Sharen via winroute werkt niet door Zonealarm

Pagina: 1
Acties:

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:00

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Ik heb een netwerkje van 2 pc's (win98SE) waarvan er een de internet aanluiting bevat en de andere dsaarvan mee moet kunnen genieten. dit kan via winroute (of course) maar nou heb ik ook zonealarm draaien voor de veiligheid en daardoor kan de andere pc niet op internet. ik heb winroute overal toegang voor gegeven, de lock al uitgezet van zonealarm, maar pas als zonealarm geheel afgesloten is, werkt het pas. heeft iemand hier een oplossing voor? tis winroute Lite 4.1.26 en zonealarm 2.0.26. ik kan trouwens vanaf de andere pc ook niet pingen naar externe ip adressen (zoals de dns servers van mijn ISP), ook niet als zonealarm afgesloten is, klopt dit? en kan ik dan wel messenger enzo draaien op die pc?

thnx alvast!

We've got that ring of confidence

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Moet je gewoon je sercurity lager zetten, op de helft.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 18:08 schreef CrashOne het volgende:
Moet je gewoon je sercurity lager zetten, op de helft.
geprobeerd... helpt niet... helaas. :'(

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

ik heb precies het zelfde gedaan en bij mij werkt het...

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Bij advanced zit er een optie (in Zonealarm)en daar moet je wat aangevinkt hebben voor je netwerkkaart. Er staat daar uitleg, voor welke wel en voor welke niet. Bij mij kan ik het even niet precieser zeggen want ik heb (hier) geen ZoneAlarm.

Mijn netwerk werkte nadat ik die optie aangekruist had, probeer het eens suc6 ;)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:27

Theuno

Da Devil Crew

En anders stel je winroute goed in, dan is het echt een goede firewall, en kets je dat gare winhoosverdraaiende zonealarm eraf !

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Precies, daar waar je zone alarm voor gebruikt, dat zit ook in winroute... dus eigenlijk dubbel op. :)

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Moet ik dan Winroute Lite of Professional hebben? kheb nu namelijk lite, want met professional liep mijn peecee, heeeeeel erg vast (ik kon zeg maar alleen nog maar in veilige modus in windows komen... natch :( ) maar als het met winroute alleen ook kan... why using zonealarm dan right??

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
keeej. het werkt! kheb ZoneAlarm gedumpt en winroute PRO geïnstalleerd... simpele oplossing eigenlijk... eigenlijk zou ik het vol moeten houden tot het zo is zoals ik het wil... maar goed... ik ben niet zo'n aanhouder... thnx iedereen... nou maar hopen dat windows strax gewoon afsluit want dat lukt vaak nooit nadat ik geïnternet heb... :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 29 augustus 2001 21:48 schreef U2-kid het volgende:
keeej. het werkt! kheb ZoneAlarm gedumpt en winroute PRO geïnstalleerd... simpele oplossing eigenlijk... eigenlijk zou ik het vol moeten houden tot het zo is zoals ik het wil... maar goed... ik ben niet zo'n aanhouder... thnx iedereen... nou maar hopen dat windows strax gewoon afsluit want dat lukt vaak nooit nadat ik geïnternet heb... :(
dat kan heeeel goed aan ZoneAlarm gelegen hebben :) keep us informed zou ik zeggen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 22:15 schreef limoentje het volgende:

[..]

dat kan heeeel goed aan ZoneAlarm gelegen hebben :) keep us informed zou ik zeggen :)
hmmm ja, d'r valt weinig te informen zeg maar... zoneAlarm is history en winroute PRO is future (oh nee, present :P ) en afgesloten heb ik niet... heeft iemand misschien een idee hoe ik mijn ouders zo ver kan krijgen dat ze kambel nemen? (ja, ik ben er nu toch :P) want dat willen ze niet... te veel kastjes in de huiskamer, de duur, net een ISDN installatie aangelegd voor dat internet.. blah blah blah... maar ik wil kabel! dat scheeld mij een hoop geld! (ik moet mijn rekening zelf betalen....) en ADSL is er voorlopig niet hier in die-hard nootdopr, kben al blij dat er sinds begin dit jaar kabel is! (via wanabe euh doo welliswaar, maar er is kabel!)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gewoon even met ze praten, vertellen dat JIJ het betaald en dat je alle kastje + kabels weg werkt...

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 15:43

xipetotec

Deus Vult

Ligt aan de combinatie van de twee, zijn allebei packetfilters, misschien doet zonealarm ook wel NAT. Dan doe je dus twee keer nat, dat kan niet op een connex.
In ieder geval zullen ze alletwee winsock gebruiken, en dat vind winsock niet leuk.
En idd, aan wrpro heb je veel meer, kan je helemaal dichtzetten, veel beter dan je ooit zou kunnen met zonealarm.

Wise beyond his years.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 00:26 schreef xipetotec het volgende:
Ligt aan de combinatie van de twee, zijn allebei packetfilters, misschien doet zonealarm ook wel NAT. Dan doe je dus twee keer nat, dat kan niet op een connex.
In ieder geval zullen ze alletwee winsock gebruiken, en dat vind winsock niet leuk.
En idd, aan wrpro heb je veel meer, kan je helemaal dichtzetten, veel beter dan je ooit zou kunnen met zonealarm.
euhm.... dit wordt wel heel erg technisch...

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 00:24 schreef CrashOne het volgende:
Gewoon even met ze praten, vertellen dat JIJ het betaald en dat je alle kastje + kabels weg werkt...
ja alleen is de vraag waar... doordat we een stuk aan het huisgebouwd hebben, zit de hoofdaansluiting nu midden in de huiskamer |:( en er staat nix voor. DIe com21 kastjes van wanahave euh -doo zijn ook verrekte groot, dus niet echt weg te werken...

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Op donderdag 30 augustus 2001 00:30 schreef U2-kid het volgende:

[..]

euhm.... dit wordt wel heel erg technisch...
Let wel op dat je alles goed dicht gooit dan he anders heb je nog veel open gaten, en gooi niet teveel dicht :?

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 04:34 schreef dhm00 het volgende:

[..]

Let wel op dat je alles goed dicht gooit dan he anders heb je nog veel open gaten, en gooi niet teveel dicht :?
hmmm.... :? ja??? :?

Pagina: 1