Vervangen slimme meter nuttig? DSMR2.2 naar DSMR5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 14:25
Allen,

Ik ben op zoek naar wat mensen die mee kunnen denken of ik niet onterecht geld ga weggooien.

Ik heb de volgende situatie:

In mijn huis is er een 3-fasen aansluiting, maar is er een wat verouderde slimme meter, te weten de ISKR MT382 met het DSMR 2.2 protocol.

Door deze situatie kan mijn equalizer van de laadpaal. (Easee en ease equalizer) geen onderscheid maken tussen de fases. Dit komt, zover ik kan beoordelen dat het DSMR 2.2 protocol de fases niet gesplitst doorgeeft via de P1 poort.

Dit heeft iig als effect dan mijn laadpaal nu maar op 1 fase kan laden. Omdat de equalizer maar 1 fase "ziet".
Easee stelt dat het vervangen van de slimme meter de oplossing is. (Zodat de 3fases wél via de P1 poort doorgegeven worden middels een slimme meter die op het DSMR5 protocol zit, of iig zo vertaal ik het).

Maar uiteraard, vraagt liander hier een vergoeding voor omdat dit een situatie is die "nog nooit" is voorgekomen volgens hen (misschien had ik de verkeerde medewerker aan de lijn).

Is mijn conclusie dat het vervangen van de slimme meter voor een courantere versie met DSMR5 (dus bv de ISKR AM550) een oplossing kan zijn of ben maak ik een totaal verkeerde analyse...

User Error -- Please Replace User

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 16:15
Goedemorgen,

Ik zou deze graag willen upvoten. :-)

Ik ga verhuizen naar een oudere woning met een oudere slimme meter. Ook ik wil die eigenlijk vervangen naar een dsmr5 versie, maar ja...dat kost idd geld.

Jammer dat ze niet zomaar vervangen kunnen worden of zelf kapot gaan...

Enige tips zijn welkom!

Gr, Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:42
Er lijkt een optie te zijn om met CT spoelen te werken, dat is dus onafhankelijk van de slimme meter.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat aluminium folie eromheen wikkelen?
Komen ze dan niet vanzelf langs?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan