Kosten/tijd SSL certificaat laten installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rop380
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:23
Voor mijn bedrijf laat ik een nieuwe website maken, mijn oude zelfgemaakte is hoognodig aan vervanging toe dus maar naar een professioneel bedrijf gestapt met goede referenties.
Niet heel spannend, het is voornamelijk een portfolio website, info pagina en een contact formulier.

Voor het SSL certificaat wordt 25,- euro gefactureerd wat me schappelijk lijkt, maar voor het SSL certificaat installeren wordt 3 uur gefactureerd. Dat lijkt me wel heel erg veel/lang tenzij het een onervaren stagair is, maar daar is het uurtarief niet bepaald naar.

Enkel de SSL installatie gaat me meer kosten dan volledige hosting inc SSL bij mijn huidige partij.

Voor een pro moet dit toch een koud kunstje zijn? Is dit een gevalletje probeer het maar en als we niks horen is het elk jaar een makkelijk factuurtje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:14

EvH

Ssl aanvragen en installeren, 1 a 10 min. Afhankelijk van de route die je bewandelt en in de meeste gevallen nog gratis ook!

3 uur…. Ik doe het voor 2 :+

[ Voor 15% gewijzigd door EvH op 30-11-2022 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:01

Rmg

Waar word er gehost?

Als het op de server van de partij zelf is zou je zeggen dat is wel erg lang, zou verwachten dat dat een volautomatisch process is zeker in het geval van DV certificaten..

Maar als het op een server van een 3e partij (bijvoorbeeld een server van jullie) is... Tjah.. geen idee wat voor rare configuraties je daar tegenaanloopt.

Wat voor certificaat krijg je eigenlijk? voor een DV certificaat zou ik eigenlijk niet meer betalen tegenwoordig. :X Doet tweakers niet eens.

Voor een EV of een OV certificaat is de prijs wel erg laag.

[ Voor 37% gewijzigd door Rmg op 30-11-2022 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Met Let's Encrypt is het certificaat zelf ook geheel gratis, en indien goed geconfigureerd wordt het automatisch elke paar maanden vernieuwd met een scriptje wat op de webserver draait.
Dan zouden ze hooguit de setuptijd hiervan in rekening hoeven te brengen... zeg hooguit een half uurtje.
En kan veel sneller als ze het vaker doen op hun eigen hostingservers, is alleen maar een paar config files aanpassen en een scriptje doorlopen.

Die 25 euro van jou zal een jaarlijks bedrag zijn? Dat kan dus gratis.. (tenzij het een soort van maintenance tarief is natuurlijk)

Voor je beschreven site gebruik lijkt me Let's Encrypt meer dan ruim voldoende...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rop380
Wordt gehost op hun eigen server...

Thanks iig, dit bevestigt mijn vermoeden dat het waarschijnlijk een gevalletje 'wie niet waagt' is. Jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:06
Zonder context of verdere specificering kunnen we er weinig over zeggen. Als het echt alleen om het installeren van een certificaat gaat, dan is het wel veel. Maar als de aanvraag-procedure, installatie, aanpassen van de website, testen enz er in zit verwerkt dan zou dat zomaar kunnen.

Het installeren zal voor een ervaren persoon 5 minuten werk zijn inderdaad. De randzaken die er bij komen kijken, dat is altijd een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rop380
Dit staat wel op een 'recurring cost' factuur van de hosting en service (per jaar).
Van eenmalige ontwikkelings/test kosten verwacht ik dat die inbegrepen zijn in de initiele factuur van de website ontwikkeling.

Hoe dan ook, dit wordt een discussiepuntje de komende meeting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Voor niets gaat de zon op, ik vind het niet raar om een tarief per jaar te hanteren voor zoiets (i.e. 10-50 euro per jaar bij een degelijke zakelijke aanbieder). Dus dat is wel 'okay'.
Enkel de SSL installatie gaat me meer kosten dan volledige hosting inc SSL bij mijn huidige partij.
Ik vind dit een soort valkuil opmerking. Nee, je onderneemt en dan zijn er altijd dingen waar je voor betaald terwijl dat als je het zelf of anders zou doen, dat het goedkoper is. Mijn tip/advies is om niet zo te blijven redeneren. Het is eigenlijk whataboutism maar dat is helemaal niet benodigd. Net als:
Voor een pro moet dit toch een koud kunstje zijn?
Gewoon niet doen. Hou het inhoudelijk bij de kern, oftewel:
het SSL certificaat installeren wordt 3 uur gefactureerd
- Een nieuwe klant opzadelen met werk voor iets wat de standaard moet zijn
- dit elk jaar factureren.
- en dan ook nog eens 3 uur(!)

Dat is zeer discutabel.

Vragen om de werkspecificatie van die 3 uur. Dan kan je zelf je conclusie trekken of het een competente partij is of niet (en de kunst is natuurlijk dat ze dan zelf begrijpen dat ze iemand eigenlijk een oor aan naaien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rop380
Douweegbertje schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:55:
Ik vind dit een soort valkuil opmerking. Nee, je onderneemt en dan zijn er altijd dingen waar je voor betaald terwijl dat als je het zelf of anders zou doen, dat het goedkoper is. Mijn tip/advies is om niet zo te blijven redeneren.
Uiteraard, die opmerking was enkel om aan te geven dat het voor mijzelf de trigger was dat die kosten wellicht wat scheef zijn, die ga ik er natuurlijk niet als argument in gooien.

Deze partij heb ik juist gekozen om het geheel voor mij te ontzorgen. Dat heeft een prijs, het was ook niet de goedkoopste offerte, keuze is gemaakt op basis van oa vertrouwen.
Maar dat maakt het juist extra vervelend als dit soort dingen tevoorschijn komen op een factuur.
Ben benieuwd naar hun uitleg, thanks voor alle feedback in ieder geval.
Pagina: 1