Als zzp gestart, binnenkort een laptop nodig. Ik hou van vlotte apparaten. ter referentie als desktop heb ik een i7-7700 waar ik nog steeds niets over te klagen heb. deze processor uitgekozen ivm muziekproductie met Ableton live waar die geschikt voor is. Ook voor de dagelijkse dingen snel zat.
Voor een laptop zou het fijn zijn als hij over een paar jaar nog steeds lekker vlot is. Licht gewicht en niet te groot voor gebruiksgemak en laagdrempeligheid. ik denk dat een 14" scherm een optimum is tussen ergonomie en formaat. Ook fijn als de fan niet begint te loeien bij bv een zoom meeting.
Wat ga je met je laptop doen?
OS zal windows zijn. Met name administratieve handelingen, bijvoorbeeld via Citrix, waarbij ik er echt niet niet de hele dag non-stop achter zit om te typen. laten we zeggen 33% van de de werkdag. video meetings zoals zoom calls. regelmatig onder de arm naar een andere plek in het kantoor. En gewoon een beetje surfen natuurlijk.
Wat is je budget?
mag tot 1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
afhankelijk van de opdracht. Veel meenemen zal zijn (op de fiets) naar kantoor, en binnen kantoor gedurende de dag van de ene naar de andere plek verplaatsen. Ik ga geen hele dagen off the grid werken. maar licht en handzaam met goede accuduur is wel prettig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
na reserach op dit forum ben ik uitgekomen bij zakelijke laptops. zoals dell xps of lenovo thinkpad/book. vervolgens las ik de nodige dingen waar ik niet heel blij van werd bij de xps-en en vond toen Lenovo X1 carbon's van de 9e generatie in de aanbieding.
bv deze ThinkPad X1 Carbon G9 voor 1500
Processor: Intel® Core™ i7-1165G7-processor van de 11e generatie (2,80 GHz tot 4,70 GHz)
Besturingssysteem: Windows 10 Pro 64 voorgeïnstalleerd via downgrade in Windows 11 Pro 64
Totaal geheugen: 32 GB gesoldeerd LPDDR4x 4266MHz
Vaste schijf: 1 TB SSD, M.2 2280, PCIe Gen4/4
Garantie: 3 jaar Premier
Grafische kaart: Geïntegreerde Intel® Iris® Xe grafische kaart
14" WUXGA (1920 x 1200), IPS, Anti-Glare, Non-Touch, 400 Nits
IR en 720p HD-camera met PrivacyShutter
of is iets dergelijks enorme overkill ?
Voor een laptop zou het fijn zijn als hij over een paar jaar nog steeds lekker vlot is. Licht gewicht en niet te groot voor gebruiksgemak en laagdrempeligheid. ik denk dat een 14" scherm een optimum is tussen ergonomie en formaat. Ook fijn als de fan niet begint te loeien bij bv een zoom meeting.
Wat ga je met je laptop doen?
OS zal windows zijn. Met name administratieve handelingen, bijvoorbeeld via Citrix, waarbij ik er echt niet niet de hele dag non-stop achter zit om te typen. laten we zeggen 33% van de de werkdag. video meetings zoals zoom calls. regelmatig onder de arm naar een andere plek in het kantoor. En gewoon een beetje surfen natuurlijk.
Wat is je budget?
mag tot 1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
afhankelijk van de opdracht. Veel meenemen zal zijn (op de fiets) naar kantoor, en binnen kantoor gedurende de dag van de ene naar de andere plek verplaatsen. Ik ga geen hele dagen off the grid werken. maar licht en handzaam met goede accuduur is wel prettig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
na reserach op dit forum ben ik uitgekomen bij zakelijke laptops. zoals dell xps of lenovo thinkpad/book. vervolgens las ik de nodige dingen waar ik niet heel blij van werd bij de xps-en en vond toen Lenovo X1 carbon's van de 9e generatie in de aanbieding.
bv deze ThinkPad X1 Carbon G9 voor 1500
Processor: Intel® Core™ i7-1165G7-processor van de 11e generatie (2,80 GHz tot 4,70 GHz)
Besturingssysteem: Windows 10 Pro 64 voorgeïnstalleerd via downgrade in Windows 11 Pro 64
Totaal geheugen: 32 GB gesoldeerd LPDDR4x 4266MHz
Vaste schijf: 1 TB SSD, M.2 2280, PCIe Gen4/4
Garantie: 3 jaar Premier
Grafische kaart: Geïntegreerde Intel® Iris® Xe grafische kaart
14" WUXGA (1920 x 1200), IPS, Anti-Glare, Non-Touch, 400 Nits
IR en 720p HD-camera met PrivacyShutter
of is iets dergelijks enorme overkill ?
[ Voor 4% gewijzigd door Slaveofthewave op 29-11-2022 22:40 ]