Beste Tweakers,
Graag jullie advies over de volgende offertes. Ik heb een beetje het gevoel alsof ze vel te hoog in prijs zijn. En vraag me af of de micro-omvormers wel nodig zijn op dit simpele dak.:fill(white):strip_exif()/f/image/dvcv2sLRZwdkBoRAaMFze2Wd.png?f=user_large)
Helaas willen de onderburen niet tegelijk meedoen, dus zijn we veroordeeld om het klein te houden.
Offerte 1:
6 Jinko Tiger 415 FB
2520 Wp
Growatt MIC 2500 TL-X
Kosten: 4794,- (EX BTW)
Euro/WP = 1.90
Offerte 2:
7 Jinko Tiger 415 FB
2905 Wp
Enphase IQ7+ micro-omvormers
Kosten: 6384,- (EX BTW)
Euro/WP = 2,19
Ik heb bij nog meer bedrijven offertes aangevraagd maar gezien de drukte reageren er heel veel niet meer.
- Moet ik voor micro-omvormers gaan of niet? Aangezien het een plat dak is zonder schaduw lijkt mij het niet nodig, maar de verkoper zei van wel. Graag jullie advies.
Heel erg bedankt!
Graag jullie advies over de volgende offertes. Ik heb een beetje het gevoel alsof ze vel te hoog in prijs zijn. En vraag me af of de micro-omvormers wel nodig zijn op dit simpele dak.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/dvcv2sLRZwdkBoRAaMFze2Wd.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
We hebben in de VVE afgesproken dat iedereen 1/3e van het dak mag volleggen. Het dak is 9.3 x 6m = 55m2 - 5m2 (lichtkoepel) = 50m2 totale dakoppervlak / 3 = 17m2 per huishouden.Helaas willen de onderburen niet tegelijk meedoen, dus zijn we veroordeeld om het klein te houden.
Schaduw
Het gaat om een volledig plat dak, zonder last van schaduw. Geen hoge bomen in de buurt of andere gebouwen.Jaarverbruik
2200kWh, maar met twee jonge kinderen wordt dit wellicht hoger. We wonen in een appartement dus ik denk dat het opladen van een (toekomstige) elektrische auto in de toekomst moeilijk wordt. En voordat we een warmtepomp nemen moeten we eerst nog veel investeren in de isolatie.Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase aansluiting.Budget en doel
Zo kostenefficiënt zelf energie opwekken. Liefst meteen zoveel mogelijk neerleggen, maar het moet natuurlijk wel uit kunnen.Wie gaat het project uitvoeren
Een vakman gaat het werk uitvoeren.Bijhouden van data
Data van fabrikant voldoet.Reeds verkregen offertes
Twee offertes gekregen:Offerte 1:
6 Jinko Tiger 415 FB
2520 Wp
Growatt MIC 2500 TL-X
Kosten: 4794,- (EX BTW)
Euro/WP = 1.90
Offerte 2:
7 Jinko Tiger 415 FB
2905 Wp
Enphase IQ7+ micro-omvormers
Kosten: 6384,- (EX BTW)
Euro/WP = 2,19
Ik heb bij nog meer bedrijven offertes aangevraagd maar gezien de drukte reageren er heel veel niet meer.
Regio
AmsterdamVragen
- Kan het niet goedkoper of is dit gezien de marktomstandigheden normaal?- Moet ik voor micro-omvormers gaan of niet? Aangezien het een plat dak is zonder schaduw lijkt mij het niet nodig, maar de verkoper zei van wel. Graag jullie advies.
Heel erg bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door losbuijsos op 02-12-2022 11:03 ]