Goed mechanisch Belgisch AZERTY toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologywatch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 21:24
Ik zoek een goed mechanisch Belgisch AZERTY toetsenbord met onderstaande indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1jCXshxqIZAyTHZp0VtchE3XBA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dVFjvHOfvmuA24QFZruG0PQJ.png?f=user_large

Liefst ook met numeriek toetsenbord.

Budget speelt geen rol

Ik heb geen (merk)voorkeuren

Systeem is een desktop pc en is bedoeld om te gamen en te surfen.

[ Voor 4% gewijzigd door Technologywatch op 01-12-2022 12:56 ]

Beste antwoord (via Technologywatch op 03-12-2022 19:38)

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Mis ik iets obivous? Want dat vind je toch makkelijk in de pricewatch als AZERTY - BE ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:10
Nou, van Azerty met een Azerty indeling en als budget toch geen rol speelt :)

https://azerty.nl/product/cherry-kc-1000-toetsenbord/2428960

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Mis ik iets obivous? Want dat vind je toch makkelijk in de pricewatch als AZERTY - BE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologywatch
ppeterr schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:02:
Nou, van Azerty met een Azerty indeling en als budget toch geen rol speelt :)

https://azerty.nl/product/cherry-kc-1000-toetsenbord/2428960
Dat is een Frans AZERTY toetsenbord en geen Belgisch.
Een Frans AZERTY toetsenbord ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Mhoqryjvs5uX-laqyZE5DDmwRs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qY98FXgNqaHpN726CVnkRxoz.png?f=user_large

Er zijn twee varianten van het azertytoetsenbord: de Franse en de Belgische. De letters staan op dezelfde plaats, maar sommige symbolen staan op een andere plaats, bijvoorbeeld het gelijkheidsteken (=) en het uitroepteken (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:22
Is dat niet simpelweg een kwestie van een Franse lay-out kopen, keycaps wisselen en tegen Windows zeggen dat je op een Belgische lay-out bezig bent?

Kan natuurlijk alleen als de toetsen fysiek op dezelfde plek zitten, welke functie er dan onder de toets zit kun je dan helemaal zelf inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologywatch
Pelkie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:12:
Is dat niet simpelweg een kwestie van een Franse lay-out kopen, keycaps wisselen en tegen Windows zeggen dat je op een Belgische lay-out bezig bent?

Kan natuurlijk alleen als de toetsen fysiek op dezelfde plek zitten, welke functie er dan onder de toets zit kun je dan helemaal zelf inregelen.
Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn. Weet je toevallig ook waar je zo'n Belgische keycaps zou kunnen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:22
Overigens makkelijker, op o.a. bol.com heb je de optie om bij "Gaming toetsenborden" de optie "AZERTY (België) te kiezen. Hier heb je dan keuze uit 135 toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologywatch
Lt.Mitchell schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:24:
Bedankt voor je reactie. Blijkbaar zitten er wel heel wat Franse AZERTY's ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kun je hier iets mee categorie: Toetsenborden

Zelf heb ik een heel oude Ducky DK2108S maar dan in Azerty BE lay-out, toenmalig gekocht in Alternate België.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1