Opstartproblemen, geen reactie toetsenbord/muis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankentein1977
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-10-2024
HP Slimline Desktop
411-a000nd

Intel Celeron N3050
4GB DDR3-1600
1 TB HDD

Ik heb problemen met het inloggen bij een PC met Windows 10.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIl8eSgohIfoaoxBtp6gvjnp8ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q756rHBWefqiw2mtupdx2iTD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aaa2Vqe8hB92oSNf24boPkuMm-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V82d1yNPcjmHIKzwBVaDWrHF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFVid2zF6qZhl4j6nIm2odA9nYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyU8dmfEX5TCNXpu6N5zvKBe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qyr0xGAjjxChs8NYFQeIpA0iXvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qROw5FHG4JH095WTvoqcgPw0.jpg?f=fotoalbum_large
Verloop is als volgt:
Na verkrijgen van pc was Windows 10 versie 1507 aanwezig. Via Media Creation Tool (updaten) trachten up te daten naar 22H2.
Na opnieuw starten dient ingelogd te worden met "Andere gebruiker" Normale gebruikersnaam en wachtwoord werken niet.
Even aan de kant gelegd. Na weer opnieuw opstarten kan ik geen inlogscherm meer ervoor krijgen. Reactie op toetsenbord en muis is er niet, hoewel deze het gewoon doen.
Door enkele keren het opstarten van Windows te onderbreken, in Automatisch herstellen gekomen. Hier ook geen reactie van toetsenbord en muis.

Opties om mbv USB stick Windows 10 opnieuw te installeren lukt niet. USB valt wel te selecteren in opstartvolgorde, echter werkt dit niet. Het aansluiten van een andere schijf lukt ook niet, PC zegt dat er geen schijf paraat is.
Opstartbare DVD lukt eveneens niet.
De beveiliging lijkt hierin roet in het eten te gooien.

Ik weet even geen opties meer om het apparaat opnieuw draaiende te krijgen.
Ziet iemand nog mogelijkheden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:08
Media Creation Tool is, bij mijn weten, om een verse installatie te kunnen doen. Heb je deze gebruikt om de USB stick te preppen voor installatie? Als je de Media Creation Tool op de interne schijf gebruikt hebt denk ik dat je wel rare resultaten krijgt zoals deze.

Wat bedoel je precies met "Reactie op toetsenbord en muis is er niet, hoewel deze het gewoon doen"? Kan je wel muis cursor zien bewegen en nergens op klikken of heb je de apparaten aan een ander systeem gehangen en daar werkt het wel? Als het toetsenbord in de BIOS wel UEFI wel werkt, is er hardwarematig niets verkeerd zo op het eerste gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:04
Waarom niet windows updaten vanuit windows update?
Ik heb het idee dat het een tweede (3e / 4e) hands pc is met een illegale windows waarvan de harddisk corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankentein1977
Heb eerder een USB aangemaakt via Media Creation Tool. Het lukt echter niet om hiermee een verse installatie te krijgen.

Zowel het toetsenbord als de muis werken op een ander systeem, het toetsenbord werkt dus hier ook onder het UEFI. Hardwarematig is er niks aan de hand.
De cursus van de muis zie ik zowel bij het startscherm als Automatisch herstellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankentein1977
Windows updaten vanuit Windows deed het gewoon, echter om van 1507 naar 22H2 te komen, zou heel lang duren. Zodoende heb ik getracht dit te versnellen door via de MS software site via Nu bijwerken te doen.
Het is een nieuwe, nooit eerder gebruikte PC, heeft alleen een jaar of 6 in de doos gezeten. Harde schijf is naar mijn weten ook niet corrupt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:04
Okay, heeft Windows ooit normaal op deze pc gedraaid?
(dan is je pc geregistreerd bij MS met een geldige Windows-licentie)

Koop dan voor een paar tientjes een SSD en zet daar een vers gedownloade Windows op.
Dat is i.i.g. wat ik zou doen.
Oh, en ook even BIOS updaten.

(het is sowieso een wonder dat de harddisk opspint, na 6 jaar stilstand)

[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 30-11-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankentein1977
Windows heeft wel degelijk gedraaid, met veesie 1507.
Was ook gewoon legaal en geactiveerd.

Het aansluiten van een SSD is helaas niet gelukt. Alle mogelijke opties in het BIOS al uitgeprobeerd, om de beveiliging hieromtrent (want geen HP onderdelen) uit te schakelen.
EDIT Een BIOS update, door een BIOS update van de officiele HP site af te halen en op USB te zetten, is niet gelukt. Hij start niet op van de USB, zoals verwacht eigenlijk.

Iemand nog andere ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6hrkSCu7WWwaA1w_J0xroyZhyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alcKcpk2F1AbjLRZaftjO12b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Frankentein1977 op 01-12-2022 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankentein1977
Na tips van een kennis, de bios batterij eruit gehaald. Toen alsnog Windows kunnen herstellen.
Draait nu goed.
Pagina: 1