usb dongles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdoggie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
Hebben jullie dat nou ook altijd?

Dan wil je even snel je muis of game controller meenemen naar een andere computer, maar welke van deze honderd dongles hoort daar ook alweer bij?

Soms staat er heel handig Logitech op of zon mooie bliksem voor logi bolt of een zonnetje, maar soms staat er ook niets op, of gewoon iets wat je totaal niet kunt koppelen aan een bepaald apparaat.

Is er een manier om er snel achter te komen welke dongle ook alweer bij dat ene apparaat hoort...?

Een programmatje ofzo, dat snel laat zien welk apparaat je zojuist hebt uitgetrokken of ingeplugd?

groetjes,

Rogier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Niet relevant als je de zaken al hebt, maar dat was voor mij een reden over te stappen op bluetooth.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

Is er een reden waarom je geen universele(re) standaard als Bluetooth gebruikt?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Nog nooit van zo iets gehoord.

Gewoon de dongles markeren. Stukje tape (of wat dan ook) op de controller, en op de bijbehorende dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdoggie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
Gelukkig kunnen de meeste apparaten tegenwoordig ook via de standaard bluetooth worden aangesloten, maar bij muizen toetsenborden, game controllers, teken tabletjes, headsets, overal zit wel een dongeltje bij tegenwoordig, en ze zijn zo klein geworden dat markeren met een stukje tape zelfs al een uitdaging zou worden, en daarnaast vind ik dat ook oerlelijk, ik haat stickers en tape op mijn apparaten...

Ik vraag me af waarom fabrikanten niet gewoon duidelijk aangeven op het dongeltje waar het van is. Ik heb nu bijvoorbeeld een dongeltje in mijn computer gevonden, en daar staat logitech op, maar ik heb twee andere dongeltjes waarvan ik zeker weet dat ze van mijn muizen zijn, en daar staat dan weer geen logitech op. Daar zit op de ene gewoon een thunderbolt logo en de andere een zonnetje, wat het ook moge zijn. Waarom zetten ze niet gewoon MX master 3S op dat ding, dan weet je tenminste waar het van is.

Ik heb ook een game controller waar dan een dongeltje bij zit waar helemaal niets op staat, en als je hem aansluit, staat er BM-7159 in de apparaatlijst o.i.d. Als je dan een beetje doordenkt en de controller bestudeert kun je misschien nog bedenken: oh ja dat ding heet Batman, dus BM zal daar wel op slaan, maarja ze hadden ook gewoon Batman controller op de zijkant van dat ding kunnen drukken natuurlijk. Dat gaat mij met mijn Dymo niet lukken op zo'n klein pietepeuterig dongeltje. En als het niet specifiek voor het apparaat is, maar elk willekeurig bluetooth apparaat zou kunnen aansluiten, dan zouden de letters bluetooth wat mij betreft ook welkom zijn op de dongel.

Dus ontwerpers van draadloze apparatuur, als jullie meelezen; Zet de naam van je product alsjeblieft voortaan op de dongel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:22

dragonhaertt

@_'.'

macdoggie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:28:
. Daar zit op de ene gewoon een thunderbolt logo en de andere een zonnetje, wat het ook moge zijn. Waarom zetten ze niet gewoon MX master 3S op dat ding, dan weet je tenminste waar het van is.
Even specifiek een antwoord op alleen deze vraag.
Die dongle met het zonnetje is van Logitech, en kan gebruikt worden door meerdere apparaten. (Unifying receiver)

Die is dus expres niet alleen voor de master 3s, maar kan je ook koppelen aan andere apparaten die dat ondersteunen, en je kan je mx master ook ontkoppelen.
Daar een ander logotje op dan het Logitech Unifying logo zou dus onlogisch zijn.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

offtopic:
ik heb een stukje draad tussen de muis en de dongle gemonteerd, zo raken ze nooit van elkaar gescheiden. #konhetnietlaten

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Nee, ik heb dat nooit. Ik kies bewust voor bedrade muizen. Nooit lege batterijen of storingen. Altijd een betrouwbare verbinding.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

In het geval van Logitech is het meestal het zonnetje/sterretje voor Unifying en het rare groene icoontje met bliksemschicht in de negatiever ruimte voor Bolt.

Al mijn andere Logitech apparaten die een eigen dongle hebben zijn óf afwijkend in kleur (bijv. dezelfde kleur grijs als het muis/toetsenbord setje dat ik heb) óf staat de naam van he apparaat op (bijv. mijn G900).

Voor apparaten waar het niet duidelijk is gebruik ik meestal nagellak of watervaste stift om met een specifieke kleur te markeren welke bij welk apparaat hoort. Een puntje op de dongle, en een puntje waar de dongle in het apparaat zit opgebergd of onder het batterij klepje.
Pagina: 1