Femme, ik vind dat je dit eigenlijk niet kunt...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
...maken.

Ik keek even op Fok!forum en zag daar deze posting van jou staan:
Door Femme - zondag 26 augustus 2001 00:09

quote:
Op zaterdag 25 augustus 2001 22:29 schreef HartSlag het volgende:
maar wat functioneerde niet als ik vragen mag? welk merk gebruiken jullie? wat voor raid level? external storage? hotswap? wat?
ikke nieuwsgierig

------------------------------------------------------------
Onze vorige sysadmin bleek erg weinig kaas gegeten te hebben van RAID configgen. Het was de bedoeling dat hij een RAID0+1 array zou configgen met vier Seagate Cheetah X15's. Iedereen die minimaal verstand heeft van RAID, weet dat RAID0+1 (ook wel RAID10 genoemd) striping én mirroring is. Achteraf bleek dat-ie twee arrays had aangemaakt, een RAID 0 en een RAID 1. De databases stonden op de RAID 0 array en daar ging toen één schijf van dood met als gevolg dat alle data pleitte ging.
Gelukkig hebben we nu een systeembeheerder die wel verstand heeft van RAID.
Artemis (waar o.a. de Fok! databases op draaien) heeft een AMI MegaRAID Elite 1500 controller met 3 Cheetah X15's in RAID5 en Apollo heeft een Adaptec 3200S met 2 Atlas 10K II's in RAID1 (maar momenteel een Atlas 10K II + X15 omdat er een Atlas dood is gegaan).
Vind je dit nou zelf ook niet een beetje Rick de schuld geven/Rick de grond in trappen :?

Ik bedoel, er zullen toen vast fouten gemaakt zijn, maar niet alleen door Rick, dat maak je mij niet wijs.

pier

hiero

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ach, sommige mensen zijn nog niet helemaal volwassen, 't geeft niet.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je mij iets wil vragen over een post op Fok! dan hoeft dat niet hier in Lieve Adjes.

Rick mag erg blij zijn met de vriendelijke behandeling die we hem hebben gegeven.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik denk dat Rick wel voor zichzelf kan opkomen als hij dat nodig acht...daar heeft hij jou niet voor nodig pier...

Met modder gooien is sowieso voor niemand zinvol

Dit topic is gesloten.