Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Eufy gaat toch niet zo goed met onze gegevens om als gedacht

Pagina: 1
Acties:

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 11:14
Zelf heb ik een videodeurbel van Eufy en werd door RTL Z gewezen op wat interessante zaken.
- Blijkbaar slaan zij beelden op de servers van Eufy op, ookal heb je expliciet aangegeven dat je dit niet wil.
- Communicatie met de betreffende servers van Eufy gebeurd zonder encryptie.

https://www.rtlnieuws.nl/...-beelden-uploaden-stiekem

Hier schrok ik wel van, vooral vanwege de nonchalante reactie vanuit Anker/Eufy.
Het verbaasde me eigenlijk dat dit nieuws ook niet bij Tweakers terecht was gekomen.
Wat vinden jullie hiervan? Moet ik mijn videodeurbel van een paar maanden oud nu in de prullenbak gooien?

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 13:58
Je bedoeld dit bericht dan toch hier op Tweakers?

nieuws: Anker: Eufy-camera's sturen beelden naar servers voor pushmeldingen

[ Voor 3% gewijzigd door cossy nl op 01-12-2022 14:09 ]

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:27

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Wat mij meer verbaasd is dat mensen nu pas schrikken dat een Chinese fabrikant het niet zo serieus neemt met gegevens/privacy van Europeanen. Privacy gaat pas een rol spelen zodra men zelf getroffen wordt, anders is het niet belangrijk.

Zo ook op het Pepper platform, allemaal maar goedkope meuk camera's van Chinese webshops kopen i.c.m. gratis cloud abonnementen. En dan gebruiken als babycamera. 8)7

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 11:14
Excuses, het artikel was er al wel inderdaad, overheen gekeken.
Nemean schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:13:
Wat mij meer verbaasd is dat mensen nu pas schrikken dat een Chinese fabrikant het niet zo serieus neemt met gegevens/privacy van Europeanen. Privacy gaat pas een rol spelen zodra men zelf getroffen wordt, anders is het niet belangrijk.
Wat dat betreft vind ik niet dat we elk Chinees bedrijf over een kam mogen scheren.
Daarnaast is Eufy niet goedkoop. Wat dat betreft zou je de discussie kunnen opstarten dat Amerikaanse producten mogelijk ook dezelfde problemen hebben. Ook Ring maakt gebruik van een Cloud dienst met een beperkte gratis variant.

Als je het hebt over AliExpress etc., inderdaad dat spul moet je sowieso vermijden naar mijn mening.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

Qwerty-273

Meukposter

Tegenwoordig wilt iedereen gemak uit de doos, alles connected via cloud en veilig. Dat zijn drie dingen waar je er maar twee uit kan kiezen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:27

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

De regel gaat op als iets gratis is dat de consument het product is. Dat gaat ook over dit soort cloud abonnementen die gratis beelden opslaan.

Heb je voor de grap eens gekeken wat voor data er verzonden wordt over je netwerk door Chinese 'Smart' producten? Bijv. de smart home producten van Lidl/Action/Kruidvat (de bridge etc), Xiaomi/Aqara, Eufy (robot stofzuigers) etc.

In ieder geval genoeg om te weten dat je voor dit soort apparaten een apart vLan moet maken. Die internet naar buiten weigert en welke absoluut geen verbinding heeft me je daadwerkelijke netwerk.

Uiteraard maken bedrijven van andere landen zich hier ook schuldig aan, maar China komt vaker in het nieuws en heeft overal letterlijk schijt aan. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Nemean op 01-12-2022 15:47 ]

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
joenevd schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:06:

Hier schrok ik wel van, vooral vanwege de nonchalante reactie vanuit Anker/Eufy.
Het verbaasde me eigenlijk dat dit nieuws ook niet bij Tweakers terecht was gekomen.
Wat vinden jullie hiervan? Moet ik mijn videodeurbel van een paar maanden oud nu in de prullenbak gooien?
Hier een filmpje van Linus Techtips erover.
YouTube: Why we're dropping this sponsor
Zat zelf er aan te denken om er een paar camera's van te kopen, maar dat laat ik nu schieten.
Ik denk dat je de koop kan ontbinden omdat er gewoon keihard gelogen is met de marketing.

Blaat het niet dan schaapt het niet

Pagina: 1