Mijn huidige, ooit refurbished gekocht, mobieltje heeft zoveel kuren dat ik vrees dat hij er binnenkort echt mee op gaat houden. Ik ben waarschijnlijk 'n inmiddels al uitgestorven soort want ik heb alleen 'n mobieltje omdat je daar tegenwoordig zo goed als toe verplicht bent. Heb dan ook 'n prepaid phone en geen abonnement.
Ik gebruik mijn mobiel voor:
wekker/horloge
GPS (in berggebied, moet daarvoor betrouwbaar zijn) en wifi (thuis)
Sms te versturen/ontvangen (security sms voor bankzaken e.d.)
Whatsapp voor internationaal bellen
Mijn mobiel dient vrijwel alleen als ik op reis ben (en dan nog...).
Ik maak er nooit foto's mee, luister er nooit muziek mee, speel geen games, zit niet op soc. media, etc.
Ik zoek een refurbished telefoon die:
- 'n zo lang mogelijke standby tijd heeft
- geen of zo min mogelijk bloatware heeft, of dat 't te desinstalleren is (wat ik nu voor heel veel apps niet kan en vreselijk irritant is)
- liefst zo min mogelijk tracking
- niet te groot/zwaar is
- goed geluid heeft (mijn gehoor is niet al te best)
- nanosim
- 2 tot 3 jr oud, of in eigenlijk dat ie nog zo lang mogelijk voorzien wordt van (met name security) updates, zodat ik niet weer in no time weer een andere hoef aan te schaffen
- prijs ±100€
Ik ben dus iemand die zich helemaal niet met mobiele telefonie bezighoudt en 't aanbod met al die nieuwigheden zegt me echt helemaal niets. Heb al die gadgets niet nodig. Voor 't gebruik dat ik ervan maak is 'n investering van 100€ elke zoveel jaar eigenlijk al teveel.
Wat kan ik 't beste kopen?
Alvast bedankt voor 't advies!
Ik gebruik mijn mobiel voor:
wekker/horloge
GPS (in berggebied, moet daarvoor betrouwbaar zijn) en wifi (thuis)
Sms te versturen/ontvangen (security sms voor bankzaken e.d.)
Whatsapp voor internationaal bellen
Mijn mobiel dient vrijwel alleen als ik op reis ben (en dan nog...).
Ik maak er nooit foto's mee, luister er nooit muziek mee, speel geen games, zit niet op soc. media, etc.
Ik zoek een refurbished telefoon die:
- 'n zo lang mogelijke standby tijd heeft
- geen of zo min mogelijk bloatware heeft, of dat 't te desinstalleren is (wat ik nu voor heel veel apps niet kan en vreselijk irritant is)
- liefst zo min mogelijk tracking
- niet te groot/zwaar is
- goed geluid heeft (mijn gehoor is niet al te best)
- nanosim
- 2 tot 3 jr oud, of in eigenlijk dat ie nog zo lang mogelijk voorzien wordt van (met name security) updates, zodat ik niet weer in no time weer een andere hoef aan te schaffen
- prijs ±100€
Ik ben dus iemand die zich helemaal niet met mobiele telefonie bezighoudt en 't aanbod met al die nieuwigheden zegt me echt helemaal niets. Heb al die gadgets niet nodig. Voor 't gebruik dat ik ervan maak is 'n investering van 100€ elke zoveel jaar eigenlijk al teveel.
Wat kan ik 't beste kopen?
Alvast bedankt voor 't advies!