Alvast excuus voor het lange verhaal ik overdenk vaak zaken en geef liever teveel dan te weinig informatie.
Na 7 jaar is het tijd om de desktop up te graden omdat ik nu al een tijdje niet op goede settings wow kan spelen en ik wil ook graag switchen naar 2x 2k monitoren
Ik draai op dit moment nog met:
-Intel Core i5-6500
-16gb ram
-MSI R9 380 Gaming 4GB
met wow op 1080 en twitch etc draait cpu al snel op 70% op meer geheugen bijna vol en gpu ook heel hard.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Op dit moment speel ik voornamelijk World of Warcraft. maar wil ook games als gta, overwatch , call of duty , gaan spelen.
Daarnaast:
- heb zo goed als altijd Discord, Twitch (via Chrome) en meerdere andere tabbladen in Chrome open
- ophalen van media met het benodigde in en uitpak werk
- wat simpel photoshop werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zo rond de 2200 voor de pc exclusief verzendkosten, assemblage(bij azerty dit is een vereiste)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis: Razer Naga Left handed
Toetsenbord: Logitech G510
Monitor: een 24 en een 27 fullhd 60hz maar deze worden snel vervangen door 2 nieuwe:
1440p 144/165hz ik dacht zelf de LG UltraGear 27GP850-B maar sta open voor aanbevelingen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik was zelf op deze lijst van mogelijke onderdelen uitgekomen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen goede ervaringen met asrock moederborden en wil deze eigenlijk vermijden. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille behuizing met geen tot zo weinig mogelijk RGB.
Luchtkoeling
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies bij kiezen:
- Geheugen: waar moet ik op letten had nu de volgende als opties:
- Moederbord: heb er op moment 2 in mijn lijst. Wifi is geen must maar leuk als het er bij dit wil er niet veel extra voor betalen
- Cpu koeler: is de Scythe Fuma 2 voldoende of is de Dark Rock pro een betere keuze ?
- SDD:
heb en wil bewust 2 ssds in het systeem.
Een 1tb voor windows en games en ene tweede voor media. Op deze zal heleboel in en uitpak werk gebeuren en heb mede daardoor voor de k3000 gekozen omdat hij naast goedkoper en zuiniger ook een hogere tbw heeft dan de samsung pro. Wellicht ben ik wat de bang voor de tbw en kan ik beter de 2tb ssd vervangen voor de nv2 2tb omdat deze een stukje goedkoper is.
Behuizing:
Ik heb het liefst een still en closed behuizing maar hiervan vond ik alleen de Meshify C waarvan ik het id heb dat hij genoeg warmte afvoer heeft. De max Gpu lengte van de kast is 315 met de front fan en de door mij geselecteerde gpu is 310mm dus dat word wellicht wat krap. En de fan weglaten leek me geen optie.
heb als “next best thing “maar aantal gekozen met een tint / donker glas. De door mij gekozen videokaart en koeler zouden volgens de specs op tweakers moeten passen. Welke zou de beste keuze zijn? Of zijn er nog andere aanbevelingen?
De kosten terugbrengen word zeker op prijs gesteld. Maar als juist iets meer geld uitgeven verstandig is wil ik dit ook graag weten.
Na 7 jaar is het tijd om de desktop up te graden omdat ik nu al een tijdje niet op goede settings wow kan spelen en ik wil ook graag switchen naar 2x 2k monitoren
Ik draai op dit moment nog met:
-Intel Core i5-6500
-16gb ram
-MSI R9 380 Gaming 4GB
met wow op 1080 en twitch etc draait cpu al snel op 70% op meer geheugen bijna vol en gpu ook heel hard.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Op dit moment speel ik voornamelijk World of Warcraft. maar wil ook games als gta, overwatch , call of duty , gaan spelen.
Daarnaast:
- heb zo goed als altijd Discord, Twitch (via Chrome) en meerdere andere tabbladen in Chrome open
- ophalen van media met het benodigde in en uitpak werk
- wat simpel photoshop werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zo rond de 2200 voor de pc exclusief verzendkosten, assemblage(bij azerty dit is een vereiste)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis: Razer Naga Left handed
Toetsenbord: Logitech G510
Monitor: een 24 en een 27 fullhd 60hz maar deze worden snel vervangen door 2 nieuwe:
1440p 144/165hz ik dacht zelf de LG UltraGear 27GP850-B maar sta open voor aanbevelingen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik was zelf op deze lijst van mogelijke onderdelen uitgekomen
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Moederborden | ASUS PRIME Z790-P WIFI | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte AORUS Z790 ELITE AX | € 327,99 | € 327,99 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming D 16G OC | € 734,79 | € 734,79 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6800 XT Gaming Z Trio 16G | € 880,37 | € 880,37 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 | € 688,22 | € 688,22 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT | € 731,- | € 731,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Lite Black TG Light Tint | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 96,68 | € 96,68 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2D6000Z36 | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF548C38BBK2-32 | € 148,90 | € 148,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C40BB-32 | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 115,- | € 115,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 1TB | € 103,96 | € 103,96 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 207,14 | € 207,14 |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 139,30 | € 139,30 |
| Totaal | € 5.798,57 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen goede ervaringen met asrock moederborden en wil deze eigenlijk vermijden. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille behuizing met geen tot zo weinig mogelijk RGB.
Luchtkoeling
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies bij kiezen:
- Geheugen: waar moet ik op letten had nu de volgende als opties:
- Moederbord: heb er op moment 2 in mijn lijst. Wifi is geen must maar leuk als het er bij dit wil er niet veel extra voor betalen
- Cpu koeler: is de Scythe Fuma 2 voldoende of is de Dark Rock pro een betere keuze ?
- SDD:
heb en wil bewust 2 ssds in het systeem.
Een 1tb voor windows en games en ene tweede voor media. Op deze zal heleboel in en uitpak werk gebeuren en heb mede daardoor voor de k3000 gekozen omdat hij naast goedkoper en zuiniger ook een hogere tbw heeft dan de samsung pro. Wellicht ben ik wat de bang voor de tbw en kan ik beter de 2tb ssd vervangen voor de nv2 2tb omdat deze een stukje goedkoper is.
Behuizing:
Ik heb het liefst een still en closed behuizing maar hiervan vond ik alleen de Meshify C waarvan ik het id heb dat hij genoeg warmte afvoer heeft. De max Gpu lengte van de kast is 315 met de front fan en de door mij geselecteerde gpu is 310mm dus dat word wellicht wat krap. En de fan weglaten leek me geen optie.
heb als “next best thing “maar aantal gekozen met een tint / donker glas. De door mij gekozen videokaart en koeler zouden volgens de specs op tweakers moeten passen. Welke zou de beste keuze zijn? Of zijn er nog andere aanbevelingen?
De kosten terugbrengen word zeker op prijs gesteld. Maar als juist iets meer geld uitgeven verstandig is wil ik dit ook graag weten.
There eent no place like home