Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlettaJacobs
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-05 10:47
Goedemorgen allemaal,
Ik ga binnenkort naar Zuid-Afrika, waar ik remote ga werken. Aangezien er in Zuid-Afrika grote problemen zijn met de stroomvoorziening zijn er geplande stroomuitvallen. Daarom zoek ik een powerbank waarmee ik een paar uur door kan werken (dus niet gamen). Verder is het belangrijk op te merken dat Lenovo Legion een specifieke ingang voor opladen heeft en opladen via USB-C is niet mogelijk. Ik moet er ook mee kunnen vliegen.

Relevante hardware:
- Lenovo Legion 5 Pro 16ach6h;
- Deze baksteen van een kilo heb ik erbij gekregen voor opladen (deze hoop ik binnenkort te vervangen voor een oplader die minder weegt, als dat mogelijk is);
- Mijn mobiele setup mocht dat handig zijn;

Ik heb wel wat op internet afgespeurd, maar ik heb echt weinig kennis over wat er minimaal nodig is om op te laden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:57
Ik zou persoonlijk een lichter laptopje aanschaffen/regelen. USB C gaat maar tot 240 Watt.

dan moet je met een aggregaat op je rug gaan lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarum
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-06 22:59
Ik heb dezelfde laptop en liep ook tegen dit probleem aan. De meegeleverde lader is inderdaad een flinke baksteen.

De poort aan de achterzijde, gelabeld USB-PD, is wél een poort waar mee geladen kan worden. Alleen niet met de volle capaciteit die de laptop graag wil hebben. Het was inderdaad even een zoektocht, maar ik heb gemerkt dat als je een 100watt USB-C lader met juiste kabel hebt, je in de meest efficiënte stand (blauw lampje op de aan/uit knop) kunt werken zonder verlies van accu (en zelfs een beetje laden). Je kan dan alleen geen zware applicaties draaien. Mail/ tekstverwerken/ browsen lukt prima. Als je laptop uit staat of op stand-by dan laad hij ook op. Dit is natuurlijk geen oplossing voor jouw probleem met stroomverlies, maar wellicht wel om te reizen zonder de officiële lader.
Overigens heb ik deze lader: https://eu.ugreen.com/pro...ts?variant=40296225177683

Misschien werkt een powerbank van 100watt dan dus ook? Maar hier heb ik geen ervaring mee, ik durf dus niets te zeggen over werktijd etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Djarum op 01-12-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:57

Barrycade

Through the...

UPS power supply is het toverwoord, maar die moet je dan wel lokaal laten bezorgen. Want dat is eigenlijk een accu in een behuizing dus niet iets wat je in de handbagage meeneemt.

En verwacht trouwens geen wonderen als je laptop zoveel slurpt dan kan je niet uren doorwerken. Het is meer om te zorgen dat je je spullen netjes kan afsluiten.

Als het allemaal zo kritisch is zou ik voor een laptop gaan die dagje op eigen accu kan draaien. En hoe doe je dat qua internet dan? Of via GSM? want je modem of iets dergelijks zal ook zonder spanning komen dan.

[ Voor 51% gewijzigd door Barrycade op 01-12-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlettaJacobs
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-05 10:47
De laptop heb ik via mijn werk gekregen, dus ik ga niet een nieuwe aanschaffen. Aangezien ik een developer ben, moet mijn laptop wel zwaardere programma's draaien. Het voordeel is dan weer wel dat het voor mijn werk niet al te erg is als ik een middag niet kan werken en dat op een ander moment inhaal.

Internet kan inderdaad prima via een telefoon. Zover ik begrepen heb valt het internet via een provider namelijk niet zo vaak uit. Eerder heb ik in Indonesië gewerkt, waar de stroom sporadisch een dag uit kan vallen. Je leert vanzelf om altijd je laptop opgeladen te houden en direct de powerplan op je laptop aan te passen.

Er gaat ook een zonnepaneel mee, dus even afwachten wat we daar nog mee kunnen doen. Ik ben in ieder geval gemotiveerd om te kijken voor een kleinere adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zal wel iets missen maar je laptop heeft toch gewoon een eigen accu?
Daarom zoek ik een powerbank waarmee ik een paar uur door kan werken (dus niet gamen).
Dan gebruik je een paar uur de Vega 8 voor je beeldweergave; de laptop heeft ee 80Wh accu dus een paar uur toch wel lukken?
zijn er geplande stroomuitvallen.
Juist omdat het gepland is, kan je makkelijk voorbereiden / tijdig opladen / etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1