Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

(Game PC Build) hulp met componenten en advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RS1994
  • Registratie: November 2022
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een beetje onderzoek gedaan voor een pc build voor te gamen o.a Warzone 2.0, Modern Warfare 2

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Moederbord: GIGABYTE Moederbord B550M AORUS ELITE
Videokaart: AMD Radeon RX 6700 XT
Proccesor: Ryzen 5 5600x + (Wraith Stealth koeling)
Geheugen: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600 MHz. 2 x 8 GB zwart
SSD: Samsung 870 QVO - Interne SSD - 2.5 inch - 1TB
Voeding: AZZA PSAZ-750G 750W

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf weinig verstand van pc's en heb dus deze build samen gesteld voor mijn pc de componenten hierboven heb ik in mijn bezit, ben dus op zoek naar advies of dit allemaal passend is en/of er verbeterpunten zijn die gelijkwaardig in prijs zijn zodat ik deze e.v.t kan ruilen. En ben voornamelijk nu nog op zoek naar een case die passend is voor deze setup en of ik nog iets mis? Wens is liefste case tussen de 50 á 100 euro.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je niet alle onderstaande vragen beantwoord. Zoiets simpels als een budget ontbreekt nu bijvoorbeeld. Vul dit nog even aan als je zo compleet mogelijk advies wilt.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

• pietkrobot
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-11 13:51
RS1994 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:25:
Ik heb een beetje onderzoek gedaan voor een pc build voor te gamen o.a Warzone 2.0, Modern Warfare 2

Moederbord: GIGABYTE Moederbord B550M AORUS ELITE
Videokaart: AMD Radeon RX 6700 XT
Proccesor: Ryzen 5 5600x + (Wraith Stealth koeling)
Geheugen: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600 MHz. 2 x 8 GB zwart
SSD: Samsung 870 QVO - Interne SSD - 2.5 inch - 1TB
Voeding: AZZA PSAZ-750G 750W

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf weinig verstand van pc's en heb dus deze build samen gesteld voor mijn pc de componenten hierboven heb ik in mijn bezit, ben dus op zoek naar advies of dit allemaal passend is en/of er verbeterpunten zijn die gelijkwaardig in prijs zijn zodat ik deze e.v.t kan ruilen. En ben voornamelijk nu nog op zoek naar een case die passend is voor deze setup en of ik nog iets mis? Wens is liefste case tussen de 50 á 100 euro.
Het enigste wat ik zou doen is nog een beter cooler voorzien de stock cooler kan het aan maar in sommige games zoals battlefield 5 gaat deze tot 92°c en dat is minder aangenaam met een Simpele 212 evo of een iets gelijkaardig graak je ee zeker en ben je zeker dat je je cpu niet downclocked voor de hoge temperatuur als case kan je de standaard corsair 4000D met mesh van voren gebruiken heeft 2 fans included en heeft goeie thermals

• RS1994
  • Niet online
pietkrobot schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:16:
[...]

Het enigste wat ik zou doen is nog een beter cooler voorzien de stock cooler kan het aan maar in sommige games zoals battlefield 5 gaat deze tot 92°c en dat is minder aangenaam met een Simpele 212 evo of een iets gelijkaardig graak je ee zeker en ben je zeker dat je je cpu niet downclocked voor de hoge temperatuur als case kan je de standaard corsair 4000D met mesh van voren gebruiken heeft 2 fans included en heeft goeie thermals
Oke top, ga gelijk kijken voor een extra cooler die beter is lijkt me ook verstandiger. Had nog een standaard fan liggen van Argus RS041 maar deze stelt weinig voor.. De case ziet ook wel intressant uit. En als ik dan een betere fan haal, denk je dat down clocken verstandig is? Blijft die dan niet genoeg gekoeld en zit het niet aan je fps als je downclocked? Want wil liefste het uiterste uit me build halen. (Ben echt een noob betreft pc's) 8)7

• pietkrobot
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-11 13:51
RS1994 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:36:
[...]

Oke top, ga gelijk kijken voor een extra cooler die beter is lijkt me ook verstandiger. Had nog een standaard fan liggen van Argus RS041 maar deze stelt weinig voor.. De case ziet ook wel intressant uit. En als ik dan een betere fan haal, denk je dat down clocken verstandig is? Blijft die dan niet genoeg gekoeld en zit het niet aan je fps als je downclocked? Want wil liefste het uiterste uit me build halen. (Ben echt een noob betreft pc's) 8)7
Als je een koeler haald zoals een 212 evo of iets gelijkaardig zal je zeker niet moeten downclocken en downclocken zou ik niet doen. Je cpu downclocked automatisch als deze te warm heeft en dat kan lichtjes het geval zijn met de stock kooler maar vanaf je een ietd beter koeler haalt zal dit niet meer het geval zijn. En met een beter koeler manueel downclocken lijkt mij ook geen goed idee.

• RS1994
  • Niet online
pietkrobot schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:40:
[...]

Als je een koeler haald zoals een 212 evo of iets gelijkaardig zal je zeker niet moeten downclocken en downclocken zou ik niet doen. Je cpu downclocked automatisch als deze te warm heeft en dat kan lichtjes het geval zijn met de stock kooler maar vanaf je een ietd beter koeler haalt zal dit niet meer het geval zijn. En met een beter koeler manueel downclocken lijkt mij ook geen goed idee.
Oke nu snap ik hem weer wat geleerd. Ga zeker een gelijkwaardige halen van die wat je opnoemde. En kwa case is die 4000d ook wel erg netjes voor wat ik wil uitgeven eraan. Thanks voor je tips! _/-\o_

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:28
Grappig ik heb een H412R op een 5700X zitten en geen centje pijn werkt perfect en wordt amper warm.
Dit ; uitvoering: Cooler Master H412R
Dat ; uitvoering: AMD Ryzen 7 5700X Boxed
De 5600X & 5700X zijn ja maar 65 watt ;)

• john2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 17:40
Hoi Ronnie,

Ik heb gisteren een upgradeset bij je gekocht voor € 248,70 (AMD Ryzen 5 5600X Boxed, ASUS ROG Strix B550-F Gaming en G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZR 2 x 16GB) Deze zou je vandaag versturen met PostNL en ik zou dan een track en trace krijgen. Ik zag echter dat je account op nonactief lijkt te zijn en maakte me daarom zorgen over het pakket. Heb je deze al verstuurd?

Met vriendelijke groet,

John Bordeaux

AMD Phenom II x4 955, 2x4096MB DDR3 1600, SSD: PNY 240GB, NVidia GTX 550, X-Fi Elite Pro, Coolermaster M620, 24" Samsung, Onkyo TX-NR626, Synology DS214Play NAS

• pzesc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-10 11:37
Beste John,

Ik heb toevallig vorige week ook dit setje (behalve de B550-F) van deze tweaker gekocht. Ik ben bang dat we opgelicht zijn. Deze tweaker is idd sinds gisteren nonactief. Wil je mij een DM sturen, misschien kunnen we gezamelijk wat ondernemen.

Met vriendelijke groet,
Edwin

• john2
Hoi Edwin,

Ik heb je DM gestuurd.
Zijn er nog meer mensen door deze Tweaker RS1994 uit Sittard opgelicht?

Met vriendelijke groet,

John Bordeaux

AMD Phenom II x4 955, 2x4096MB DDR3 1600, SSD: PNY 240GB, NVidia GTX 550, X-Fi Elite Pro, Coolermaster M620, 24" Samsung, Onkyo TX-NR626, Synology DS214Play NAS

• john2
Ik krijg net bericht van nog een Tweaker Niekjej die ook is opgelicht door RS1994 uit Sittard. Het lijkt erop dat hij best wat mensen heeft opgelicht. Als we met z'n allen aangifte doen bij de Politie is de kans groot dat er wat aan gedaan wordt.

Pagina: 1