Mijn vraag
Wij gebruiken DFS shares waar afdelingen gezamenlijk data naartoe schrijven.
Voor elke map wordt een security groep gemaakt welke read of modify rechten krijgt.
Nu komt het regelmatig voor dat een gebruiker maar toegang mag hebben tot een specifieke map onder een andere map.
Bijvoorbeeld: \\dfsserver\afdeling\map1 en niet tot de andere mappen van \\dfsserver\afdeling.
Om de gebruiker de mogelijkheid te geven om hier naartoe te navigeren, geven we de security groep read rechten de bovenliggende map.
Dit vergt soms ontzettend veel tijd omdat mappen soms wel eens 5 mappen diep zitten en vervolgens op elke bovenliggende map read rechten uitgedeeld moeten worden.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Is dit op een andere manier op te lossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
DFS namespace op Windows server 2016.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
List rechten toekennen op alle bovenliggende mappen.
Wij gebruiken DFS shares waar afdelingen gezamenlijk data naartoe schrijven.
Voor elke map wordt een security groep gemaakt welke read of modify rechten krijgt.
Nu komt het regelmatig voor dat een gebruiker maar toegang mag hebben tot een specifieke map onder een andere map.
Bijvoorbeeld: \\dfsserver\afdeling\map1 en niet tot de andere mappen van \\dfsserver\afdeling.
Om de gebruiker de mogelijkheid te geven om hier naartoe te navigeren, geven we de security groep read rechten de bovenliggende map.
Dit vergt soms ontzettend veel tijd omdat mappen soms wel eens 5 mappen diep zitten en vervolgens op elke bovenliggende map read rechten uitgedeeld moeten worden.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Is dit op een andere manier op te lossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
DFS namespace op Windows server 2016.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
List rechten toekennen op alle bovenliggende mappen.