Zie foto > heb ik nu echt een virus?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:21
Zie onderstaand, ik krijg opeens hele dag deze melding...?

Wat ik vreemd vind ik heb niet eens McAfee en het komt via Microsoft Edge...?

Help...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iegIs0LBbPRL-9Pv-9Vbxvk0qXo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/prfGGxjoHXUVlYZOnqU8CxXG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb........

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Greatsword schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:34:
Bedankt voor je bijdrage d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33
Klinkt als een neppe add-on in Edge:
Add, turn off, or remove extensions in Microsoft Edge - Microsoft Support
Best Windows Defender of een andere antivirus ook een laten scannen om zeker te zijn dat er niks anders is wat ongevraagd op je systeem staat

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je geeft het zelf al aan.. Je hebt geen Mcafee en het komt via Edge. Zoeken op "mcafee edge popup" levert deze pagina op.

@Malantur Nee, dit zijn meldingen vanuit Edge, geen addon of wat dan ook.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
@Malantur
@FlipFluitketel

Bedankt beiden. Ik heb jullie opties nagelopen en de hele cache en geschiedenis van Edge verwijderd, update gedaan van de browser en herstart en heb de melding nu niet meer en die lijkt ook niet meer te komen....

Dank!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:04
Mja, kennis van mij kreeg dat soort, zeer misleidende, fake virus meldingen ook.
Als het hardnekkig is even cleanen met Malwarebytes / AdwCleaner
Je kan gewoon met free/trial je systeem scannen en opschonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Er staat ook bij: Via Microsoft Edge.
Wat je ziet zijn notificatie-popups (webpush) die via schimmige ad-boeren naar je browser gestuurd worden, en die zich vermommen als app's die virussen scannen, of andere scary shit. Allemaal nep!

Je kan bij de bewuste site in de URL-balk op een knop klikken om de notificaties voor de site in te trekken. Of eventueel voor alle domeinen!

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Sleehond Wanneer je dit soort vragen krijgt op een website:
Afbeeldingslocatie: https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fandroidworld.nl%2Fimages%2Farticles%2Fpushmeldingen.png

Kies dan voor "Blokkeren". Waarom zou een website jou berichten moeten sturen? Wanneer je info van die website wilt kun je daar toch zelf naar toe gaan?

[ Voor 27% gewijzigd door sypie op 05-12-2022 06:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53
Greatsword schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:34:
Sorry als het hier niet hoort, maar dit moet me toch echt van het hart.
Met dit soort reacties gaan mijn haren RECHT overend staan.

Ja er is meer informatie nodig, maar dat kan je ook vragen.
Dit is gewoon met de botte bijl erin, en empatie met zo'n zin is dan ook ver te zoeken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
De waarheid ligt een beetje in het midden. Ik had graag gezien dat de TS zijn eigen virusscanner had laten draaien en de resultaten hier ook had gepost. Even vertellen welke virusscanner dat is. Zelf even iets opzoeken in google vind ik ook minimaal aan eigen bijdrage.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 10:04
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:54:
[...]
Met dit soort reacties gaan mijn haren RECHT overend staan.

Ja er is meer informatie nodig, maar dat kan je ook vragen.
Ik denk denk juist dat de 'hint' "Wat ik al gevonden of geprobeerd heb" goed bedoeld was. Het is jammer dat hij bij jou in het verkeerde keelsgat is geschoten.

Wist je dat in het template voor het posten van een nieuwe vraag topic, die tekst 'vooringevuld' is? De reden hiervoor is om mensen er aan te herinneren dat op tweakers.net het op prijs gesteld wordt dat je eerst zelf gedegen onderzoek doet voor je een niew topic het web op slingert.

Misschien wist je dit niet en zie je nu dat de opmerking misschien niet zo slecht bedoeld was, maar juist het tegenovergestelde.

Dat (=gedegen vooronderzoek) zou namelijk enorm helpen om de kwaliteit van de forum threads te verhogen, door te minimaliseren dat er allemaal simpele, makkelijk te voorkomen topics met 'ruis' opduiken waarbij de echt interessante complexe topics ondersneeuwen :+

Zelf stel ik het wel op prijs als anderen helpen om elkaar hier op het forum 'scherp' te houden om de kwaliteit van de topics te verhogen, kort, bondig en 'on topic'. Dit geldt ook voor reacties, en daarom stop ik hier ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Goed, antwoord is duidelijk: het is 'gewoon reclame' / scareware. De verdere discussie kap ik bij dezen af

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 05-12-2022 11:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.