Toon posts:

Indiana Jones and the Dial of Destiny

Pagina: 1
Acties:

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Lang verwacht maar nu eindelijk de eerste publieke trailer voor de nieuwe Indy. ik kijk persoonlijk erg uit naar deze film.

Filmposter

[Voor 20% gewijzigd door rammes op 02-12-2022 08:20]

Ik zou het doen!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fingers crossed. Crystal skull vond ik so-so.
Wel leuk dat John Rhys Davies weer meedoet.
Veel CGI de-aging, trouwens.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:50
Op de filmposter van de TS staat 'january 2023'. Maar IMDB zegt "Expected June 30, 2023". Duurt nog even dus.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Mijn verwachtingen voor deze film zijn behoorlijk laag. Vooral door de tegenvallende Crystal Skull en wat andere recente Disney producties die ik heb gezien.

Overigens heb ik wat leaks gelezen (die ik met een scheepslading zout neem), maar als die waar zijn dan wordt het niet best...
spoiler:
Bij het tijdreizen gaat de jonge Indiana Jones dood en moet de nieuwe, vrouwelijke archeologe zijn plek innemen om de tijdslijn te bewaren.

Vooralsnog neem ik het niet serieus, maar aan de andere kant zou het me ook weer niet verbazen...

Edit - kennelijk ontkracht, maar het blijft klinken als iets wat Disney zou doen om elke paar jaar een nieuwe film+serie op de markt te kunnen brengen.

[Voor 12% gewijzigd door ErikT738 op 02-12-2022 14:09]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

Dido

heforshe

vanaalten schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:49:
Op de filmposter van de TS staat 'january 2023'. Maar IMDB zegt "Expected June 30, 2023". Duurt nog even dus.
Die "filmposter" lijkt meer op een cover voor het filmtijdschrijft Empire (sterker nog, er staat op dat het een cover is).

En het gaat dan dus om de cover van de januari-editie van dat blad, en niet over de filmposter.

Wat betekent mijn avatar?

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Indiana Jones is imho een tijdsgeest films dat past in de jaren 80 en hangt samen met het succes van Steven Spielberg in z'n hoogtijdagen. Ik blijft sceptisch rondom dit soort films, soortgelijke continuering van andere franchises uit de jaren 80 (Terminator, Predator, Alien(s), Rambo, Total Recall, etc) verliepen (imho) allemaal teleurstellend.

En hoe zeer ik vaak ook een tegenstander bent van het concept, ben ik van mening als men zo nodig de franchise levend wil houden met had moeten rebooten met een nieuwe acteur. River Phoenix zou als young Indiana in de jaren 80 nu ook al in de 50 zijn geweest.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Wat mij betreft zijn er na The Mummy uit 1999 geen goede Indiana Jones films meer gemaakt :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Marc H
  • Laatst online: 22:29

Marc H

- Mr. Burstmode -

defiant schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 00:20:
Indiana Jones is imho een tijdsgeest films dat past in de jaren 80 en hangt samen met het succes van Steven Spielberg in z'n hoogtijdagen. Ik blijft sceptisch rondom dit soort films, soortgelijke continuering van andere franchises uit de jaren 80 (Terminator, Predator, Alien(s), Rambo, Total Recall, etc) verliepen (imho) allemaal teleurstellend.

En hoe zeer ik vaak ook een tegenstander bent van het concept, ben ik van mening als men zo nodig de franchise levend wil houden met had moeten rebooten met een nieuwe acteur. River Phoenix zou als young Indiana in de jaren 80 nu ook al in de 50 zijn geweest.
Mee eens. Het zou eigenlijk iets als James Bond moeten worden. Het staat meer voor een rol, in plaats van een specifieke acteur. In Crystal scull zaten al teveel kunstgrepen, in het script en qua CGI, gedaan om het werkend te krijgen, wat imho niet helemaal gewerkt heeft.

Een jongere generatie Indiana Joneses, waar Harrison Ford een meer symbolische rol op de achtergrond heeft. Dat zou volgens mij best wel eens kunnen werken. Maar dan zou het wel weer in de dezelfde tijd moeten afspelen als de eerste Indy's .

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Marc H schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:26:
[...]

Een jongere generatie Indiana Joneses, waar Harrison Ford een meer symbolische rol op de achtergrond heeft. Dat zou volgens mij best wel eens kunnen werken. Maar dan zou het wel weer in de dezelfde tijd moeten afspelen als de eerste Indy's .
Maar hoe kan het dan de wereld zoals waar we nu in leven weerspiegelen? :P

All jokes aside zou dat natuurlijk prima kunnen. De huidige Indy die als mentor of vaderfiguur (dan wel graag een goede, en niet zo'n standaard waardeloze Disney vader) functioneert. En die een nieuwe generatie avonturiers (m/v) onder zijn hoede neemt en uiteindelijk letterlijk zijn hoed aan de wilgen hangt, danwel overdraagt.

Stel je voor dat Indy samen met zijn zoon en diens vriendin en Sallah het met zijn vieren opnemen tegen een clandestiene Nazi organisatie net na de Tweede Wereldoorlog en allerlei verloren gewaande artifacten moeten terugkapen of beschermen tegen ze. Lijkt me een prima basis voor een nieuwe generatie.

Maar goed, wat weet ik er nou van :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Nieuwe full trailer !

Indiana Jones returns to the Festival de Cannes for the world premiere of Indiana Jones and the Dial of Destiny
https://www.festival-cann...-76th-festival-de-cannes/

Ik zou het doen!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Mag je je eigen topic een schop geven :P Vanavond was de premiere in Cannes, de eerste reviews stromen binnen,

https://www.gamesradar.co...e-dial-of-destiny-review/

Ik zou het doen!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:04
rammes schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:20:
Mag je je eigen topic een schop geven :P Vanavond was de premiere in Cannes, de eerste reviews stromen binnen,

https://www.gamesradar.co...e-dial-of-destiny-review/
Hmm niet heel best zo te zien, tsja Kathleen Kennedy heeft er weer aangezeten ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Esh2k
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-06 02:10
Metacritic:

Slashfilm 80/100
Empire 80/100
Paste Magazine 70/100
Guardian 3/5
IGN 40/100

Acties:
  • 0Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:40
Tot voor kort dachten velen dat de nieuwe film het mindere Crystal Skull moest doen vergeten, maar met deze recensies is alle hoop vervlogen. Sommigen denken dat de Cannes recensenten te kritisch zijn maar ik vrees dat het echt zo slecht is.

Het zal later te bekijken zijn op Disney+ zullen we maar zeggen, een bioscooptrip is het wss niet waard. Op basis van de franchise en Harrison Ford kan Disney mss hopen op minstens 500 miljoen met bezoekers die de recensies gewoon negeren (de vorige film haalde 800 miljoen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:17

Fisico

by Fabian

Zo'n reeks waarin zo veel jeugdsentiment zit dat ik uiteindelijk toch naar de bios ga. Gelukkig met een paar vouchers, dus in het ergste geval ben ik alleen mijn tijd kwijt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36
Uit de BBC review:
I'm not sure how many fans want to see Indiana Jones as a broken, helpless old man who cowers in the corner while his patronising goddaughter takes the lead, but that's what we're given, and it's as bleak as it sounds.
Juist ja. Voorspelbaar en SKIIIIIP.
why

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:03

Major_ton

Shoot!

Kwistnix schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:01:
Uit de BBC review:

[...]

Juist ja. Voorspelbaar en SKIIIIIP.
why
Als zelfs de BBC zoiets al zegt... De deconstructie van sterke mannelijke karakters gaat dus nog lekker door bij Disney. Wat een trieste vertoning.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 22:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

algalid schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:12:
Tot voor kort dachten velen dat de nieuwe film het mindere Crystal Skull moest doen vergeten, maar met deze recensies is alle hoop vervlogen. Sommigen denken dat de Cannes recensenten te kritisch zijn maar ik vrees dat het echt zo slecht is.

Het zal later te bekijken zijn op Disney+ zullen we maar zeggen, een bioscooptrip is het wss niet waard. Op basis van de franchise en Harrison Ford kan Disney mss hopen op minstens 500 miljoen met bezoekers die de recensies gewoon negeren (de vorige film haalde 800 miljoen).
probleem is dat deze al minimaal 800 miljoen moet halen om break even te zijn... maar hopelijk flopt het hard en wordt kennedy eindelijk van dr troon gehaald...

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee