IGFX met Ryzen 5 5600G in Asus Prime B450M-A werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 12:27
Ik heb een zelfbouw PC met een moederboard Asus Prime B450M-A en een Ryzen 5 2600X en een 'silent' videokaartje. Dat werkt al jaren goed.
Nu heb ik een Ryzen 5 5600G gekocht en ik had verwacht dat mijn moederboard daar mee zou kunnen draaien zonder aparte videokaart. Maar nee. Ik heb de Bios geupdated naar versie 3820, ik heb de Bios twee of drie keer gereset, ik heb in de Bios de IGFX als primairy video aangevinkt en de videokaart verwijderd - maar er komt geen beeld uit de uitgangen van het moederboard. Uit niet een van de drie, ik heb ze allemaal geprobeerd. De Ryzen 5 5600G werkt gewoon wel over de videokaart, maar niet zelfstandig.
Ik lees zo hier en daar dat het echt zou moeten werken. Wat kan er fout zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Zeker weten dat je een 5600G hebt en niet een "gewone" 5600 of 5600X?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Op de doos en op de CPU staat AMD Ryzen 5 5600G en op de doos staat ook nog "with Radeon Graphics."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
...

[ Voor 98% gewijzigd door vw23a op 01-12-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Zie je de IGP wel in bijv. Windows onder beeldschermadapters?

Anders zou ik haast denken dat de onboard video dood is. Daarvoor heb je echter een ander bordje nodig om mee te testen om zeker te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 01-12-2022 21:29 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Als de IGFX "ingeschakeld" is en er geen videokaartje in het moederboard zit zie ik nada, niets.
Als de videokaart er wel in zit, kan Windows dan overweg met twee beeldschermadapters tegelijkertijd?
Maar ik heb nu mijn oude processor weer teruggezet, dus ik kan niet direct kijken. Komt op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
De tweede keer is het wel gelukt. Na een hele tijd afwachten zonder iets te zien gebeuren, met een paar keer resetten van de Bios en een paar hinkstapsprongen over de reset van de TPM en na het automatisch inladen van een heleboel driver programmatjes en (via?) een oem22.inf. Maar het werkt dus wel, nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

vw23a schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:41:
Als de IGFX "ingeschakeld" is en er geen videokaartje in het moederboard zit zie ik nada, niets.
Als de videokaart er wel in zit, kan Windows dan overweg met twee beeldschermadapters tegelijkertijd?
Maar ik heb nu mijn oude processor weer teruggezet, dus ik kan niet direct kijken. Komt op het lijstje.
Windows kan overweg met meer dan 1 grafische kaart :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1