HIerbij enkele antwoorden en achtergrond. Het gedoe is gestart toen ik met mijn S10 ben geupdate van Android 10 (of 11) naar 11 (af 12). De rabo gebruikte toen nog niet Wallet (Google Pay). Daarvoor kon ik foutloos betalen met de S10. Rabobank had geen oplossing (caches gewist, afgemeld, aangemeld, opnieuw geinstalleerd, kaarten gewist etc etc). Gewacht op de S22: nieuw toestel, geen root en van niks af aan geinstalleerd. Geen resultaat: met de raboapp kon ik nog steeds niet betalen. Vervolgens de overstap van de rabobank naar Wallet. Wederom: geen effect. En ja, ik heb op twee manieren de pas geprobeerd te koppelen. Vanuit de rabobank app: dan wordt de pas gekoppeld maar een het werkt niet. Dat wil zeggen: op pinautomaten komt de melding: kaart niet herkend. Ook geprobeerd: pas aan Wallet toevoegen in Wallet door het lange paskenmerk nummen in te voegen (ja, inclusief de laatste drie cijfers die niet mee gekopieerd worden) en alles wordt in Wallet herkend maar het kan niet afgerond worden. Wallet meldt iets in de trant van: Instellen contactloos betalen ken niet afgerond worden. Neem contact op met uw bank. Die lieten mij desgevraagd weten: is een probleem. Maar dat wist ik al, en dat is het maanden. Daarna gedacht: een andere bank proberen. ING rekening geopend, pas gekoppeld (niet wallet, want dat doet ING niet) en geprobeerd: pas wordt niet herkend. Niet verder mee aan testen en bellen gegaan; beetje moedeloos. En voor de volledigheid: NFC werkt, is aan en goed ingesteld.
S22, laatste Android, geen root, geen toestanden, google account zonder problemen en al jaren actief.
Groet... en dank voor alle reacties. Heb even niet gekeken dus vandaar de late reactie. Gegeven tips moet ik nog opvolgen voorzover ik ze niet al eerder heb uitgeprobeerd.
[
Voor 3% gewijzigd door
meade op 04-12-2022 16:14
]