vergelijkingssites glasvezelinternet up-to-date?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10-2024
Hoe actueel is de informatie op vergelijkingssites als pricewise.nl, internetten.nl, providercheck.nl en breedbandwinkel.nl? Op postcode 6114rj bijvoorbeeld is een tijdje geleden glasvezel aangelegd en via deltanetwerk.nl/glasvezelvergelijken/ kunnen klanten zich aanmelden bij een aantal providers. Maar bij de hierboven genoemde vergelijkingssites is dat nog niet terug te vinden. Maken de vergelijkingssites gebruik van dezelfde informatie en is de bron openbaar? Of verzamelen ze dit allemaal zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 21:03
Volgens mij leveren providers informatie aan dit soort websites. Zo werkt het in ieder geval bij internetten.nl weet ik.

Verder is het belangrijk om te weten dat lang niet alle providers (meer niet dan wel) op het Delta netwerk kunnen leveren waardoor die gewoon een koper (DSL) verbinding teruggeven op je adres. Die is vaak ook goedkoper dus die komt dan weer bovenaan te staan als je niet filtert op snelheden bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over het algemeen zie je op vergelijkingssites ook alleen de providers die commissie betalen per afgesloten abonnement.
Een echt onafhankelijke vergelijker waar alle providers op staan, ook degenen die niet op commissie/affiliate basis werken, heb ik nog niet gevonden helaas.