Vraag

• Pinkels
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Als ik Wifi inschakel dan 'ziet' mijn smartphone geen beschikbare netwerken. Op mijn laptop minimaal 8. IK gebruik wifi al heel lang niet maar binnenkort misschien weer wel.
Herstarten toestel hielp niet.
Ik heb een Sony Xperia van enige jaren oud met Android 8 maar hij werkt verder nog uitstekend.
Ik zie geen probleemoplosser in mijn mobiel zoals je op de laptop hebt.
Ik heb sinds kort een adblocker geïnstalleerd maar dat is weer totaal iets anders. Deze geeft dan wel aan dat mijn netwerkverkeer wordt bijgehouden maar ik kan me niet voorstellen dat dan mijn wifi geblokkeerd wordt.

Pinkels

Alle reacties

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Welk type is het?

En doet bluetooth het ook niet? Meestal zijn het combi chips met wifi en bluetooth. Als de een niet werkt, werkt de ander meestal ook niet.

Ik heb 2 telefoons gehad met zo'n zelfde issue (Nexus 5 en LG G3 (daar was het gps overigens)); dat waren hardware issues. Telefoons wilde nog wel eens erg warm worden, en waarna de wifi/by (en gps bij de G3) chip niet zo goed contact meer maakte.

Mac adres was toen ook weg. Moest de wifi chip opstoken om het weer werkend te krijgen.

Lees hier overigens wel iets over diagnostics paar keer draaien. Altijd de moeite waard: https://forum.xda-develop...nt-turn-on.3307225/page-2

Maar als het eenmaal wat onbetrouwbaar werkt en uitvalt ivm hardware, ben ik bang dat vervangen toch de beste oplossing is.

Pvouput live

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Te oude chip, netwerken op 5GHz-band..?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pinkels
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Xperia Z compact uit 2016 geloof ik.
En doet bluetooth het ook niet?
Vandaag nog via bluetooth muziek gestreamd.
Telefoons wilde nog wel eens erg warm worden
Ja, dat is bij mij ook zo, zeker als er video gekeken wordt.

Ik zal de diagnostics bekijken. Wifi module vervangen lijkt me voor zo'n oud toestel zonde, mooi moment om weer eens een nieuwe aan te schaffen.
CLB schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:23:
Te oude chip, netwerken op 5GHz-band..?
Een beetje erg kort antwoord, moet ik iets omzetten?