Toon posts:

Update alle apparaten in 1 keer

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 343919

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik vind het updaten van apparaten best belangrijk. Niet alleen voor de functies maar vooral ook voor de veiligheid.
Ik doe ook braaf elke keer mijn updates maar dat moet ik wel met de hand voor elk apparaat doen. Nu is dat zeker niet het einde van de wereld. Maar is er geen tool waar je al je apparaten in je huishouden in kunt doen en met 1 druk op de knop alle updates kunt pushen?

Dit vind ik vrij omslachtig
https://www.compsmag.com/...ling-on-multiple-devices/

En dit vind ik meer voor het uitleveren van apparaten:
https://apps.apple.com/app/id1037126344

En als we groter denken, hoe doen grote bedrijven dat nu precies?Is daar iets van een updatebeleid voor?

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:55
Verdiep je in Mobile Device Management (MDM), maar of je dat wilt voor een huishouden.... Grote bedrijven hebben daar vast een beleid voor maar dat kan per bedrijf anders zijn, afhankelijk van de specifieke software die gebruikt wordt, en dat wordt door een IT afdeling geregeld. De simpelste methode is nog steeds zoveel mogelijk automatische updates aanzetten en even op een knopje/linkje klikken als het apparaat meldt dat er iets nieuws is.

Anoniem: 343919

Topicstarter
Ja precies, misschien is het voor een huishouden iets te ambitieus. Maar dat van MDM wist ik dus niet. Ik ga dat even uitzoeken en kijken wat ik ermee kan voor op werk. Want de werktelefoons zijn bij ons echt een warboel. van iOS 13 tot en met 16 en alles ertussen.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

My god is the sun!

Anoniem: 343919 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:48:
Ja precies, misschien is het voor een huishouden iets te ambitieus. Maar dat van MDM wist ik dus niet. Ik ga dat even uitzoeken en kijken wat ik ermee kan voor op werk. Want de werktelefoons zijn bij ons echt een warboel. van iOS 13 tot en met 16 en alles ertussen.
dat noemt men dan weer policies, met een MDM tool kan je in een policy zetten dat voor het gebruik in de werkomgeving ( qua beveliging ) er minimaal gebruik gemaakt moet worden van bijv iOS15.
mocht een telefoon daaraan niet voldoen worden er dingen geblokkeerd.

maar je wilt in een bedrijfsomgeving ook niet 2 minuten na het uitkomen van een update deze direct op al je appraaten hebben staan.
stel er is toch wat mis dan is het soms moeilijker een roll back te doen.

security patches zou je dan wel direct wer kunnen doen etc.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee