nas opslag qnap werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pee095
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-02-2023
hoi allemaal,

sinds kort ben ik ovegestapt van tmobile naar kpn. sinds die tijd zien mijn camera's niet meer de gedeelde mappen op mijn QNAP nas.

ik heb alle instellingen verwijderd en opnieuw gedeelde mappen aangemaakt maar ik krijg steeds de melding onbekende fout of pad is ongeldig. en dit zowel op NFS als SMB(zie foto's).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2icNHq-B3ekrt-_X6wTpjXAmy9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpO4X8YlQulXtyGnlExMaRzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3dh8CMLnbTeJBlLuCMoi5bK92c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5PwxMqjXBLZdtmiZaDm4I3D.jpg?f=fotoalbum_large

als ik via mijn computer een netwerkverbinding naar de map wil maken doet deze het wel.

iemand enig idee? ik heb de juiste stappen doorlopen om een netwerkshare aan te maken op de QNAP.

groet,
Thomas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27
LAN ip reeks niet aangepast overal nadat je een ander modem hebt gehad? Staat dit nog hardcoded in je camera's?

[ Voor 54% gewijzigd door pennywiser op 30-11-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pee095
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-02-2023
ja toch wel. het vervelende was dat je die router van KPN niet zelf kan aanpassen qua IP reeks. ik heb alle systemen (ook buiten mijn camera's om) moeten aanpassen naar een ander subnet (/24). dit is ook overal gecontroleerd.

vreemd genoeg heb ik vanmorgen op 1 camera wel middels NFS een koppeling kunnen maken. vervolgens heb ik de instellingen precies het zelfde gedaan bij de andere maar helaas heeft dit niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je de IP adressen vast gezet in de router of hardcoded in de apparaten. Beste is vast zetten in de DHCP server (ofwel de router) Hiermee voorkom je IP conflicten. Vervolgens eerst je router opstarten dan eventuele switches herstarten en dan pas de apparaten aanzetten. Als je apparaten toch zelf een vast IP adres geeft doe dat dan buiten de DHCP range.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.