Windows 10 Extended Display behouden zonder HDMI signaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob90
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:27
De situatie: Ik heb twee computers met Windows 10 en twee beeldschermen. Hoofdzakelijk gebruik ik computer A met twee schermen, scherm 1 en scherm 2.

Af en toe switch ik naar computer B. Hiervoor gebruik ik een analoge USB switch (voor muis en toetsenbord) en een analoge HDMI switch. De HDMI switch beheert alleen scherm 2. Zo kan ik dus computer A zien op scherm 1 en computer B op scherm 2 (of computer A met scherm 1 en scherm 2).

Afijn, ik wil graag dat Windows 10 mijn schermpositie behoud alsof het een extended display betreft, zelfs als er geen HDMI signaal is vanuit scherm 2. Op het moment springt Windows 10 gelijk terug naar de 1-scherm modus zodra het HDMI signaal verliest op scherm 2. Hiervoor moeten alle vensters teruggepositioneerd worden zodat ze passen op een enkel scherm. Dit duurt telkens 20 seconden, waardoor ik niet lekker heen en weer kan switchen.

Het systeem heeft jarenlang prima gewerkt, maar sinds een verhuizing krijg ik het niet meer in orde. Alle hulp is welkom! _/-\o_

TLDR: Ik wil graag dat Windows 10 extended display behoudt, zelfs als er maar 1 HDMI signaal is.

Beste antwoord (via Jacob90 op 03-12-2022 20:57)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 19:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Een HDMI EDID passthrough dongel gebruiken voor de 2e monitor? Daarmee blijft de verbinding mogelijk actief als je schakelt, omdat de PC niet ziet dat de monitorverbinding wordt verbroken (dongel blijft aangesloten en simuleert de monitor).

Voorbeeldje (geen ervaring mee):
Assmann DA-70466

Voorbeeldje (wel ervaring mee als dummy, wordt niet meer verkocht):
Lindy 32115

Over de Lindy:
The Lindy HDMI 2.0 EDID Emulator Adapter is designed for systems that require EDID signals to be continuously provided without interruption and helps overcome EDID related problems which can occur when using AV/KVM Extenders, Switches and Splitters.
Dat is alleen EDID, maar als passthrough werkt, dan zorgt het mogelijk er ook voor dat de PC de 'monitor' blijft gebruiken.

[ Voor 125% gewijzigd door The Zep Man op 01-12-2022 16:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Een HDMI EDID passthrough dongel gebruiken voor de 2e monitor? Daarmee blijft de verbinding mogelijk actief als je schakelt, omdat de PC niet ziet dat de monitorverbinding wordt verbroken (dongel blijft aangesloten en simuleert de monitor).

Voorbeeldje (geen ervaring mee):
Assmann DA-70466

Voorbeeldje (wel ervaring mee als dummy, wordt niet meer verkocht):
Lindy 32115

Over de Lindy:
The Lindy HDMI 2.0 EDID Emulator Adapter is designed for systems that require EDID signals to be continuously provided without interruption and helps overcome EDID related problems which can occur when using AV/KVM Extenders, Switches and Splitters.
Dat is alleen EDID, maar als passthrough werkt, dan zorgt het mogelijk er ook voor dat de PC de 'monitor' blijft gebruiken.

[ Voor 125% gewijzigd door The Zep Man op 01-12-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob90
Klinkt goed! Krijgt de dongel nog wel stroom (van de monitor?) zonder HDMI signaal, om zelf een signaal mee af te geven, denk je? Dan ga ik dit zeker proberen (alhoewel, het ook heeft gewerkt zonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jacob90 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:48:
Klinkt goed! Krijgt de dongel nog wel stroom (van de monitor?)
De dongel plaats je tussen computer en KVM, zodat wanneer de KVM overschakelt de computer dit niet merkt. De dongel haalt zijn energie uit de computer.

Geen garantie dat het werkt, overigens. Ik kan mij voorstellen dat dat van meer factoren afhankelijk is als ik die kan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob90
Ah top! Ik ga hem bestellen en laat het weten of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacob90
Update: het werkt, heel erg bedankt!
Pagina: 1