Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-05 10:23
Mijn vraag
Ik heb alle onderdelen maar heb geen signaal. Is er maar 1 mogelijkheid: een abonnement afsluiten.
Ik meende dat npo 1,2 en 3 gratis te ontvangen zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Digitale apparatuur werkt op zich oké

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Fabrieksinstellingen gereset....

Beste antwoord (via Akbert-11 op 30-11-2022 23:27)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Akbert-11 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:16:
Ik heb de antenne in allerlei standen gehouden en gedraaid maar steeds helemaal nul signaal. Hij zou toch iets signaal moeten geven...?
Brandt het lampje op de antenne?
Zou je de coax uit de muur kunnen verbinden met de t2 en de hdmi-uit met de tv???
Nee, op een coax cable staat meestal dvb-c signaal, bijna nooit dvb-t(2)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
https://digitenne.kpn.com/blog/gratis-tv-kijken/
Heb je een t2 kastje

[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 30-11-2022 22:55 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Nee, een antenne + ontvanger ZXV7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
T2 kastje heb ik denk ik toch wel maar een abonnement (bij KPN) is wel vereist voordat je een tv signaal kunt ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Bij een niet te oude tv zit er vaak geschikte ontvanger ingebouwd en zou alleen een antenne op de coax aansluiting genoeg moeten zijn voor ontvangst van de gratis zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja het is een T2 kastje. Nee je hebt geen abonnement nodig. Mogelijk is signaal niet voldoende om zenders te vinden, probeer in ieder geval de antenne dicht bij een raam te zetten. Als dat niet werkt heb je wellicht een buiten-antenne nodig, op veel plaatsen red je het niet met de binnenantenne

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Akbert-11 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:51:
Ik heb alle onderdelen maar heb geen signaal. Is er maar 1 mogelijkheid: een abonnement afsluiten.
Heb je geen signaal of geen beeld? Je zou in in ieder geval de kanelen moeten vinden bij het scannen, anders lijkt me dat er wat mis is met je antenne. Als je wel zenders vindt maar geen beeld hebt dan is het een kwestie van ontvanger aan laten staan op NPO1:

https://www.kpn.com/servi...talleren-en-activeren.htm
Gebruik je dit jaar weer voor de 1e keer Digitenne? Zet de tv-ontvanger aan op NPO 1 en wacht maximaal een uur om alle zenders te laden.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verbetert-digitenne/
Voor het ZTE model ZXV7200 rolt KPN vanaf 3 juni nieuwe firmware uit. De firmware wordt via de ether als data naar de bruikleenontvangers gestuurd. Hiervoor dient de ZTE-ontvanger enige tijd afgestemd te zijn op een zender die door KPN op het zogenaamde NTSC 1 bouquet wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Ik heb de antenne in allerlei standen gehouden en gedraaid maar steeds helemaal nul signaal. Hij zou toch iets signaal moeten geven...? Zou je de coax uit de muur kunnen verbinden met de t2 en de hdmi-uit met de tv???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Heb geen signaal, dus geen beeld. Alleen instellingen etc zijn natuurlijk wel zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Antenne is blauw gekleurd bij de coax uitgang dus dát is oké

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
Ik heb de antenne in allerlei standen gehouden en gedraaid maar steeds helemaal nul signaal. Hij zou toch iets signaal moeten geven...?
Brandt het lampje op de antenne?
Zou je de coax uit de muur kunnen verbinden met de t2 en de hdmi-uit met de tv???
Nee, op een coax cable staat meestal dvb-c signaal, bijna nooit dvb-t(2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb de antenne in allerlei standen gehouden en gedraaid maar steeds helemaal nul signaal. Hij zou toch iets signaal moeten geven...? Zou je de coax uit de muur kunnen verbinden met de t2 en de hdmi-uit met de tv???
Nee, ik weet niet of op coax free-to-air zenders zitten, en als die er wel op zitten is het DVB-C en geen DVB-T(2)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:35
Staat de 5 Volt voedingsspanning voor de antenne wel aan ? Moet je ergens in het menu van de ontvanger inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 23:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Waarom denk je dat?
Als je te ver van de zenders afwoont of je huis is een flinke kooi van Faraday, dan ontvang je bar ... niks. Ook niet een beetje of half. Dat was het analoge tijdperk.
Als je een coaxkabel provider hebt die je kabel nog actief heeft én zij werken (en dat komt maar weinig voor) met DVB-T2, dan ja.
Als je een coaxkabel provider hebt die je kabel nog actief heeft én zij werken met DVB-C (dat is gangbaar), dan nee, maar dan kan ie doorgaans wel in je tv.
Welke en wat van toepassing is kan je zelf uitzoeken.

In welke plaats woon je?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
devriesjande schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:27:
Staat de 5 Volt voedingsspanning voor de antenne wel aan ? Moet je ergens in het menu van de ontvanger inschakelen.
Ja want het lampje bij de coax uit brandt blauw, toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Ik denk dat zodra je bij kpn een Digitenne abonnement afsluit de boel wel werkt, maar hopelijk heb ik het mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
remco_k schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:30:
[...]

Waarom denk je dat?
Als je te ver van de zenders afwoont of je huis is een flinke kooi van Faraday, dan ontvang je bar ... niks. Ook niet een beetje of half. Dat was het analoge tijdperk.

[...]

Als je een coaxkabel provider hebt die je kabel nog actief heeft én zij werken (en dat komt maar weinig voor) met DVB-T2, dan ja.
Als je een coaxkabel provider hebt die je kabel nog actief heeft én zij werken met DVB-C (dat is gangbaar), dan nee, maar dan kan ie doorgaans wel in je tv.
Welke en wat van toepassing is kan je zelf uitzoeken.

In welke plaats woon je?
Ik woon in Hoofddorp en heb Ziggo als provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Dat heb je mis. FTA zenders kan je zonder abbo kijken. Als je ze tenminste ontvangen kan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ziggo is DVB-C. Probeer die kabel eens in je TV en stel dat eens in voor Ziggo. Kijken wat dat doet. Als je mazzel hebt is je coax nog actief, dan heb je ook gratis een paar tv zenders.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Ik ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Akbert-11 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:35:
[...]

Ik woon in Hoofddorp en heb Ziggo als provider
Dan staat er sowieso DVB-c signaal op je coax aansluiting in de woonkamer wanneer die er zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Ik wil de boel draaiende krijgen in Voorschoten en zal eea daar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

PP_Sound schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:39:
[...]
Dan staat er sowieso DVB-c signaal op je coax aansluiting in de woonkamer wanneer die er zit
Ik ben benieuwd waarom dat zo zou zijn? Bij mij weten is het nog steeds gangbaar dat Ziggo, bij gelegenheid, fysiek de coax kabels van niet-abbo houders loskoppelt? Of niet in Hoofddorp?

Edit: misschien omdat TS nu wel abbo houder is, dan staat er inderdaad zeker prik op.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 30-11-2022 23:43 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Ikzelf heb alleen een utp beschikbaar bij mijn tv. Zoals gezegd, ga het in Voorschoten proberen. Iig dank voor al jullie reakties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
remco_k schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:41:
[...]

Ik ben benieuwd waarom dat zo zou zijn? Bij mij weten is het nog steeds gangbaar dat Ziggo, bij gelegenheid, fysiek de coax kabels van niet-abbo houders loskoppelt? Of niet in Hoofddorp?
In Hoofddorp heeft TS Ziggo dus ook TV op de coax via DVD-C.
Dat signaal krijg je altijd en blijft vaak nog lang actief na beeindiging van abbo
Afsluiten moet namelijk ter plekke in de straatkast gebeuren

[ Voor 15% gewijzigd door PP_Sound op 30-11-2022 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ja ik was net voor jouw post wakker geworden. Zie edit. :P

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Akbert-11 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:44:
Ikzelf heb alleen een utp beschikbaar bij mijn tv. Zoals gezegd, ga het in Voorschoten proberen. Iig dank voor al jullie reakties!!
Hoe modern is je TV? Bij jonge TV kun je rechtstreeks met versterkte antenne op de TV proberen in Voorschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
remco_k schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:47:
Ja ik was net voor jouw post wakker geworden. Zie edit. :P
Het is ook al laat. en gaat lekker langs elkaar heen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kunt deze zenders inderdaad zonder abonnement ontvangen. Op die pagina zie je ook de locaties van de zendmasten en de uitzendspecificaties.

In Hoofddorp zou dat toch moeten lukken vanuit Haarlem of Amsterdam. En Voorschoten vanuit Oegstgeest, Den Haag of Zoetermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:12
Heb je handmatig gezocht naar zenders? Het is dacht ik niet een plug en play oplossing, je moet ergens in de instellingen gaan scannen naar beschikbare zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:49
@Akbert-11 Misschien een totaal andere oplossing maar digitenne is wel een beetje passé.
Via NPO start kan je gewoon live NPO 1,2 en 3 kijken en vaak nog meer.
Zou eerder kijken naar een simpele chromecast en via je telefoon/laptop streamen naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
chrisborst schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:28:
@Akbert-11 Misschien een totaal andere oplossing maar digitenne is wel een beetje passé.
Via NPO start kan je gewoon live NPO 1,2 en 3 kijken en vaak nog meer.
Zou eerder kijken naar een simpele chromecast en via je telefoon/laptop streamen naar je tv.
Dan moet je wel de zeer matige beeldkwaliteit van NPO Start op de koop toe nemen.

Digitenne is inderdaad niet zo populair meer. Maar de NPO-kanalen gratis uit de lucht plukken in 1080p H.265, is toch mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:05

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

@Akbert-11

Hoe kom je aan die ZXV7200? Is dat een kastje dat door KPN is geleverd?

KPN levert de ZXV7200 namelijk niet los, maar alleen in combi met een Digitenne-abonnement. Nu weet ik niet zeker of dat ook inhoudt dat het kastje op slot gaat zonder geldig abonnement, maar dat zou het natuurlijk kunnen verklaren.

Je kunt altijd een losse DVB-T2-ontvanger (die niet door KPN is geleverd) gebruiken om NPO1/2/3 uit de lucht te vissen in HD. Zorgen dat het signaal sterk genoeg is en het ding naar zender laten scannen is dan voldoende. Je ziet ook andere zenders verschijnen tijdens het scannen (RTL, SBS etc.), maar die doen het dus niet zonder Digitenne-abonnement.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Ik hád ooit een Digitenne abonnement. De spullen heb ik nooit terug gestuurd (hoeven sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
@Akbert-11 zoals ook al gezegd door @FoxLenny: als het Digitenne kastje een tijdje niet gebruikt is, moet je opnieuw de zenders laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Ja dat klopt maar er is helemaal geen signaal. Ik ga het op een andere plaats nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:34
Zit er geen smartcard in het kastje? Haal die er eens uit en zoek handmatig zenders. En anders een volledige fabrieksreset uitvoeren en nogmaals zenderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Geen smartcard te bekennen en de reset heb ik al eens uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:43
https://digitenne.kpn.com/blog/gratis-tv-kijken/

Hier staat alles vrij goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Dank daarvoor!
Het probleem blijft dat er geen signaal binnenkomt maar dat kan aan de omstandigheden hier liggen. Ik ga het elders nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:05

Aganim

I have a cunning plan..

Mijn ervaring een aantal kilometer verderop, in Zoetermeer, is dat Digitenne een drama is. Ik heb zelf een tijd een ontvanger aan mijn TV gehad, maar het was zoeken naar een plek bij het raam waar je genoeg signaal kon oppikken om zenders te kunnen vinden. Wij hebben het opgegeven, gelukkig is het leven zonder NPO ook prima. :P

Was overigens wel makkelijk op zaterdagavonden, als het scherm extra begon te storen wist je dat de pizzacoureur de straat in kwam rijden. 8) Bizar hoeveel RF ruis brommers blijkbaar veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Wat een leed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:07
Gebruik toch gewoon npostart (gratis 1/2/3) of abbootje op nlziet voor extra meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Dat is het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De zxv7200 is een hele slechte ontvanger.

Het DVB-T2 netwerk is prima, alleen de manier waarop het bij Digitenne wordt gebruikt is gewoon slecht, dwz, goedkope prut ontvangers en actieve antenne versterking, wat nogal storingsgevoelig is.

Zoals bv @Aganim ervaart in Zoetermeer, dramatisch.

Zelf gebruikte ik gewoon een passieve antenne (op zolder), en rechtstreeks de tv in. Gewoon perfect, ontving zo gemakkelijk, storingsvrij, 3 bouqetten. (Rijnmond/Zeeland, West/Utrecht, en NH/Flevoland)

Nu in de woonkamer weer even opnieuw een testopstelling gemaakt, stukje coax gestrip, tv laten scannen, en probleemloze ontvangst van Rijnmond/Zeeland.

@Akbert-11 dus gewoon op de gewenste locatie aansluiten, en proberen, gebruik hierbij gewoon een goedkoop DVB-T2 FTA ontvangertje, of sluit rechtstreeks een antenne aan op een (DVB-T2 supported) tv, grote kans dat het gewoon werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXmtcoAQQ9-a6UXfDs70k0N-Gio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wfcBQSHKAvULayorkDEe5Qn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPrl8SOO1wXNtfwzFRf3QXP0eM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvxDeI1vTnPnjbjJR7INnL3T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Even wat anders. Ik wil antwoorden dmv Nederlandse spraakherkenning. Is dat mogelijk en hoe installeer ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Ah het is gelukt
Pagina: 1