Op woensdag 29 augustus 2001 20:45 schreef Nem0 het volgende:
Mijn afkeer jegens de V.S.:
- Het niet willen ondertekenen van Kyoto
Dit ligt aan Bush, Clintron ondertekende het wel.
- De belachelijke wetten als de DMCA die vooral grote software producenten steunen
Hier heb ik geen verstand van

- Bier mag niet totdat je 21 bent, wapens geen probleem echter
Op zich wel mooi, want alcohol is een giftige stof en veel jongeren weten niet waar ze mee beginnen. Trouwens dit is gewoon een keuze van hun, zij vinden het raar dat het hier 18 jaar is
- De doodstraf, en vooral het ontkennen van Bush dat daarbij fouten gemaakt kunnen worden, terwijl er onlangs weer iemand onschuldig in de Deathrow zat
In zo'n groot land met zo'n hoge criminalitiets gehalte is de doodstraf wel een verplichting vind ik. De georganiseerde criminalitiet is echt gigantisch hoog daar. Tja.. en onschuldige mensen terechtstellen is helaas een fout, fouten maken is menselijk
- Het ontzettende belachelijke systeem van iedereen en alles kunnen sue-en
Dit is er omdat daar geld een MUST is, zonder geld kan je niks. Je krijgt maar 2 weken uitkering en dan krijg je niks meer. Je moet toch ergens je geld mee verdienen?
- De daarmee gepaard gaande fixatie op geld
Zie boven
- De totale controle die de overheid op de burgers wil uitoefenen door b.v. cryptografie extreem aan banden te leggen. Een inwoner van Amerika mag zelfs in het buitenland niet aan cryptografie programma's meewerken.
Geen ervaring hierin
- De ontzettende grote macht van multinationals die op hun beurt verkiezingen sponseren en dan veel gedaan krijgen (b.v. DMCA weer)
Corruptie komt overal voor, maar amerika is groot dus vaker
- Het nare kiesstelsel, winner takes it all, hetgeen tot gevolg heeft dat er dus maar twee partijen zijn en dat er zo weinig verdeeldheid is, waardoor geen enkele partij zich echt kan profileren.
Hierin heb je gelijk ")
- De ontzettende tegenstellingen tussen arm en rijk en het ontbreken van zoveel sociale voorzieningen.
Dit is omdat mensen er gigantisch misbruik van maken, zoals in NL
- Regerende partijen benoemen rechters, daardoor zit na een paar termijnen het hele hooggerechtshof vol bevriende rechters.
Lees stukkie over copruptie. Coruptie heb je hier in NL ook maar minder omdat NL kleiner is.
- De ontzettend storende houding m.b.t. het Starwars project
geen ervaring in
- Ze zijn zo afhankelijk van Joden dat ze erg voor Israel zijn (Powell die niet naar een bijeenkomst vanwege de anti-israel gevoelens).
Komt omdat er veel Joden in Amerika leven en met de staat Israel zouden ze weer terug gaan. Ze zetten niet in bv in Ierland (IRA) omdat er bijna geen Ieren leven in Amera. Na de 2de wereldoorlog wilden ze ook de staat Polen, reden, er leven teveel Polen in Amerika.
Ik wil hier niet mee zegge ndat ik pro-amerikaans ben, maar ik kan me opzich wel goed vinden in hun regels, bekijk eerst eens een keertje je eigen landje voordat je iemand anders zijn land afkraakt