Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Hoi allen,

Twee jaar geleden heb ik een oude paardentrailer die nog in de schuur stond omgebouwd tot foodtrailer.
Deze heb ik wel eens uitgeleend aan vrienden of familie die een feestje gaven, maar verder doe ik er eigenlijk niet veel mee.

Onlangs werd ik benaderd of ik met deze trailer op een feestje wil staan. Het is bij een sportvereniging waar ik zelf jaren gesport heb en het lijkt mij wel leuk om weer veel oude bekende te zien.
Ik ga er niets aan verdienen, maar wil wel de kosten die ik maak eruit krijgen. Mij is gevraagd om inkopen te doen en dit te verrekenen met de mensen die iets bij mij afhalen. Oftewel: Ik vraag een bepaald bedrag per snack en/of broodje om ervoor te zorgen dat ik zelf geen kosten maak.

Nu ben ik dus geen bedrijf en heb ik geen mogelijkheid tot pin transacties. Tegenwoordig hebben veel jongeren ook geen contant geld meer op zak en voorzie ik daarin wel wat problemen.

Is er een andere optie om als 'particulier' toch digitale transacties te doen? Ik ben aan het zoeken geweest en zag dat je middels een QR code wel bank transacties kan doen. Ik kom echter aan verschillende bedragen en snap niet hoe ik dan onderscheid kan maken tussen mensen die 3 broodjes bestellen en iemand die er slechts 1 afhaalt.

Zijn hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:09
Leuk om te doen!

Denk ik te moeilijk?
Je legt je telefoon met QR code van je bank app open op de toonbank? Welke men kan scannen en betalen?

Ik weet alleen wel dat Triodosbank geen QR code kan scannen.. Dus voor die moet je dan reguliere overboeking doen, wat weer meer tijd kost tijdens het bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
ZveenT schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:46:
Leuk om te doen!

Denk ik te moeilijk?
Je legt je telefoon met QR code van je bank app open op de toonbank? Welke men kan scannen en betalen?

Ik weet alleen wel dat Triodosbank geen QR code kan scannen.. Dus voor die moet je dan reguliere overboeking doen, wat weer meer tijd kost tijdens het bakken.
Nou misschien denk ik zelf wel te moeilijk, maar hoe bepaal je dan het bedrag?
Of maak je telkens een nieuwe QR code aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Ik dacht op de laatste vrijmarkt op koningsdag te zien dat daar een mannetje stond met koffie enzo die een geprinte QR gebruikte voor Tikkie waarbij men dan zelf het bedrag moest invoeren. Dan hoef je alleen maar een check op het ingevoerde bedrag te doen bij de persoon... dat lijkt mij het meest eenvoudig dan voor ieder mogelijk bedrag een aparte QR te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tikkie :) Als je de mensen vertrouwd, dan kun je tikkie zo instellen dat ze zelf een bedrag moeten invullen om over te maken. Dan hoef je maar één keer een link te maken, die iedereen dan kan gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 30-11-2022 10:50 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft de sportvereniging zelf geen apparatuur voor pinnen? Zo ja, kan je daar die middag op meeliften?

Anders, mits het niet om 100en mensen gaat: Simpelweg een tikkie?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Aaahh wat goed!

Ik zie nu dat je inderdaad via de Betaalverzoek optie in de Rabobank App een QR code kan genereren.

Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
D4NG3R schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:49:
Heeft de sportvereniging zelf geen apparatuur voor pinnen? Zo ja, kan je daar die middag op meeliften?

Anders, mits het niet om 100en mensen gaat: Simpelweg een tikkie?
Ja dat hebben ze wel. Alleen ik sta buiten en ze hebben de pinautomaat nodig bij de bar.

Dan moeten mensen dus telkens naar binnen om af te rekenen.

Maar ik denk dat het met die 'tikkie' mogelijkheid al is opgelost. TOP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 20:22
Je kunt ook een Zettle nemen. Eenmalig 15,- en je kunt hem koppelen aan je privé rekening. In de app zet je de artikelen en je weet aan het einde van de dag ook precies wat je verkocht hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door HeldereM op 30-11-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:41
Let er wel op dat het qr code is die door meerdere banken gebruikt kan worden en niet alleen 1 specifieke bank.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
Zoals MicGlou en AGee al zeggen een tikkie, al dan niet geprint.

Voor verschillende bedragen zou ik dan eerder alle broodjes even duur maken en dan evt. per aantal broodjes een losse QR code.

Los van het betalen: Hoe ga je zeker weten dat je alle kosten eruit haalt? Wat als je 400 broodjes koopt voor 400 euro en je aan het einde maar 200 broodjes verkocht hebt?

Zou je dan niet beter de vereniging het hele bedrag kunnen laten betalen aan jou en dat de leden dan bij de bar bonnen/munten halen waarmee ze bij jou kunnen "betalen"?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:38
Let wel op dat een standaard Tikkie maar 30x betaald kan worden voordat de link verloopt! Dit werkt niet heel lekker als je een QR code print oid. Tenminste, dit was in het verleden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 16:08

basvn

Breezand - NHN

HeldereM schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:52:
Je kunt ook een Zettle nemen. Eenmalig 15,- en je kunt hem koppelen aan je privé rekening. In de app zet je de artikelen en je weet aan het einde van de dag ook precies wat je verkocht hebt.
Wilde deze ook opnoemen. denk dat dit de makkelijkste en snelste oplossing is.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
Puc van S. schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:52:
Zou je dan niet beter de vereniging het hele bedrag kunnen laten betalen aan jou en dat de leden dan bij de bar bonnen/munten halen waarmee ze bij jou kunnen "betalen"?
Dat lijkt mij sowieso de beste optie, gewoon de mensen laten afrekenen bij de bar en dan met het bonnetje een broodje of iets anders bij TS halen. Zo werkte het jaren geleden ook bij de Kerstbomen van de IKEA, bij de kassa betalen en daarna boom afhalen. Door simpelweg het bonnetje aan te pakken van de mensen en deze weg te gooien voorkom je dubbele afname.

En inderdaad, gewoon de inkoop 1 op 1 doorberekenen aan de vereniging. Dat is simpel en aan het einde van het feestje geef je simpelweg alles wat je over hebt aan de vereniging. Dat kunnen ze neem ik aan de volgende dag wel weer kwijt aan de leden die komen sporten.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 30-11-2022 10:56 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

HeldereM schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:52:
Je kunt ook een https://www.zettle.com/nl/betalingen/pinapparaat nemen. Eenmalig 15,- en je kunt hem koppelen aan je privé rekening.
Ik zou ook voor deze oplossing gaan. Zijn fijne pinapparaten, werken snel en er zit een hele fijne app bij waarin je gewoon ieder type broodje en snack vooraf kunt instellen en alleen maar hoeft aan te tikken om daarna de pintransactie klaar te zetten.

Voor evt. contante betalingen kun je dan zelfs het contante bedrag invoeren, dan heb je aan het eind van de dag meteen een volledige administratie van je kosten, en wat leuke data voor de volgende keer dat je op een feest staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Kijk eens naar SumUp, die hebben zowel een 3g als wifi variant. Ik zou voor de wifi variant kiezen en een hotspot op je telefoon zetten aangezien de 3g versie waardeloos bereik heeft in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Tokens/bonnetjes laten kopen via pin of cash aan de bar bij de vereniging zelf? De vereniging keert dan het totale bonnetjes/token bedrag aan jou uit na afloop.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 14:32
Even iets anders he; je wil je kosten eruit hebben.
Stel je koopt 100 broodjes in en 100 hamburgers en je verkoopt er vervolgens maar 50. Hoe ga je dat ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Negakinu schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:56:
Tokens/bonnetjes laten kopen via pin of cash aan de bar bij de vereniging zelf? De vereniging keert dan het totale bonnetjes/token bedrag aan jou uit na afloop.
En dan zit je als TS einde dag met 200 van de 400 euro retour omdat er niet voldoende verkocht is en kan je als bonus ook nog 50 kroketten en 75 frikandellen opeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Drardollan schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:57:
[...]

En dan zit je als TS einde dag met 200 van de 400 euro retour omdat er niet voldoende verkocht is en kan je als bonus ook nog 50 kroketten en 75 frikandellen opeten?
Je krijgt gewoon wat er aan tokens verkocht is, ongeacht of die gebruikt zijn of niet. Het eventuele verlies heb je ook als je voorraad te groot is voor wat je verkocht hebt via QR code aan je stand zelf. Als je slim voorcalculeert (en je stand aantrekkelijk is) kun je ook zomaar uitverkopen. Ondernemersrisico! :p

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 30-11-2022 11:00 ]

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
Negakinu schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:59:
[...]

Je krijgt gewoon wat er aan tokens verkocht is, ongeacht of die gebruikt zijn of niet. Het eventuele verlies heb je ook als je voorraad te groot is voor wat je verkocht hebt via QR code aan je stand zelf. Als je slim voorcalculeert (en je stand aantrekkelijk is) kun je ook zomaar uitverkopen. Ondernemersrisico! :p
Ondernemersrisico is leuk, als je een ondernemer bent:
Ik ga er niets aan verdienen, maar wil wel de kosten die ik maak eruit krijgen. Mij is gevraagd om inkopen te doen en dit te verrekenen met de mensen die iets bij mij afhalen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
HikariMisako schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:52:
Let wel op dat een standaard Tikkie maar 30x betaald kan worden voordat de link verloopt! Dit werkt niet heel lekker als je een QR code print oid. Tenminste, dit was in het verleden zo.
Dat is niet lastig op te lossen... 200 broodjes ingekocht? Is 7 QR codes printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Puc van S. schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:00:
[...]

Ondernemersrisico is leuk, als je een ondernemer bent:

[...]
Als hij afspreekt dat hij sowieso quitte wilt spelen aan het eind van de dag, wordt een eventueel tekort aan token-verkoop aangevuld door de vereniging, totdat zijn inkooptotaal behaald is. Lijkt me allemaal geen rocket science.

Ik kom vaak genoeg op sportverenigingen, en ik weet zeker dat veel bezoekers liever een bonnetje aan de bar pinnen dan gaan lopen modderen met QR codes scannen. Ten eerste vertraagt dat de boel ("Huh, hij scant niet? Welke app moet ik daarvoor gebruiken dan? Ik wil gewoon een broodje!"), en ten tweede zijn er genoeg (oudere) mensen die geen idee hebben hoe zoiets werkt, of kinderen zonder telefoon.

[ Voor 32% gewijzigd door Negakinu op 30-11-2022 11:16 ]

too old, too cold

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dus de vereniging heeft gratis een foodtruck staan en jij loopt alle risico? Cool. Ik zou nog ff met die vereniging gaan praten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Negakinu schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:59:
[...]

TS is geen ondernemer en doet het enkel voor de lol en als geste richting de vereniging. TS zou, in mijn ogen, op geen enkele manier risico moeten lopen.

Ook het maken van kosten voor een pinbetaling lijken mij buitensporig voor een eenmalige geste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Yogibeer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:43:
Mij is gevraagd om inkopen te doen en dit te verrekenen met de mensen die iets bij mij afhalen. Oftewel: Ik vraag een bepaald bedrag per snack en/of broodje om ervoor te zorgen dat ik zelf geen kosten maak.
Waarom regelen zij de inkoop (=risico) en transacties (=gedoe) niet en lever jij alleen de truck en manuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wheel schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:58:
[...]

Waarom regelen zij de inkoop (=risico) en transacties (=gedoe) niet en lever jij alleen de truck en manuren?
Gezien de opzet is het logischer dat de club gewoon de kosten van de inkoop direct vergoed, en dat zelf via munten/geprinte bonnen verkoop terug verdient en evt een mooie winst te maken.
(qua inkoop is het wel veiliger om dat zelf te doen, niks beschaamder dan een beschimmeld broodje omdat de club 2 cent kon besparen ;) )

Die munten/bonnen leveren ze dan weer bij jouw truck in.

Gefixt, geen financieel risico en geen gezeik :)
(wel zorgen dat het aantal munten/bonnen gemaximaliseerd is op jouw voorraad, anders heb je wel weer gezeik ;))

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 30-11-2022 12:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
YakuzA schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:35:
[...]

Gezien de opzet is het logischer dat de club gewoon de kosten van de inkoop direct vergoed, en dat zelf via munten/geprinte bonnen verkoop terug verdient en evt een mooie winst te maken.
(qua inkoop is het wel veiliger om dat zelf te doen, niks beschaamder dan een beschimmeld broodje omdat de club 2 cent kon besparen ;) )

Die munten/bonnen leveren ze dan weer bij jouw truck in.

Gefixt, geen financieel risico en geen gezeik :)
(wel zorgen dat het aantal munten/bonnen gemaximaliseerd is op jouw voorraad, anders heb je wel weer gezeik ;))
Ook prima. Op die manier loopt TS ook geen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Allemaal heel goed verlopen. QR code gebruikt voor 'tikkies'. Ging prima!

Dank voor jullie meedenken.
Pagina: 1