Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• gms007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:56
Ondanks dat we met een klokthermostaat periodes hebben ingesteld slaat de CV soms at random aan (bijv s nachts). Dit is natuurlijk zonde van de energie (en centen).

Aangezien we midden in verbouwing zitten, is mijn vermoeden dat deze aanslaat vanwege te koude temperatuur?

Ik weet niet goed hoe het overdag gaat, maar zou het een optie zijn om de stekker uit de CV te halen en er in te doen voor gebruik? Is dat ‘slecht’ voor een CV?

Dank voor de reacties alvast!

Alle reacties

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:13
Ik zou zelf eerder zoeken naar de reden dat hij aan slaat (dit zal hoogst waarschijnlijk niet voor niets zijn). Staat toevallig comfortstand van de warm water aan?

Voor de mensen die meer van CV's weten kan het handig zijn om merk/type te vermelden zodat ze hierop kunnen reageren wat er mogelijk gebeurt.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heb je al gekeken of deze niet op de 'comfortstand' staat waarbij die water warm houdt voor de warmwatervoorzienig? Dus de gewone kraan in de keuken/badkamer.

Verder kan het voor zover ik weet geen kwaad als je je cv uit het stopcontact trekt, houd enkel wel rekening met bevriezing van de leidingen of andere dingen in je huis als het echt koud wordt buiten.

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:08
Welke CV heb je?

Meeste CV-installaties hebben een comfort stand waarbij het water alvast wordt verwarmd om bij een aanvraag snel warm water te kunnen leveren.

In het menu op de ketel of via je thermostaat kan je dat vast uitzetten.
Ik heb ook de stand-by temperatuur van 85 naar 55 gezet. Dan duurt het wel iets langer voordat er warm water uit de kraan komt, maar scheelt een hoop energie!

[ Voor 1% gewijzigd door Ruben279 op 29-11-2022 14:26 . Reden: Typo ]