Hallo mijn hp envy 6230 all-in-one fotoprinter heeft een automatische firmware update gehad. de cardridges die er toen in zaten pakte hij nog gewoon nu heb ik een nieuwe cardrigde geplaats van het zelfde merk maar nu zegt hij dat de cardrigde niet competible is hij geeft in display aan Non-HP Circuitry nu wil ik de printer downgraden in firmware iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Als ik bij de firmwaredownloads kijk:
https://support.hp.com/nl...0318/swItemId/bi-215325-6
... dan suggereert de tekst dat huismerkcassettes juist wel weer zouden moeten werken. Welke firmwareversie heb je in je printer zitten?
https://support.hp.com/nl...0318/swItemId/bi-215325-6
... dan suggereert de tekst dat huismerkcassettes juist wel weer zouden moeten werken. Welke firmwareversie heb je in je printer zitten?
Hé hoi bedankt voor je reactie maar de hp envy 6230 all-in-one fotoprinter is niet het zelfde als HP Officejet Pro 6230 ePrinter volgens mij….. kan het verkeerd hebben.
Ik zie het:
https://support.hp.com/ie...137/swItemId/oj-215450-13
Het spreekt natuurlijk voor zich dat je dit soort dingen kunt verwachten als je een wegwerpinkjet koopt. Maar goed, wat ik je denk ik het best even kan doen is contact opnemen met 123Inkt. 123Inkt heeft meerdere rechtzaken tegen HP gevoerd en gewonnen en weet precies hoe de vork in de steel zit. Ze kunnen je waarschijnlijk wel vertellen of dit een nieuwe plaagstreek van HP is, of hun eigen huismerk in deze printer werkt en zo nodig hoe je aan firmware kunt komen om te zorgen dat ze werken.
Een ander pad dat je zou kunnen bewandelen is je consumentenrechten aanspreken: De verkoper van het product is verantwoordelijk voor de correcte werking. Je hebt het apparaat op de juiste manier gebruikt en het apparaat doet niet meer wat het hoort te doen, bovendien is de handelswijze van HP door de rechter onrechtmatig verklaart. De verkoper moet dit oplossen, zo niet kun je hem in gebreke stellen en de koopovereenkomst ontbinden.
https://support.hp.com/ie...137/swItemId/oj-215450-13
Het spreekt natuurlijk voor zich dat je dit soort dingen kunt verwachten als je een wegwerpinkjet koopt. Maar goed, wat ik je denk ik het best even kan doen is contact opnemen met 123Inkt. 123Inkt heeft meerdere rechtzaken tegen HP gevoerd en gewonnen en weet precies hoe de vork in de steel zit. Ze kunnen je waarschijnlijk wel vertellen of dit een nieuwe plaagstreek van HP is, of hun eigen huismerk in deze printer werkt en zo nodig hoe je aan firmware kunt komen om te zorgen dat ze werken.
Een ander pad dat je zou kunnen bewandelen is je consumentenrechten aanspreken: De verkoper van het product is verantwoordelijk voor de correcte werking. Je hebt het apparaat op de juiste manier gebruikt en het apparaat doet niet meer wat het hoort te doen, bovendien is de handelswijze van HP door de rechter onrechtmatig verklaart. De verkoper moet dit oplossen, zo niet kun je hem in gebreke stellen en de koopovereenkomst ontbinden.
Dit werkt niet voor je? https://www.printerrefill...e-aftermarket-cartridges/
Wat voor bestand is dit? Soms is dit bij HP zo simpel als een executable starten, soms wat lastigerRoe!and schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:10:
Ik heb de oude firmware wel op mijn laptop staan alleen hoe ga ik die op de printer krijgen…..
Een .exe bestand maar het is mij al gelukt om de FULL2 bestand eruit te halen maar kan hem helaas niet via usb updaten omdat er geen usb ingang op de printer zit….
Ik zie een USB-aansluiting aan de achterkant?
:strip_exif()/i/2002019951.jpeg?f=imagegallery)
Is dit niet de goede foto? Want USB staat ook gewoon in de specificaties vermeld.
:strip_exif()/i/2002019951.jpeg?f=imagegallery)
Is dit niet de goede foto? Want USB staat ook gewoon in de specificaties vermeld.
Dat is USB uitgaand, niet om files te accepteren.
Klopt is een usb uitgang helaas….
Heb wel dit gevonden en geprobeerd maar die werkt niet helaas….
Ik kan dr printer wel vinden maar niet aanvinken….
https://www.compandsave.com/hp-printer-firmware-downgrade
Heb wel dit gevonden en geprobeerd maar die werkt niet helaas….
Ik kan dr printer wel vinden maar niet aanvinken….
https://www.compandsave.com/hp-printer-firmware-downgrade
Heb je hem via USB aangesloten op je PC?
Waarschijnlijk kun je hem dan met een bepaald commando achter de .exe wel forceren. -f ofzo. Ik zoek met je mee.
Waarschijnlijk kun je hem dan met een bepaald commando achter de .exe wel forceren. -f ofzo. Ik zoek met je mee.
Ik ben niet mee, een USB-B-aansluiting dient toch altijd om een apparaat op een computer aan te sluiten?pennywiser schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:51:
Ik heb het ook met de Envy 4500, werkte prima maar sinds een update niet meer. Ik las dat HP hetzelfde ook doet met accu's voor laptops. Het is mijn laatste HP product om die reden. Ik dacht ook gelezen te hebben dat HP het weer uitschakelbaar had gemaakt na kritiek, maar dat is waarschijnlijk bij duurdere modellen.
Ik volg het topic wel of er een oplossing is
Ik volg het topic wel of er een oplossing is
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je kan er niet mee flashen helaas of anderzins direct vanaf usb stick files aan de printer voeren om te printen bv.dmantione schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:31:
[...]
Ik ben niet mee, een USB-B-aansluiting dient toch altijd om een apparaat op een computer aan te sluiten?
[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 02-12-2022 22:10 ]
Vandaag nog even bezig geweest met de printer en de zwarte cardridge vervangen voor een nieuwe die in de zelfde bestelling besteld had deze pakt hij gewoon ik denk dat er een fout in de color chip zit heb contact gehad met de leverancier die stuurt nu een nieuwe color cardridge op
Que? Wat zou een printer moeten versturen via de USB? Je zou dit eerder als USB ingang kunnen zien aangezien je via de USB zaken naar de printer stuurt om te printen.pennywiser schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:51:
In de praktijk werkt de poort natuurlijk gewoon beide kanten uit, want je kan scannen en via die poort naar de computer versturen. En met USB kunnen de apparaten gewoon met elkaar communiceren, het is geen eenrichtingsverkeer.
[ Voor 9% gewijzigd door LordSinclair op 07-12-2022 07:57 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ja, je kunt daar een USB stick op aansluiten met firmware?LordSinclair schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:56:
[...]
Que? Wat zou een printer moeten versturen via de USB? Je zou dit eerder als USB ingang kunnen zien aangezien je via de USB zaken naar de printer stuurt om te printen.
In de praktijk werkt de poort natuurlijk gewoon beide kanten uit, want je kan scannen en via die poort naar de computer versturen. En met USB kunnen de apparaten gewoon met elkaar communiceren, het is geen eenrichtingsverkeer.
Nee, een USB aansluiting type B is vooral bekend als aansluiting van een Client. De client is niet in staat met een USB stick te communiceren, maar wel met een host (de computer). En let op ik zeg communiceren, want het dataverkeer gaat twee kanten uit.pennywiser schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:20:
[...]
Ja, je kunt daar een USB stick op aansluiten met firmware?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Hallo,
Hier nog even een terugkoppeling ik heb de 2 zwarte cartridges die met de kleuren cardridge is mee geleverd zijn geprobeerd die doen het gewoon wel dus het ligt aan die ene kleuren cardridge de verkoper gaat mij nu een nieuwe kleuren cardridge toesturen hopen dat die het gewoon doet!
Hier nog even een terugkoppeling ik heb de 2 zwarte cartridges die met de kleuren cardridge is mee geleverd zijn geprobeerd die doen het gewoon wel dus het ligt aan die ene kleuren cardridge de verkoper gaat mij nu een nieuwe kleuren cardridge toesturen hopen dat die het gewoon doet!
Pagina: 1