Lekkende luchttoevoer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:41

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hoi!

Onlangs heeft onze installateur een deklekkage opgelost. Er lekte water langs de dubbelwandige pijp naar binnen, doordat deze in zijn geheel te ver naar de CV getrokken was door de vorige installateur. De rookgasafvoer is vervangen (witte buis), omdat deze buis te kort was. De lekkage was opgelost.

Nadien heb ik zelf het traject losgehaald, omdat ik zelf nog een luchtdichte dakbeschokplaat moest monteren als de lekkage was opgelost. Dit heb ik gedaan, samen met een Ubbink dakbeschotbeugel. Sindsdien weer een kleine lekkage omdat ik opnieuw de dubbelwandige pijp te dicht naar de CV ketel had getrokken. Dakbeschotplaat iets lager gemonteerd, sindsdien gaat het weer goed en zit alles netjes op zijn plek.

Alleen nu merk ik dat de zwarte buis, de luchttoevoer, lekt. In de naat van de bocht komt water. Dat vind ik vreemd, want dat lijkt mij ietswat ongebruikelijk. Als ik naar het dak kijk zie ik wel dat het pijpje wat gek op de schelp lijkt te zitten. Zou dat het kunnen zijn? Of zou het best kunnen dat er wat water uit die buis lekt en dat de afdichting is versleten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukmC0gtDgwROxsEMFhjbNBvqHiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I7KYdbJCo8N7U0kOF35w5GVV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 30-11-2022 17:16 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Heb je een foto van binnenshuis? En heb je ook een koolmonoxidemelder bij je ketel hangen? Voor hetzelfde geld lekt je ketel nu rookgassen je woning in, daar zit namelijk ook vocht in.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 30-11-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
ThinkPad schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:30:
Heb je een foto van binnenshuis? En heb je ook een koolmonoxidemelder bij je ketel hangen? Voor hetzelfde geld lekt je ketel nu rookgassen je woning in, daar zit namelijk ook vocht in.
Juist vanwege de problematiek rondom die lekkage en de leeftijd van de ketel (bj '09, nu 13 bijna 14 jaar) hebben we daar inderdaad voor gekozen. Je ziet 'm boven de dakbeschotplaat zitten :) Zojuist het traject losgehad weer. Ditmaal even goed binnenin gekeken. Er lag ook wat water in de schoen en in de zwarte buis zand en veel drap van de sticker die er ooit op heeft gezeten. Lijkt me dus wel iets wat al langer aan de hand is. Het feit dat er water in de schoen zit maakt wel dat ik zeker kan stellen dat er water in de luchttoevoer komt.

(En ja, het is niet conform rogafa gebeugeld. Eerst de lekkages maar oplossen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zCjPNuW.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lMrS9Jp.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ViezeVis op 30-11-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ik heb de buis van binnen schoongemaakt. Sindsdien lekt er geen water meer uit die buis. De buis naar de CV was ook zo goed als schoon. Denk dat ik me dus geen zorgen hoef te maken nog. Als de CV Vervangen moet worden, vervangen we ws het hele traject mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:44

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Als je het dak op kunt/durft te gaan zou je de aansluiting bij die overgang met een reepje waterbestendige duct tape kunnen afplakken. Dan maakt dat rubbetje ook niet zo veel meer uit. Niet de fraaiste oplossing, maar gaat het waarschijnlijk wel houden totdat de ketel vervangen wordt. Bitumentape is ook geweldig, maar kost €25 per rol, ipv €2,50 voor duct tape...

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:26
Ik zou een beginnen het met beugelen van de afvoerpijp, waarschijnlijk staat daar te veel druk op waardoor die middels zwaartekracht naar beneden gaat en lekt.
Pagina: 1