Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
Ik ben op zoek naar een redelijk vlotte, maar betaalbare Android tablet.
De S6 Lite lijkt momenteel bijna al m'n boxjes af te tikken, maar wat ik nergens terug kan vinden is de kleurafwijking. Van de meeste tablets kan ik wel reviews vinden waarin dit terug te vinden is (en van de niet-2022 versie van de S6 lite ook), maar van het geüpdatete model nog niet.

Iemand hier wel iets over terug kunnen vinden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Je zou ook naar de winkel kunnen gaan en de tablet daar bekijken? Ik heb nog geen benchmarks gezien mbt de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
Dat is geen gek idee inderdaad. Ik vertrouw mijn eigen ogen alleen wat minder dan objectieve metingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb deze tablet maar ik neem aan dat je specifieke hardware nodig hebt om dit te meten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kraakhelder
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-08 09:31
bribrab schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:49:
Dat is geen gek idee inderdaad. Ik vertrouw mijn eigen ogen alleen wat minder dan objectieve metingen :)
Als je ogen het toch niet kunnen registreren, wat maakt het dan überhaupt uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kraakhelder schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:22:
[...]

Als je ogen het toch niet kunnen registreren, wat maakt het dan überhaupt uit?
Dat klopt niet helemaal. Stel dat je belang hecht aan het natuurgetrouw weergeven van je fotocollectie dan kan het zijn dat dat niet direct opvalt maar in vergelijking met een nauwkeurig scherm wel. Maar een snelle test in de winkel kan dat niet tonen want daar zien de meeste schermen er best wel oké uit met felle kleurtjes en het tonen van websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraakhelder
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-08 09:31
Admiral Freebee schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:38:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Stel dat je belang hecht aan het natuurgetrouw weergeven van je fotocollectie dan kan het zijn dat dat niet direct opvalt maar in vergelijking met een nauwkeurig scherm wel. Maar een snelle test in de winkel kan dat niet tonen want daar zien de meeste schermen er best wel oké uit met felle kleurtjes en het tonen van websites.
Alleen zie je helemaal niet dat het natuurgetrouw wordt weergegeven, dat haal je dan dus enkel uit "objectieve" waarneming. Iets waar ik sowieso al twijfels bij heb mbt kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
Admiral Freebee schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:38:
[...]

Dit inderdaad. Ik wil de tablet soms gebruiken om wat simpele fotobewerkingen in Lightroom uit te voeren. Zou het jammer vinden als de foto er vervolgens op m'n accurate schermen er ineens heel anders uit ziet :)

Ik snap dat voor dat doel de meest logische stap in dit segment een iPad 9 is, maar blijf liever bij Android (en de bewerkingen zullen sporadisch zijn)

Inmiddels ben ik er trouwens achter dat het scherm van de S6 Lite (2002) gelijk is aan van de oorspronkelijke S6 lite. Maar ik heb ook daar bij nader inzien nog geen goede reviews van het scherm van gevonden.
Pagina: 1