Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:32

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Afgelopen weekend is mijn camera van mijn clip geschoten en op de straat gevallen. De camera heeft het overleeft (lang leve de bracket) maar mijn 55mm 1.8 helaas niet. De mount is afgebroken en moet dus gerepareerd worden. Iemand ervaring met een goede reparatiedienst?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFs825fXhNZPDjS9Ifgm_XRNNNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8KqCbfmGSqEGoBW4KcDI1xb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door KL643 op 28-11-2022 14:46 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Zoek even op of je geen uitgebreide garantie hebt afgesloten voor dit product. Indien van toepassing, vraag ook na bij de verzekering wat de eisen zijn om in aanmerking te komen voor schade-uitkering.

Verder zou ik eerst via Sony of eventueel de winkel waar je gekocht hebt een reparatie-offerte vragen. Wellicht is het daarvoor nodig dat je de lens opstuurt. Ook al kan je daar een klein bedrag aan onderzoek kwijt zijn, dan heb je in elk geval vergelijkingsmateriaal van de kosten.

Als een ander het goedkoper kan, prima. Maar stel, het kost meer dan de helft van de nieuwprijs dan is een nieuwe lens kopen interessanter. Als je snel bent, kan je nog van blackfriday korting profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Johan1995 schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:57:
Zoek even op of je geen uitgebreide garantie hebt afgesloten voor dit product. Indien van toepassing, vraag ook na bij de verzekering wat de eisen zijn om in aanmerking te komen voor schade-uitkering.

Verder zou ik eerst via Sony of eventueel de winkel waar je gekocht hebt een reparatie-offerte vragen. Wellicht is het daarvoor nodig dat je de lens opstuurt. Ook al kan je daar een klein bedrag aan onderzoek kwijt zijn, dan heb je in elk geval vergelijkingsmateriaal van de kosten.

Als een ander het goedkoper kan, prima. Maar stel, het kost meer dan de helft van de nieuwprijs dan is een nieuwe lens kopen interessanter. Als je snel bent, kan je nog van blackfriday korting profiteren.
Lens heb ik al sinds 2016 (gekocht bij OneStop Digital). Ik heb een reisverzekering die het vergoed met een eigen risico van €135,- Aangezien ik op reis was afgelopen weekend kan ik hem daar claimen.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
KL643 schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:59:
[...]

Lens heb ik al sinds 2016 (gekocht bij OneStop Digital). Ik heb een reisverzekering die het vergoed met een eigen risico van €135,- Aangezien ik op reis was afgelopen weekend kan ik hem daar claimen.
Mooi, die 135 kun je dan wegstrepen tegen de BF-korting.

Knip. Het aanzetten tot dit soort praktijken is niet de bedoeling (ook niet met een smiley erbij).

[ Voor 17% gewijzigd door sys64738 op 29-11-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Onderzoek bij Sony kostte mij na een ongelukje 40 euro 2 jaar terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Johan1995 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:58:
[...]

Mooi, die 135 kun je dan wegstrepen tegen de BF-korting. Mocht je het grijze gebied willen opzoeken van meer vergoed krijgen dan de schade was, dan zou ik hier verder geen details en foto's meer openbaar maken... ;)
Mijn inzet is gewoon een lensreparatie die mij dus €135,- gaat kosten. Ik hoef hier niet beter aan te worden O-)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
Dat begrijp ik, maar een gerepareerde lens is niet hetzelfde als een nieuwe. Dus je gaat er sowieso op achteruit. Terwijl je ook kan inzetten op een kosteloze nieuwe lens. Daar heb je die premie toch voor betaald?

[ Voor 10% gewijzigd door Johan1995 op 28-11-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 15:16
Waarschijnlijk wordt er dan nog een afschrijving toegepast, en dat dan nog op de oorspronkelijke prijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Johan1995 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:53:
Dat begrijp ik, maar een gerepareerde lens is niet hetzelfde als een nieuwe. Dus je gaat er sowieso op achteruit. Terwijl je ook kan inzetten op een kosteloze nieuwe lens. Daar heb je die premie toch voor betaald?
Hoezo is een gerepareerde lens niet hetzelfde? Is dat ook niet de weggooi cultuur waar we juist vanaf moeten?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
RobertJRB schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:39:
Hoezo is een gerepareerde lens niet hetzelfde? Is dat ook niet de weggooi cultuur waar we juist vanaf moeten?
Ik zeg niet dat je de lens moet weggooien, hoewel dat wel erg grappig klinkt in de context van een lens die het asfalt al geraakt heeft. :)

Hij kan die lens verkopen voor een redelijk prijs, en open zijn over de historie. Maar je koopt geen 55mm lens van 1000 euro tenzij je de 100% kwaliteit van het product nodig hebt zoals het uit de fabriek kwam.

De fabriek is echt de meest efficiënte en milieuvriendelijkste manier om een goed product te maken. Het terugsturen van een lens, of verschepen van 1 reserveonderdeel van Japan naar NL is 10x problematischer dan het normale proces van de fabrikant naar de klant.

Los daarvan... don't shoot the messenger. Als je weggooi cultuur een probleem vindt, laat dan geen dingen op de grond vallen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:53

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Even afgesplitst van het grote Sony topic. Verdient zijn eigen draadje.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Inmiddels heb de lens opgestuurd naar Corona Beeldtechniek in Almere.

beeldaandemuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09

Garyu

WW

Dat wordt 40€ onderzoekskosten plus 250€ reparatiekosten vermoed ik. Dat kwam er bij een vergelijkbaar ongelukje bij mij uit een tijdje terug. Dan is het de vraag of het het waard is en waar je financiële grens ligt natuurlijk (of van de verzekering).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Garyu schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:33:
Dat wordt 40€ onderzoekskosten plus 250€ reparatiekosten vermoed ik. Dat kwam er bij een vergelijkbaar ongelukje bij mij uit een tijdje terug. Dan is het de vraag of het het waard is en waar je financiële grens ligt natuurlijk (of van de verzekering).
Ik heb een eigen risico van €125, - en dat vind ik prima. Daar koop je geen andere lens voor en aangezien ik dit een hele fijne lens vind, mag het ook wel wat kosten.

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09

Garyu

WW

KL643 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:20:
[...]

Ik heb een eigen risico van €125, - en dat vind ik prima. Daar koop je geen andere lens voor en aangezien ik dit een hele fijne lens vind, mag het ook wel wat kosten.
Oh de lens is het absoluut waard. De 55/1.8 is absoluut mijn lievelingslens (en enige prime die ik nog heb en regelmatig gebruik)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Garyu schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:18:
[...]

Oh de lens is het absoluut waard. De 55/1.8 is absoluut mijn lievelingslens (en enige prime die ik nog heb en regelmatig gebruik)
Ik heb 2 lenzen die ik nooit zal verkopen.. deze en de 12mm Voigtländer 👌

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
Ik heb ook 2 lenzen! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
lees : "die ik nooit zal verkopen" 🙃 van 12 tm 600mm

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
De lens was niet meer te repareren, de kosten zouden hoger zijn dan een nieuwe lens. Ik heb een vergoeding van de verzekering ontvangen en inmiddels een nieuwe 55mm 1.8 gekocht :)

beeldaandemuur

Pagina: 1