturen, deurwaarder etc.
Zover ik weet is het een bindende uitspraak. En ja de verkoper mag/kan in hoger beroep. Maar dat zal dan eerder kijken of PayPal zorgvuldig te werk is gegaan. En niet perse opnieuw beginnen. Daar is de verkoper mee akkoord gegaan toen hij het aanbod.

Dus mocht er een deurwaarder komen(verwacht ik niet) gewoon verwijzen naar de uitspraak van PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ben niet bang voor een deurwaarder. Ik heb alle bewijzen verzameld en een claim ingediend via PayPal. De verkopende partij weet de consequenties als je betaalmethode PayPal aanbiedt. Als ze een probleem hebben met de terugboeking, moeten ze bij PayPal zijn, niet bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
DDX schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:21:
Gezien het verloop verwacht ik niet dat TS er iets van horen gaat nog.
Vergeet niet een review van de shop hier op tweakers toe te voegen (als ze er opstaan) dan kan je medetweakers beetje waarschuwen en een trend laten zien wat heel behulpzaam kan zijn.
Pagina: 1