Welke socket is dit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGamer_GX13
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:17
Laatst ben ik begonnen met het zoeken naar computercomponenten voor het upgraden van mijn laptop naar een desktop computer (met zelfgemaakte behuizing). aangezien ik de CPU ga upgraden naar een veel hoger niveau, zal ik waarschijnlijk ook de heatsink moeten verbeteren. daarom mijn vraag: wat voorn soort socket is dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vj2kDx4I6GDFvRZcOhxn69RIiMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qwjqY7C3BD1kWtmWFEWD9Xh5.png?f=user_large

Beste antwoord (via XGamer_GX13 op 30-11-2022 18:08)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:56
Een hardmount op een processor zonder heatspreader. Risky risky. Als je de schroeven te hard aandraait, of niet alle schroeven gelijkmatig, is het over met de processor.
Een paar blinde gaten tappen in aluminium met een klein schroefdraad is ook makkelijker gezegd dan gedaan.

Wel een leuk project, daar niet van. Maar ik zou het niet met hardware doen die belangrijk voor je is.

Kan je bios ook met die processor om gaan? Dat is meestal het grootste probleem. En daar zijn dan soms ook wel weer "gehackte" biossen voor, maar dat zou ik eerst ook goed uitzoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-05 11:29
Da's een stuk makkelijker te bepalen als je aangeeft welke CPU daarin zit.

Dat zijne echter zowiezo geen standaard koelers, je laptop upgraden in een desktop kast kan je eigenlijk wel vergeten.

Je moet dan gewoon voor een desktop mobo & CPU gaan.

Zowiezo, als je denkt aan het "upgraden van de CPU naar een veel hoger nivo" en nog niet weet in welk socket het zit, ga ik zo maar even gokken dat je niet helemaal weet hoe sockets & cpu's zich verhouden en je bedrogen uitkomt zodra je met een andere CPU komt aanzetten. Die past niet.

[ Voor 36% gewijzigd door XelaRetak op 30-11-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja precies, zeggen dat je je Cpu gaat upgraden naar een veel hoger niveau, terwijl je niet eens weet wat je hebt, is best wel bijzonder zeg maar.

Dit klinkt als een fantasieproject van iemand die nog niet helemaal goed begrijpt hoe het allemaal werkt.

Je hebt niet veel upgrade opties op een laptop platform, als er uberhaupt al upgrades zijn.
Je wil weten wat voor socket dit is voor de koeler? Je gaat hier geen enkele aftermarket koeler voor vinden, het is een laptop socket, daar worden geen aftermarket koelers voor gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:51
Waar gaat het laptopmoederbord de benodigde stroomvoorziening vandaan halen voor een krachtigere processor?
Het hoogste wat je kan gaan, mits er maar èèn sku moederbord is gebruikt in de familie, is de snelste processor uit de familie van die laptops.
Zoek dat eerst even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGamer_GX13
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:17
Beste antwoorders,
Ik begrijp jullie verwardheid. Ik heb onderzocht naar welke cpu's er compatibel zijn met mijn moederbord. Er zit op dit moment een Intel Core i3 4000M in. Mijn moederbord gebruikt namelijk een G3 socket. Ik heb nu mijn oog op de Intel Core i5-4200M CPU, die volgens cpu-upgrade.com compatibel is met mijn moederbord. Hier moet ik wel bij zeggen dat dit zeker weten een project is van de toekomst. Ik heb ook al een oplossing gevonden voor het koelen van mijn processor, die niet een mounting formaat nodig heeft (vergelijkbaar met wat deze persoon heeft gedaan: Youtube).

[ Voor 6% gewijzigd door XGamer_GX13 op 30-11-2022 17:49 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Een hardmount op een processor zonder heatspreader. Risky risky. Als je de schroeven te hard aandraait, of niet alle schroeven gelijkmatig, is het over met de processor.
Een paar blinde gaten tappen in aluminium met een klein schroefdraad is ook makkelijker gezegd dan gedaan.

Wel een leuk project, daar niet van. Maar ik zou het niet met hardware doen die belangrijk voor je is.

Kan je bios ook met die processor om gaan? Dat is meestal het grootste probleem. En daar zijn dan soms ook wel weer "gehackte" biossen voor, maar dat zou ik eerst ook goed uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 14:28
XGamer_GX13 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:39:
Hier moet ik wel bij zeggen dat dit zeker weten een project is van de toekomst.
Je hebt het eerder over "een veel hoger niveau", maar als je ook al aangeeft dat het een project voor de toekomst is, zou je je toch serieus de vraag moeten stellen wat je dan wilt bereiken met dergelijk oude, en relatief trage hardware...
Met "een veel hoger niveau" lijk je namelijk de indruk te hebben dat ie met de CPU upgrade aanzienlijk sneller wordt, maar als je deze beide opties eens vergelijkt met zelfs maar een instap desktop i3 processor van de huidige generatie, dan zie je dat je performance winst met je voorgenomen upgrade maar marginaal is, en dat beide opties ontiegelijk veel trager zijn dan zelfs deze instap i3 processor (laat staan als je ze vergelijkt met een moderne i5) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o09aCriq8d1lSc9KxiYSaH_2YCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hEcvLprxU4x8vpExMal7btZ9.png?f=fotoalbum_large

Heb je niet verkeerde verwachtingen van deze CPU upgrade?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Pagina: 1