Lamp met sensor vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-07 21:37
Ik heb hier een oude halogeenstraler met bewegingssensor hangen, na jaren trouwe dienst laat hij het nu afweten.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een vervanger in LED die ook een bewegingssensor heeft, nou is daar heel veel keuze in alleen kan ik één wens niet vinden.
Als ik nu de schakelaar aan doe dan werkt de bewegingssensor; activeer ik de schakelaar daarna nogmaals dan brand de lamp continu.
Deze laatste wens kan ik niet vinden op diversen shops.

Iemand toevallig bekend met een dergelijke lamp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:00
Je zou een losse lamp en losse sensor kunnen gebruiken, dan kan je met een schakelaar de boel overbruggen.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 18:46
Kijk eens hoeveel draden er naar de halogeenstraler lopen. Als je een 4e draad hebt (of kan bijtrekken), kan je daarmee van binnenuit de bewegingsmelder overbruggen met een schakelaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:29

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Een dergelijke lamp ken ik ook niet, maar het is vrij makkelijk zelf te fixen.

Dus eigenlijk dit:

N----------------------------------------------|
L1----SCHAKELAAR---------------------| LAMP
L2----SCHAKELAAR----SENSOR----|
GND-----------------------------------------|

L1 en L2 (bruin) sluit je op elkaar aan t.h.v. de schakelaars. Mag je gewoon 'doorlussen'. Daarvandaan 2 zwarte draden uit de schakelaars naar de lamp / sensor toe. N (blauw) en GND (groen/geel) gaan direct naar de lamp toe.
Ofwel de sensor wordt een losse unit naast de lamp,dan moet deze waarschijnlijk nog een eigen N (misschien ook GND?) hebben;
Ofwel de sensor in de lamp kun je overbruggen (lamp openmaken).

Als het voor buiten is: neem dan wel iets dat daadwerkelijk waterdicht is. IP65 of hoger voldoet dan :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-07 21:37
Dank voor de tips dusver.

Ik ben inderdaad bang dat een draad bijtrekken de enige optie is en een goede led straler zien te vinden waarbij ik de lamp ook kan voeden via de schakelaar.
Ik kan helaas geen merk of typenummer meer vinden op/in het huidige armatuur, anders had ik die fabrikant wellicht nog kunnen benaderen.