Map “Op mijn IPhone” in Notities gedeactiveerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wee_es
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op mijn iPhone 11 in de app Notities had ik een aantal notities lokaal opgeslagen in de map “Op mijn iPhone”. Recent bleek die map incl inhoud volledig verdwenen.
Veel gegoogeld om een oplossing te zoeken totdat ik eergisteren ontdekte dat in instellingen>notities de switch “op mijn iPhone account” op onverklaarbare wijze gedeactiveerd was 🤯 Ik heb daar geen verklaring voor en heb dat beslist niet zelf gedaan. Heractivering van die switch leverde slechts een lege map op ….

De enige verklaring die ik kon verzinnen was een recente update van iOS 15.*.* naar iOS 16.1.1. Bij Apple support is over dat mogelijke verband echter niets bekend.
Ik ben benieuwd naar vergelijkbare ervaringen en vanzelfsprekend inzichten die tot verklaring of een oplossing kunnen leiden.
Er bestaat software die pretendeert op Apple producten verwijderde/verdwenen gegevens te kunnen herstellen, iemand ervaring of aanbevelingen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:34
Om eerlijk te zijn, bij elk besturingssysteem van Apple tot Microsoft tot Google, zie je bij versie upgrades af en toe dit soort gekke dingen gebeuren. Daarom is een backup zo belangrijk.
Overigens kan ook de telefoon kapot gaan, gestolen worden of verloren raken, dus nog een andere reden voor een goede backup.
En over backup gesproken, dat is ook het advies wat ik elders lees, de hele backup van de telefoon terugzetten kan dit oplossen, alleen raak je dan kwijt wat sindsdien gewijzigd is.

Ik heb geen ervaring met software die verwijderde gegevens van een iPhone denkt terug te kunnen halen. Denk zelf dat de kans klein is dat zoiets gaat werken gezien de beveiliging en de grote hoeveelheid bestanden die met een OS upgrade vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 04:31

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjeD9Wd1md1QiyKq2p4vwNU5XuM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VS3kfX2kH7dGOsuWOJmz6pHs.png?f=fotoalbum_large
Zoals hier uit blijkt is dat wanneer je dit uitschakelt de notities compleet verdwijnen.

Kan goed zijn dat na een upgrade (zeker van 15 naar 16) sommige settings naar default worden ingesteld en die toggle dus weer naar uit staat.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wee_es
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dank voor jullie reactie, ik heb de hoop op terughalen van gegevens maar opgegeven. Ik blijf wel benieuwd naar de oorzaak van de reset van die toggle en de vraag of er nog anderen zijn met dezelfde ervaring.