Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem voor mijn zoon waarmee hij moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. De games die hij speelt zijn onder andere Fortnite, BF, MW:CoD, maar ook MS Flight Simulator. Videobewerken of streamen van games doet hij nog niet.
Wel zou ik het tof vinden als hij alles op Ultra zou kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een bepaald maximum in gedachte als het maar even meegaat. Zolang 1400p/144Hz met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De monitor, de videokaart 6900 XT, 500FX case, DarkPro4 toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, moederbord moet voorzien zien van WIFI.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning. Wellicht het geheugen maar met de processor ga ik hoogstwaarschijnlijk niets doen.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Met name de keuze van de voeding zou ik graag advies willen aangezien de videokaart 3x (6+2) PCIE nodig heeft. Ik zou daarom dan ook een voeding wensen die standaard met deze hoeveelheid stekkers komt.
Qua geheugen heb ik eigenlijk het goedkoopste genomen. Ik kon geen noemenswaardige verschillen vinden.
Lang getwijfeld over processorkeuze maar ik ga niets upgraden dus het moet wel even vooruit kunnen.
Ook bewust gekozen voor DDR4 omdat ik het prijsverschil incl moederbord het nu nog niet waard vindt.
Ik hoor graag jullie meningen/adviezen
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem voor mijn zoon waarmee hij moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. De games die hij speelt zijn onder andere Fortnite, BF, MW:CoD, maar ook MS Flight Simulator. Videobewerken of streamen van games doet hij nog niet.
Wel zou ik het tof vinden als hij alles op Ultra zou kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een bepaald maximum in gedachte als het maar even meegaat. Zolang 1400p/144Hz met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De monitor, de videokaart 6900 XT, 500FX case, DarkPro4 toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, moederbord moet voorzien zien van WIFI.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning. Wellicht het geheugen maar met de processor ga ik hoogstwaarschijnlijk niets doen.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Met name de keuze van de voeding zou ik graag advies willen aangezien de videokaart 3x (6+2) PCIE nodig heeft. Ik zou daarom dan ook een voeding wensen die standaard met deze hoeveelheid stekkers komt.
Qua geheugen heb ik eigenlijk het goedkoopste genomen. Ik kon geen noemenswaardige verschillen vinden.
Lang getwijfeld over processorkeuze maar ik ga niets upgraden dus het moet wel even vooruit kunnen.
Ook bewust gekozen voor DDR4 omdat ik het prijsverschil incl moederbord het nu nog niet waard vindt.
Ik hoor graag jullie meningen/adviezen
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B660-Plus WiFi D4 | € 169,00 | € 169,00 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC | € 699,00 | € 699,00 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 89,99 | € 88,99 |
1 | Monitoren | Dell S2722DGM Zwart | € 159,00 | € 159,00 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Voedingen | Gigabyte P1000GM | € 111,- | € 111,- |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB | € 108,00 | € 108,00 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1863,51 |