Hi Tweakers,
Ik zie al erg veel 1440p systemen voorbijkomen en heb de onderstaande build vooral op die posts gebasseerd. Ik heb al de GPU op voor 600 euro gekocht, ik was bang dat die zou uitverkopen voor zo'n prijs. De rest moet ik nog halen en is onderhevig aan verbetering op basis van jullie feedback!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en af en toe voor werk gebruiken. Het gaat om games als Red Dead Redemption 2, Guild Wars 2, Mogelijk ooit nieuwe Elderscrolls als die ooit uitkomt. Voor werk gebruik ik veel Power BI. Games hoop ik op 1440p ultra settings met 100 - 144 fps te spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag rond de 1500 kosten, ik heb de GPU al voor 600 gekocht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de onderstaande build aardig in de buurt komt. Ik ben fan van een case met erg goede airflow, hier ben ik van plan later iets meer casefans in te doen zodat het erg koel kan blijven zonder al te hoge toeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren zolang het lekker samengaat met de videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou fijn zijn als ik de komende jaren bijna alles maximaal op 1440p en 144hz kan spelen.
Ga je overklokken?
Meestal pas nadat het systeem 3 a 4 jaar oud is en sommige games niet meer aan kan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd naar wat voor geschikte voeding zonder overkill aan max watt levering.
En is de moederbord + ram combi geschikt?
Ik zie al erg veel 1440p systemen voorbijkomen en heb de onderstaande build vooral op die posts gebasseerd. Ik heb al de GPU op voor 600 euro gekocht, ik was bang dat die zou uitverkopen voor zo'n prijs. De rest moet ik nog halen en is onderhevig aan verbetering op basis van jullie feedback!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en af en toe voor werk gebruiken. Het gaat om games als Red Dead Redemption 2, Guild Wars 2, Mogelijk ooit nieuwe Elderscrolls als die ooit uitkomt. Voor werk gebruik ik veel Power BI. Games hoop ik op 1440p ultra settings met 100 - 144 fps te spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag rond de 1500 kosten, ik heb de GPU al voor 600 gekocht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de onderstaande build aardig in de buurt komt. Ik ben fan van een case met erg goede airflow, hier ben ik van plan later iets meer casefans in te doen zodat het erg koel kan blijven zonder al te hoge toeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren zolang het lekker samengaat met de videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou fijn zijn als ik de komende jaren bijna alles maximaal op 1440p en 144hz kan spelen.
Ga je overklokken?
Meestal pas nadat het systeem 3 a 4 jaar oud is en sommige games niet meer aan kan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd naar wat voor geschikte voeding zonder overkill aan max watt levering.
En is de moederbord + ram combi geschikt?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 152,31 | € 152,31 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | € 811,23 | € 811,23 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX750M (2021) | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 107,- | € 107,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.664,06 | ||