ultra low profile gaming keyboard ivm rsi klachten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 23:37
Inmiddels heb ik mijn oude hobby, gaming, weer opgepakt. Ik speel een racespel genaamd Trackmania waarbij reactietijd erg belangrijk is en ben daarom de grootste pijnpunten aan het aanpakken om mijn performance te verbeteren.

Eén hiervan is een gaming toetsenbord. Zelf gebruik ik op mijn werk als developer een bakker elkhuizen s-board 840. Deze heb ik omdat ik veel last kreeg van rsi klachten. Dit toetsenbord is in totaliteit maar 20 mm hoog, hierdoor is de stand van mijn pols redelijk natuurlijk wat de rsi klachten voorkomt/verminderd.

Echter voor gamen is dit toetsenbord niet zo geschikt, kleine pijltjestoetsen en geen goede responstijden. Tijdens Black Friday heb ik nu een Corsair K60 Pro Rgb Low Profile gekocht. Dit is een mechanisch bord maar wel wat platter dan gebruikelijk 31mm. Maar na een 2 uurtjes gamen kreeg ik toch last van mijn pols.

Als ik bij beide bordjes de hoogte van de onderste rij toetsen meet, dan is de Corsair 2 keer zo hoog, 12 vs 24 mm. Daarnaast is de stand van de toetsen anders en bevat het lineaire toetsen die veel gevoeliger zijn voor aanraking, wat responsetijden ten goede komt maar ook zorgt dat ik wellicht wat krampachtiger achter het toetsenbord zit

Wellicht dat ik eraan moet wennen, maar ik denk dat ik gewoon moet uitwijken naar een nog platter bordje. Echter zijn er niet zoveel ultra platte gaming toetsenborden.

Wat ik zelf heb gevonden zijn :
- Corsair K100 Air (extreem plat plankje met Ultra Low Profile cherry switches)
- Logitech G815 en G915, ook een Low Profile toetsenbord maar volgens mij wel iets platter.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Corsair maar 260 voor een toetsenbord gaat me wel erg ver.

Ik ben vooral op zoek naar ervaringen en adviezen wat betreft RSI en gaming toetsenborden.

TLDR
Ivm rsi klachten zoek ik een erg prettig en vooral platte toetsenbord welke geschikt is voor gaming waarbij snelle responsetijden en precisie belangrijk zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6kg9Jd5XHehUnfuY38YoO2nhwQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhsAmehWJrGw80KRQJjDcm2J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKkFguOV-rwrLW1xy3wMSpb3qso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7FgfdHp9x7Txb8sozaLMM8b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPElPGNzfXjr9oKXfb-UAJ_jhsQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgK0jqHtkOn02fPk0LlETYez.jpg?f=fotoalbum_tile

Aangezien foto's meer zeggen dan 1000 woorden. Links de Corsair K60 Low Profile, rechts de BakkerElkhuizen 840

[ Voor 25% gewijzigd door bisselke op 01-12-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haelerien
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-09 08:44
Ik heb zelf geen ervaring met low profile keyboards, maar naar het schijnt zouden split keyboards de beste optie zijn om RSI tegen te gaan. Misschien eens in die richting zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Is het niet een idee om wat voor het toetsenbord te leggen waar je pols op rust? De dikke van dale ofzo :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 23:37
Boek onder was niet echt een optie. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een 2e handse Logitech G915 TKL. Deze is echt een heel stuk lager dan de Corsair. Wat tot op heden nog goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:16

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

M2M schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:09:
Is het niet een idee om wat voor het toetsenbord te leggen waar je pols op rust? De dikke van dale ofzo :)
De vorm van het toetsenbord in je bureau uitfrezen?

Is overigens een minder slecht idee dan het klinkt, dunne toetsenborden voelen vaak een stuk minder fijn aan met typen.