Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
3D sculpten/renderen in Blender, is prio nummer 1. M'n huidige systeem (GTX 1070 met oude CPU) kan niet meer mee met m'n 3D-ambities en wil eigenlijk minder gamen. Als ik wel game zijn het vaak ook wat oudere spellen. Daarnaast wat videobewerking en audio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1600,-, mag meer of minder zijn. Onderstaande lijst zat goed totdat de GPU opeens weer uitverkocht was en bij de andere winkel € 200,- duurder was. Ik sta open voor andere modellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast RAM, en opslag(laatste niet in de tabel onderstaand).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga vooral voor maximaal betaalbare aan videogeheugen, maar moet het helaas bij NVIDIA houden ivm Blender. Verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee maar misschien undervolten, niet in verdiept verder.
Wat verwacht je van ons?
Valt er nog wat te tweaken aan de onderstaande lijst(vooral de GPU)? Heb redelijk wat builds bekeken op dit forum en lijkt me een aardige lijst. Verantwoording voor mijn keuzes:
3D sculpten/renderen in Blender, is prio nummer 1. M'n huidige systeem (GTX 1070 met oude CPU) kan niet meer mee met m'n 3D-ambities en wil eigenlijk minder gamen. Als ik wel game zijn het vaak ook wat oudere spellen. Daarnaast wat videobewerking en audio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1600,-, mag meer of minder zijn. Onderstaande lijst zat goed totdat de GPU opeens weer uitverkocht was en bij de andere winkel € 200,- duurder was. Ik sta open voor andere modellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast RAM, en opslag(laatste niet in de tabel onderstaand).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga vooral voor maximaal betaalbare aan videogeheugen, maar moet het helaas bij NVIDIA houden ivm Blender. Verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee maar misschien undervolten, niet in verdiept verder.
Wat verwacht je van ons?
Valt er nog wat te tweaken aan de onderstaande lijst(vooral de GPU)? Heb redelijk wat builds bekeken op dit forum en lijkt me een aardige lijst. Verantwoording voor mijn keuzes:
- Ik had deze CPU gekozen wegens de recensies ivg met AMD, wordt wel warm dus daarom duurdere fan erbij. Ik heb de laatste releases van AMD niet gevolgd dus indien er een beter alternatief is voor een CPU hoor ik dat graag.
- Moederbord hoeft niet te fancy.
- GPU kan gewijzigd worden maar liever wel een RTX 3080 van de betere merken en minimaal 12 gb geheugen.
- Ben niet bekend met Seasonic maar lees goede reviews over deze voeding.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR) | € 1.085,13 | € 1.085,13 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.847,03 | ||