Mijn vraag
Ik heb via een business yardsale twee laptops op de kop getikt.
1 voor de vrouw en 1 voor mij omdat we wat meer wilden gamen en onze Macs daar minder geschikt voor zijn.
Ik heb al een 5 jaar oude game laptop (HP Omen) en daarmee nooit problemen mee gehad qua Internet snelheid maar de nieuwe laptops trekken heel het wifi netwerk leeg lijkt het.
Op steam, op die nieuwe laptop, haal ik zo'n 3 MB/s en als ik een speedtest op m'n iphone doe tegelijkertijd zit ik op de 17 Mb/s wat ongeveer overeenkomt.
Als de laptop niks doet doet dan haal ik op m'n MBP al snel over de 100 Mb/s en 300 Mb/s op mijn iPhone.
Enig idee hoe het kan dat ik met de nieuwe laptops de download snelheid van de MBP verre van haal en hoe het kan dat ze ook alle netwerk snelheid lijken te kapen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
twee nieuw uit doos:
Acer Predator Triton 500 PT515-52-79U3
Acer ConceptD 3 Ezel CC315-72G-73DF
Beiden clean geupdate naar Windows 11, de download daar heen was ook enorm traag
Deco Mesh netwerk als Wifi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op andere apparaten gecheckt die het niet hebben.
Internet modem even de stekker er 20 seconden uit gehad.
Ik heb via een business yardsale twee laptops op de kop getikt.
1 voor de vrouw en 1 voor mij omdat we wat meer wilden gamen en onze Macs daar minder geschikt voor zijn.
Ik heb al een 5 jaar oude game laptop (HP Omen) en daarmee nooit problemen mee gehad qua Internet snelheid maar de nieuwe laptops trekken heel het wifi netwerk leeg lijkt het.
Op steam, op die nieuwe laptop, haal ik zo'n 3 MB/s en als ik een speedtest op m'n iphone doe tegelijkertijd zit ik op de 17 Mb/s wat ongeveer overeenkomt.
Als de laptop niks doet doet dan haal ik op m'n MBP al snel over de 100 Mb/s en 300 Mb/s op mijn iPhone.
Enig idee hoe het kan dat ik met de nieuwe laptops de download snelheid van de MBP verre van haal en hoe het kan dat ze ook alle netwerk snelheid lijken te kapen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
twee nieuw uit doos:
Acer Predator Triton 500 PT515-52-79U3
Acer ConceptD 3 Ezel CC315-72G-73DF
Beiden clean geupdate naar Windows 11, de download daar heen was ook enorm traag
Deco Mesh netwerk als Wifi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op andere apparaten gecheckt die het niet hebben.
Internet modem even de stekker er 20 seconden uit gehad.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!