Mijn vraag
2 nieuwe UniFi 6 ap's willen niet adopten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude Dell W10 laptop bekabeld, Java en de controller os van UniFi. Alle software is up to date.
Nieuwe TPLink PoE+ managed switch. (Niets met de instellingen gedaan alleen firmware geupdate)
Zyxel T50 Modem
Glasvezellijn van T-Mobile
Cat 6a sftp kabels
Samsung S21
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het begon met de melding adoption failed in de Controller OS met de mededeling dat beide ap's al in een andere omgeving gekoppeld waren. Vond ik al vreemd gezien ze beiden uit gesealde doosjes kwamen en de ledring wit waren. Maar wellicht heb ik te lang getreuzeld met een leuke WiFi naam te verzinnen.
Vervolgens even gegoogled en een factory reset uitgevoerd op de ap zelf, na opnieuw opstarten van beide aps kwamen ze weer te voorschijn in de controller. Op adopt geklikt en er stond adopting... wel dik 20minuten lang. Ledring branden gewoon wit trouwens.
Vervolgens de UniFi app geinstalleerd op mijn telefoon, hier mocht ik beide aps instellen als standalone device, dit gedaan en dat ging goed. Led brande blauw. Firmware update gedaan en na dat ze weer online waren op "forget me" geklikt. Na een tijdje kreeg ik weer een witte ledring te zien.
Vervolgens kreeg ik beide aps weer te zien in de controller op de laptop
weer op adopt geklikt en er stond adopting..... na dik een kwartier nog steeds, telefoon er bij gepakt en ik mocht ze wederom als standalone device inrichten.
Uiteindelijk gezien het tijdstip en frustratie
beiden aps nogmaals van een factory reset voorzien en het spulletje ingepakt. Met de gedachte het spul morgen retour te sturen, maar goed we geven niet zomaar op.
Nu vraag ik mij de volgende dingen af:
1. Wat doe ik fout?
2. Beide UniFi 6 Lite aps niet goed out of the box? Wellicht toch al eerder gebruikt?
3. Is mijn dell laptop te oud om fatsoenlijk de controller os te runnen? Heb nog een game pc staan.
4. Gooit de Zyxel T50 modem van T-Mobile roet in het eten op een of andere manier?
Aansluiting was al volgt:
Modem/router>switch>laptop en de 2 aps
Alvast bedankt voor het meedenken.
2 nieuwe UniFi 6 ap's willen niet adopten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude Dell W10 laptop bekabeld, Java en de controller os van UniFi. Alle software is up to date.
Nieuwe TPLink PoE+ managed switch. (Niets met de instellingen gedaan alleen firmware geupdate)
Zyxel T50 Modem
Glasvezellijn van T-Mobile
Cat 6a sftp kabels
Samsung S21
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het begon met de melding adoption failed in de Controller OS met de mededeling dat beide ap's al in een andere omgeving gekoppeld waren. Vond ik al vreemd gezien ze beiden uit gesealde doosjes kwamen en de ledring wit waren. Maar wellicht heb ik te lang getreuzeld met een leuke WiFi naam te verzinnen.
Vervolgens even gegoogled en een factory reset uitgevoerd op de ap zelf, na opnieuw opstarten van beide aps kwamen ze weer te voorschijn in de controller. Op adopt geklikt en er stond adopting... wel dik 20minuten lang. Ledring branden gewoon wit trouwens.
Vervolgens de UniFi app geinstalleerd op mijn telefoon, hier mocht ik beide aps instellen als standalone device, dit gedaan en dat ging goed. Led brande blauw. Firmware update gedaan en na dat ze weer online waren op "forget me" geklikt. Na een tijdje kreeg ik weer een witte ledring te zien.
Vervolgens kreeg ik beide aps weer te zien in de controller op de laptop

Uiteindelijk gezien het tijdstip en frustratie
Nu vraag ik mij de volgende dingen af:
1. Wat doe ik fout?
2. Beide UniFi 6 Lite aps niet goed out of the box? Wellicht toch al eerder gebruikt?
3. Is mijn dell laptop te oud om fatsoenlijk de controller os te runnen? Heb nog een game pc staan.
4. Gooit de Zyxel T50 modem van T-Mobile roet in het eten op een of andere manier?
Aansluiting was al volgt:
Modem/router>switch>laptop en de 2 aps
Alvast bedankt voor het meedenken.