Oplossing voor verplaats schroefgaten bij centraaldoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 15:34
De schroefgaten van de centraaldoos waar ik een lamp aan moet hangen zitten helaas niet op de goede plek. In het plafond boren is geen optie om esthetische redenen.

Een andere deksel zou misschien uitkomst bieden. Al mijn wandlichtpunten zijn ook uitgerust met deze deksel. Echter kan ik geen antwoord vinden of je er in kan schroeven.

Weet iemand waar de afgebeelde gaten voor dienen? Er past een M4 in, lijkt zich ook vast te pakken maar er is geen schroefdraad aanwezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHwpO6ONp5QlyZ-W1WB96azmjFs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5h028kVntCUvIiU4IuoYYjsz.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:21
Heb je ook een foto van de lamp en montagedeel voor de duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:37
De gemiddelde lamp die verkocht wordt komt niet overeen met de standaard montage gaten.
Ik maak regelmatig mee dat de montage gaten verder uit elkaar staan dan onze centraaldozen.

Je kan ook je voetplaat van je armatuur aanpassen (dus gaatjes op de juiste plek boren) zodat je deze wel op de centraaldoos kunt plaatsen.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik moest bij veel lampen die plaat eruit slopen, gaten boren in het armatuur en met langere schroeven het geheel vastzetten....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Serpz0r schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:43:
De gemiddelde lamp die verkocht wordt komt niet overeen met de standaard montage gaten.
Ik maak regelmatig mee dat de montage gaten verder uit elkaar staan dan onze centraaldozen.

Je kan ook je voetplaat van je armatuur aanpassen (dus gaatjes op de juiste plek boren) zodat je deze wel op de centraaldoos kunt plaatsen.
Helaas gaat boren in het armatuur niet op. Hieronder een illustratie hoe ik de bevestiging zou willen. Om ervoor te zorgen dat het hele armatuur de centraaldoos deksel bedekt, moet de beugel (zwart) op geïllustreerde manier gemonteerd worden. Het is geen mogelijkheid om dat punt aan het plafond te bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENKiaVJwnshOp3QxYccn_rKKgQQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BGBTkwCtwKhZTQB2YxQEhmxt.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Unixor schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:58:
[...]

Helaas gaat boren in het armatuur niet op. Hieronder een illustratie hoe ik de bevestiging zou willen. Om ervoor te zorgen dat het hele armatuur de centraaldoos deksel bedekt, moet de beugel (zwart) op geïllustreerde manier gemonteerd worden. Het is geen mogelijkheid om dat punt aan het plafond te bevestigen.

[Afbeelding]
Een foto van de lamp en het ophanggedeelte is wel vrij noodzakelijk, vanuit de tekening kan ik niets opmaken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Atlas schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:23:
[...]

Een foto van de lamp en het ophanggedeelte is wel vrij noodzakelijk, vanuit de tekening kan ik niets opmaken :)
Wat mij betreft niet noodzakelijk, onafhankelijk van hoe de beugel of het armatuur er uit ziet moet ik op een plek schroeven in de centraaldoos deksel waar geen schroefdraad zit.

De deksel in het topic start zou uitkomst kunnen bieden, mits de gaten daar ook voor bedoelt zijn en het gewicht kan houden.

Het gaat om een 3 spots runner van philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een gat boren in een van de buitenste gaten (waar je geen rode cirkel omheen hebt geplaatst, in je tekening een van de "broertjes"van de twee rode stippen) dus buiten de centraaldoos. Wij hebben die runner ook en óver de centraaldoos gemonteerd (dus beide schroeven buiten het plaatje). In je tekening komt hij dan hooguit een centimeter of twee "hoger"

Kijk wel even waar vanuit de centraaldoos de draden heen gaan, dat je niet door de PVC-buis gaat boren.

[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 01-12-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 17:19
Bij de rode punten zorgen dat je met de m4 boutjes en een ring erachter , beugel zwart vastzetten aan de deksel die op je cetraaldoos komt te zitten , door middel van bout en moer verbinding . Dat wat ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Cybersijp schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:17:
Bij de rode punten zorgen dat je met de m4 boutjes en een ring erachter , beugel zwart vastzetten aan de deksel die op je cetraaldoos komt te zitten , door middel van bout en moer verbinding . Dat wat ?
Dat was mijn idee, al weet ik dus niet of die "rood omcirkelde punten" daar ook voor bedoelt zijn. Wil voorkomen dat er straks ook een deuk in m'n vloer zit omdat het armatuur naar beneden is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Unixor schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:09:
[...]

Wat mij betreft niet noodzakelijk, onafhankelijk van hoe de beugel of het armatuur er uit ziet moet ik op een plek schroeven in de centraaldoos deksel waar geen schroefdraad zit.

De deksel in het topic start zou uitkomst kunnen bieden, mits de gaten daar ook voor bedoelt zijn en het gewicht kan houden.

Het gaat om een 3 spots runner van philips.
De handleiding is vrij duidelijk, 2 gaatjes in het plafond die worden afgedekt door de lamp en je dus niet ziet. Wat houdt je tegen ipv een rare oplossing te zoeken?

Lamp is ook niet stijf genoeg om alleen in midden te bevestigen volgens de handleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door Sethro op 01-12-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 17:19
ik dacht eigenlijk dat die rode puntjes al zouden overeenkomen met de hoeken van de cenraaldoos, daar is een messing busje in meegegoten bij productie van de doos . we kijken dus naar een afdekkap van de lamp (waar hij aan hangt ) dan zullen de twee rode puntjes denk ik op zeker niet overeenkomen met de centraaldoos

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Sethro schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:28:
[...]

De handleiding is vrij duidelijk, 2 gaatjes in het plafond die worden afgedekt door de lamp en je dus niet ziet. Wat houdt je tegen ipv een rare oplossing te zoeken?

Lamp is ook niet stijf genoeg om alleen in midden te bevestigen volgens de handleiding.
Dit is helaas de enige manier omdat er anders een plafond hoge kastdeur tegen het armatuur aan komt. Poor planning on my part. Zelfs al zou ik het armatuur 90 graden draaien, zit één van de schroefgaten niet goed.

Kan natuurlijk een gootje leggen, maar ik zoek naar de mooiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Unixor schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:36:
[...]

Dit is helaas de enige manier omdat er anders een plafond hoge kastdeur tegen het armatuur aan komt. Poor planning on my part. Zelfs al zou ik het armatuur 90 graden draaien, zit één van de schroefgaten niet goed.

Kan natuurlijk een gootje leggen, maar ik zoek naar de mooiste oplossing.
Nu snap ik pas wat je bedoeld. Zou een draairing kunnen werken?

https://www.elektrobode.n...bouwdozen-1spa007129f0196

En de andere kant van de lamp gewoon met schroefje in plafond.

[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 01-12-2022 18:54 ]

Pagina: 1