Bij mijn bedrijf is men bezig te migreren van persoonlijke homedrives naar MS OneDrive. Om de motivatie voor gebruikers om mee te werken wat te verhogen, wil men de persoonlijke homedrives op read-only zetten. Aan mij de vraag om hiervoor een script te schrijven.
De homedrives zijn links naar DFS folders. Een collega deed de suggestie om te kijken of het voldoende zou zijn om die link op read-only te zetten. Ik vermoed van niet, maar wil het graag zeker weten. Het alternatief is namelijk om alle afzonderlijke bestanden op read-only te zetten en da's een erg tijdrovende bezigheid. Ook voor een script.
Mijn vraag:
Wat denken jullie dat de beste manier is om deze homedrives read-only te maken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat dus om folders op een DFS. Het scripten doe ik in Powershell, maar het gaat mij nu even om de beste methode.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd of het me lukt om de link op read-only te zetten, maar daar heb ik nog geen methode voor gevonden. Dat kan ook nog door een gebrek aan rechten komen.
...
De homedrives zijn links naar DFS folders. Een collega deed de suggestie om te kijken of het voldoende zou zijn om die link op read-only te zetten. Ik vermoed van niet, maar wil het graag zeker weten. Het alternatief is namelijk om alle afzonderlijke bestanden op read-only te zetten en da's een erg tijdrovende bezigheid. Ook voor een script.
Mijn vraag:
Wat denken jullie dat de beste manier is om deze homedrives read-only te maken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat dus om folders op een DFS. Het scripten doe ik in Powershell, maar het gaat mij nu even om de beste methode.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd of het me lukt om de link op read-only te zetten, maar daar heb ik nog geen methode voor gevonden. Dat kan ook nog door een gebrek aan rechten komen.
...