Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcobr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-07 20:48
Mijn vraag
Ik heb al een hoop gezocht maar nog niet gevonden, mocht ik een topic met dezelfde vraag over het hoofd hebben gezien dan hoor ik het graag.

Mijn Setup:
- Marantz SR7005
- 2x B&W CM5 s2 - bij de TV
- 2x B&W CM1 s2 - in een andere zithoek in dezelfde (grote) kamer

De speakers zijn op de Front A en B aangesloten.

Ik speel veel spotify (momenteel met een Raspberry pi die aan de versterker hangt) op alle 4 de speakers. Maar, als er iemand TV gaat kijken dan schakelen we vaak de B groep uit, zodat in de ander zithoek niet de TV geluiden afspelen.

Ik zoek naar een oplossing voor de volgende wens:
- TV afspelen op de CM5
- Tegelijkertijd spotify afspelen op de CM1

Ik sta open voor het aanschaffen van een andere versterker die dit zou ondersteunen, liefst met geïntegreerde spotify Connect. Tot nu toe heb ik echter geen versterker gevonden die op verschillende zones verschillende digitale inputs kan weergeven (of geïntegreerde spotify).

Ik ben zeer benieuwd of er handige tips zijn en hoop dat ik niet aan de slag moet met 2 losse versterkers :P .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:26
Je kunt de raspberry naast digitaal ook analoog aansluiten voor het scenario TV + muziek. Anders ga je al snel naar echte multiroom-systemen als Sonos, Bluos of Heos. Die werken wel met losse versterkers voor verschillende zones. Centrale bediening wordt dan bereikt door ze in een app te koppelen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
marcobr schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:52:
Ik zoek naar een oplossing voor de volgende wens:
- TV afspelen op de CM5
- Tegelijkertijd spotify afspelen op de CM1
Volgens mij moet dat met de huidige receiver lukken? SR7005 heeft meerdere zones (waarvan Zone 2 en Zone 3 ook signaal vanaf S/PDIF In doorzetten). CM5 op Main Zone aansluiten, CM1 op Zone 2. Zone 2 dan wel kiezen voor de actieve manier (Surround terminals op de SR7005) en niet via Pre Out Zone 2

Ik zou bovenstaande uitproberen. Dus geen Speakers A en Speakers B gebruiken maar Main Zone en Zone 2.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 29-11-2022 13:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

T-MOB schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:06:
Je kunt de raspberry naast digitaal ook analoog aansluiten voor het scenario TV + muziek. Anders ga je al snel naar echte multiroom-systemen als Sonos, Bluos of Heos. Die werken wel met losse versterkers voor verschillende zones. Centrale bediening wordt dan bereikt door ze in een app te koppelen.
Daar moet je dan wel bijzeggen dat de analoge uitgang van de Pi (ongeacht het type Pi) qua geluidskwaliteit om te huilen is. Helaas is dubbel uitsturen mbv een DAC HAT ook niet de meest handige optie (en even afhankelijk van wat je voor spotify gebruikt, wellicht niet eens mogelijk). Ik weet dat raspotify meerdere outputs kan handelen, maar bijvoorbeeld Volumio kan dat niet iirc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:41:
[...]
Helaas is dubbel uitsturen mbv een DAC HAT ook niet de meest handige optie
Kan misschien wel met een hifiberry (clone) digitale uitgang kaartje. Coax en optisch geven
allebei het zelfde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcobr
FeaR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:29:
[...]

Volgens mij moet dat met de huidige receiver lukken? SR7005 heeft meerdere zones (waarvan Zone 2 en Zone 3 ook signaal vanaf S/PDIF In doorzetten). CM5 op Main Zone aansluiten, CM1 op Zone 2. Zone 2 dan wel kiezen voor de actieve manier (Surround terminals op de SR7005) en niet via Pre Out Zone 2

Ik zou bovenstaande uitproberen. Dus geen Speakers A en Speakers B gebruiken maar Main Zone en Zone 2.
Krijg nou wat, je hebt gelijk. Ik vond de handleiding vrij onduidelijk, maar ik heb het zojuist geprobeerd en ik kan inderdaad wel spdif naar zone2 sturen. HDMI kan expliciet niet dus ik ging er ook vanuit dat alleen analoog mogelijk is, maar blijkbaar kan dit gewoon. Nou alleen nog een goeie spotify streamer vinden (de raspberry is niet helemaal stabiel) die ik met spdif kan aansluiten en klaar is kees.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
marcobr schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:19:
[...]

Krijg nou wat, je hebt gelijk. Ik vond de handleiding vrij onduidelijk, maar ik heb het zojuist geprobeerd en ik kan inderdaad wel spdif naar zone2 sturen. HDMI kan expliciet niet dus ik ging er ook vanuit dat alleen analoog mogelijk is, maar blijkbaar kan dit gewoon. Nou alleen nog een goeie spotify streamer vinden (de raspberry is niet helemaal stabiel) die ik met spdif kan aansluiten en klaar is kees.

Bedankt!
De Raspberry Pi is een van de meest stabiele streamers. Probeer anders eens opnieuw te installeren of neem een ander OS, bijvoorbeeld Moode of HifiBerry OS.

Grappig, zo had je alle apparatuur al in huis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcobr
Corrigan schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:52:
[...]

De Raspberry Pi is een van de meest stabiele streamers. Probeer anders eens opnieuw te installeren of neem een ander OS, bijvoorbeeld Moode of HifiBerry OS.

Grappig, zo had je alle apparatuur al in huis. :P
Inderdaad grappig, fijne uitkomst haha.

Ik ga inderdaad een andere OS proberen icm een hdmi -> toslink adapter. Ik gebruik momenteel raspotify en die is soms niet zichtbaar in de spotify app.
Pagina: 1