RFXTRX433E with Novoform Garagedeur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zita212
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 17:53
Ik heb recent een RFXTRX433E aangeschaft. Heeft nu EXT firmware.
Reden voor kopen: Ik wil my garrage deur openen met mijn smartphone. Ik heb nu een remote/keyfob "NovoForm"
Met de RFXcom applicatie ik zie berichten van mijn temperatuur sensoren maar ik zie geen bericht als ik de NovoForm afstandbediening gebruik. Weet iemand wat voor protocol gebruik deze deur en indien deze compatible is met RFXTRX433E ?

Beste antwoord (via zita212 op 01-12-2022 10:17)

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:44
Naar mijn weten is de novoferm remote encrypted en kan het dus niet met een rfxcom.
Heb zelf ook een rfxcom en deze ziet hem iig niet.
Ik heb aan mijn novoferm poort een Shelly 1 gehangen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

zita212 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:15:
Reden voor kopen: Ik wil my garrage deur openen met mijn smartphone. Ik heb nu een remote/keyfob "NovoForm"
Het is waarschijnlijk Novoferm, dat maakt het zoeken wat makkelijker :)

Maar die zie ik niet in de handleiding terug als ondersteunt door RFXtrx. Ik zou de mensen achter RFXtrx een berichtje sturen. Wellicht weten zij meer of kunnen ze ondersteuning toevoegen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
zita212 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:15:
Ik heb recent een RFXTRX433E aangeschaft. Heeft nu EXT firmware.
Met de RFXcom applicatie ik zie berichten van mijn temperatuur sensoren maar ik zie geen bericht als ik de NovoForm afstandbediening gebruik. Weet iemand wat voor protocol gebruik deze deur en indien deze compatible is met RFXTRX433E ?
gebruik RFXmngr om te kijken of je de remote langs ziet komen, zo ja, dit even doorzenden naar rfxcom.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:44
Naar mijn weten is de novoferm remote encrypted en kan het dus niet met een rfxcom.
Heb zelf ook een rfxcom en deze ziet hem iig niet.
Ik heb aan mijn novoferm poort een Shelly 1 gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zita212
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 17:53
Dank u wel voor het antworden, Ik heb al een bericht gestuurt via de formulier aan RFXcom maar geen antwoord na een week. Ook in hun gebruik instructies is een listje met alle apparatuur die werkt met TRX433 en Novoferm is er niet. En ja, ik heb RFXmgr gebruikt en niks daar gezien als ik druk op de Novoferm afstandbediening. Ik denk TheMistery heeft gelijk, er moet een sort encryptie toegepast zijn want dit is meer belangrijk dan een temperatuur sensoor en niemand will zijn garage deur geopened door iemand die een recording heeft gedaan.