Beste Tweakers,
Jaren geleden heb ik met behulp van jullie een pc-samenstelling gedaan waar ik veel plezier mee heb gehad. Nu is het tijd voor een upgrade en wil wederom jullie ervaring en advies vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen: CoD Mw 2, Total War Warhammer 3, Warhammer 40k Darktide, Cyberpunk, Rimworld (veel mods) op 1080p HD / 1440p, 144hz.
- Multi-tasken (o.a. youtube/mp4/video kijken + internet meerdere tabbladen + word/excel/pp bewerking + pdf bewerken)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Desktop rond de €2.000,- , beeldscherm, toetsenbord en muis rond €500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wil deze keer 32' monitor aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaring met Intel Core processoren en Nvidia videokaarten, voorkeur dus voor deze onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet de komende jaren zonder problemen nieuwe games kunnen draaien, hierbij hoop ik het liefste pas over 6-7 jaar pas een upgrade nodig te hebben (speel niet alles op ultra btw)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
1) Is het systeem compatibel of zijn er over presterende onderdelen die niet aan hun recht komen?
2) Is de hoeveelheid voeding (750W) voldoende?
3) Is de hoeveelheid koeling voldoende?
4) Indien er ergens een goedkopere mogelijkheid is (zonder teveel bottlenecking/prestatie kosten) graag advies!
Alvast bedankt voor het reageren!
Jaren geleden heb ik met behulp van jullie een pc-samenstelling gedaan waar ik veel plezier mee heb gehad. Nu is het tijd voor een upgrade en wil wederom jullie ervaring en advies vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen: CoD Mw 2, Total War Warhammer 3, Warhammer 40k Darktide, Cyberpunk, Rimworld (veel mods) op 1080p HD / 1440p, 144hz.
- Multi-tasken (o.a. youtube/mp4/video kijken + internet meerdere tabbladen + word/excel/pp bewerking + pdf bewerken)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Desktop rond de €2.000,- , beeldscherm, toetsenbord en muis rond €500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 376,12 | € 376,12 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 (rev. 1.0) | € 214,38 | € 214,38 |
| 1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB Triple Fan (LHR) | € 869,- | € 869,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon VG7-W (rode led fans) | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 112,90 | € 112,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 126,88 | € 126,88 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB | € 114,- | € 114,- |
| Totaal | € 2.043,75 | |||
Wil deze keer 32' monitor aanschaffen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | AOC CQ32G3SU/BK Rood, Zwart | € 326,- | € 326,- |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaring met Intel Core processoren en Nvidia videokaarten, voorkeur dus voor deze onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet de komende jaren zonder problemen nieuwe games kunnen draaien, hierbij hoop ik het liefste pas over 6-7 jaar pas een upgrade nodig te hebben (speel niet alles op ultra btw)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
1) Is het systeem compatibel of zijn er over presterende onderdelen die niet aan hun recht komen?
2) Is de hoeveelheid voeding (750W) voldoende?
3) Is de hoeveelheid koeling voldoende?
4) Indien er ergens een goedkopere mogelijkheid is (zonder teveel bottlenecking/prestatie kosten) graag advies!
Alvast bedankt voor het reageren!