Deals Please adverteert onder andere bedrijfsnamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esdeboer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zie in de pricewatch bij harde schijven een hoop prijsdalingen, als ik de shops bekijk zijn het altijd bol.com plaza aanbieders (verkoop door een bekende naam) die een stuk goedkoper zijn (plus advertentie)

Als ik doorklik naar bol.com wordt het niet aangeboden door het bedrijf, maar door Deals Please.

Voorbeeld uitvoering: WD Red Plus, 4TB (128MB cache) bol.com plaza Verkoop door Azerty.nl, maar volgens Bol verkocht door Deals Please.

Klinkt als een oplichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
je kan bij bol uit 11 verkopers kiezen, waaronder azerty.
de tekst die in de pricewatch achter de verkoper staat is gewoon een reclame slogan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 20:49
Deals please heeft vandaag diverse pricawatches getriggert bij mij, ook echt behoorlijk onder de normale prijs (te mooi om waar te zijn).

Die Deals Please (op bol.com plaza) is Premium Medicine Technology B.V.

Premium Medicine Technology B.V. Organisatie-adviesbureaus Groothandel in medische en tandheelkundige instrumenten, verpleeg- en orthopedische ...

Ik vraag me dan hardop af, is dit echt hun account waar ze spontaan 20.000 producten verkopen die niks met hun BV te maken hebben?

Iemand die daar besteld heeft en ook daadwerkelijk geleverd heeft gekregen (conform bestelling/tijdig)?

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esdeboer
  • Niet online
Zou handig zijn om de goedkoopste aanbieder daar dan neer te zetten ipv een willekeurige, zodat je dat kan zien.

Ik zie dat Bol Deals Please al heeft verwijderd uit de verkopers, dus waarschijnlijk inderdaad een oplichter, hopelijk draait de pricewatch feed snel weer op de prijzen weer te repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDeks
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-05 16:19
pc-freakz schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:22:
Deals please heeft vandaag diverse pricawatches getriggert bij mij, ook echt behoorlijk onder de normale prijs (te mooi om waar te zijn).

Premium Medicine Technology B.V. Organisatie-adviesbureaus Groothandel in medische en tandheelkundige instrumenten, verpleeg- en orthopedische ...

Ik vraag me dan hardop af, is dit echt hun account waar ze spontaan 20.000 producten verkopen die niks met hun BV te maken hebben?

Iemand die daar besteld heeft en ook daadwerkelijk geleverd heeft gekregen (conform bestelling/tijdig)?
Same here, ik ben alleen zo dom geweest om het ook echt te kopen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06
TMDeks schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:40:
[...]

Same here, ik ben alleen zo dom geweest om het ook echt te kopen. :'(
Ik heb ook wat vanuit de pricewatch melding gekocht en vraag me af wat nu wijsheid is. Op zich iets gekocht wat geen eens een onrealistische prijs is. (maand geleden zelfde prijs op amazon)
Maar nu ik dit zie, begin ik toch wel te twijfelen of ik dit moet annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 20:49
Ik weet niet in hoeverre bol.com je beschermd door middel van achterhouden betaling (aan dat bedrijf) tot het geleverd is?

Verkoper bestaat nog wel: https://www.bol.com/nl/nl/v/deals-please/1725664/
Aanwezig sinds mei 2022. Alle producten zijn alleen op 0 voorraad gezet.

Enige verklaarbare zou zijn dat het account door iemand is overgenomen?
Je kan evt. Premium Medicine Technology B.V. bellen en van hun horen of het klopt dat ze dit verkopen, dan kan je direct annuleren?

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 08:45
Ik lees even mee, ik ben ook getriggert door een prijs alert voor hardeschijven en heb ook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esdeboer
  • Niet online
De deals die ik zag bij de harde schijven waren 20 tot 50% goedkoper en er waren er een hoop.
Het zou een grote partij goedkope spullen kunnen zijn en dat de voorraad nu op is. (maar dat lijkt me sterk met 194514 producten die ze claimen te hebben)

Maar zo net na black friday met die kortingen en een bedrijf dat Premium Medicine Technology als handels naam heeft en als omschrijving:
"Het bieden van dienstverlening en advisering in medicijnen, therapiën en technieken voor optisch, medische toepassingen, levering van medicijnen en optische apparatuur voor medische toepassingen en investeringen in ondernemingen met activiteiten gerelateerd aan medische toepassingen."

Ik zou meteen annuleren en hopen dat Bol.com het geld terug geeft

[ Voor 9% gewijzigd door esdeboer op 29-11-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 23:40
Ook het topic maar volgen. Dacht goedkoop 2x 8TB voor m'n NAS te kunnen scoren, na al een zeer lange tijd te wachten op een redelijke deal.

Vooral nieuwsgierig rondom de kopersbescherming vanuit Bol.com, zoals @pc-freakz ook al schrijft..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goof2000
Ik denk dat de klantenservice het druk heeft met mensen die vragen stellen. Inmiddels is een medewerker er voor mij naar aan het kijken.

Mijn vraag:
Ik heb zojuist dit wifi access point besteld, maar begin me toch wel af te vragen of dit wel goed is. De verkoper heeft nu helemaal geen enkel product meer te koop staan.
Ik zag net dat de bedrijfsinformatie als bedrijf: Premium Medicine Technology B.V. geeft. Dit lijkt me toch een bedrijf wat niet dit soort spullen verkoopt.

Reactie van bol.com:
"Ik zie dat deze verkoper niet meer actief is op onze website. Ik raad je daarom aan om deze bestelling te annuleren nu het nog kan."

[ Voor 73% gewijzigd door Goof2000 op 29-11-2022 10:14 . Reden: reactie bol.com toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Goof2000 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:11:
Ik denk dat de klantenservice het druk heeft met mensen die vragen stellen. Inmiddels is een medewerker er voor mij naar aan het kijken.
Wat is "er"? Naar de betrouwbaarheid van DealsPlease/Medicine BV of de bescherming van Bol.com? Of juist wat anders? En de klantenservice van wie, eigenlijk? Houd ons op de hoogte i.i.g. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
@Goof2000 Bedankt voor de moeite. Het viel mij, na jouw bericht, ook op dat alle producten niet meer leverbaar zijn. Ondanks flink balen, toch de bestelling maar geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Ik heb mijn bestelling geannuleerd, ik kon een paar dagen wachten of het geleverd zou gaan worden.
Mijn conclusie is dat het niet waard is om er energie in te steken en heb geannuleerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:51

Mooijekind

Manager Product Content
Het lijkt erop dat bol.com de prijzen van deze shop al heeft verwijderd.
Wij zijn ook bezig om zo snel mogelijk een correcte feed in te lezen met de nieuwe prijzen/leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:37
Vanmorgen via bol.com bij hun 2x de Ubiquiti Networks UniFi 6 Lite voor €100,- per stuk besteld.

Zo ver ik kan zien worden deze morgen braaf geleverd, ik heb in in ieder geval een overeenkomst met bol.com. Maak me dan ook nog geen zorgen.

Edit:
Bol.com medewerker is er in aan het duiken, gaf aan momenteel niets vreemds te kunnen zien aan deze partner. Maar ze duiken er even verder in. Hierover krijg ik via de mail een reactie.

[ Voor 29% gewijzigd door targaryanwolf op 29-11-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:39

Dax

Vanochtend een Fractal Design Define 7 XL besteld voor 187 euro.
Gelukkig met achteraf betalen, we gaan zien of hij binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperimental
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-04 19:54
targaryanwolf schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:28:
Vanmorgen via bol.com bij hun 2x de Ubiquiti Networks UniFi 6 Lite voor €100,- per stuk besteld.

Zo ver ik kan zien worden deze morgen braaf geleverd, ik heb in in ieder geval een overeenkomst met bol.com. Maak me dan ook nog geen zorgen.

Edit:
Bol.com medewerker is er in aan het duiken, gaf aan momenteel niets vreemds te kunnen zien aan deze partner. Maar ze duiken er even verder in. Hierover krijg ik via de mail een reactie.
Vanmorgen ook Unifi netwerk apparatuur besteld met creditcard. De reservering van betaling wordt pas definitief als het product verzonden wordt.

@targaryanwolf Ik ben benieuwd wat ze aan je terugkoppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

targaryanwolf schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:28:
Wanneer je via bol.com bij een bol.com partner koopt heb je geen overeenkomst met bol maar met die partner. De factuur enz ontvang je ook niet van bol en wanneer er iets mis is moet je je ook melden bij die partij.

https://www.bol.com/nl/nl...st%20is%20en%2Fof%20wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Anoniem: 221563 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:46:
[...]

Wanneer je via bol.com bij een bol.com partner koopt heb je geen overeenkomst met bol maar met die partner. De factuur enz ontvang je ook niet van bol en wanneer er iets mis is moet je je ook melden bij die partij.

https://www.bol.com/nl/nl...st%20is%20en%2Fof%20wordt.
Mooi zuur dan, wacht wel even af wat bol.com gaat zeggen. Ik laat het ook wel even hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webside007
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 17:31
ik had ook bijna een Unifi 6 LR besteld aan 142,60 euro bij hun. Was juist te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 08:24

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Zo kreeg ik vannacht een pricedrop alert van dat 'Premium Medicine Technology' voor een Synology NAS. Maar de aanbieding is nergens te vinden.

Ik dacht direct dat ze misbruik maakten van het aanpassen van de prijs vlak voordat de pricewatch de prijzen scraped, om het direct daarna weer te verhogen tot de normale prijs.

Fijn om te horen dat het sowieso niet helemaal een kosher bedrijf blijkt te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilot42
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-06 21:14
Zelf verkoop ik ook PC's en onderdelen via bol.com.
Bol.com betaalt de 1e van de maand uit. Het tijdstip om deze prijzen en het assortiment online te gooien is 2 dagen voor het einde van de maand, erg opvallend.
Het lijkt er op dat er in mei dit jaar een account is geopend met de intentie dit een keer te doen. Als het account 2 dagen geleden is opgericht stinkt het zaakje direct. Het bedrijf bestaat, maar het opgegeven adres bij bol.com is een rijtjeshuis in Amstelveen.
Alles riekt naar oplichting van in dit geval bol.com zelf. Zij lijden immers reputatieverlies en zullen uiteindelijk het geld moeten terugbetalen om dit reputatieverlies te compenseren.
Ik weet uit ervaring ook dat een verkoper(oplichter) het annuleringsverzoek eerst moet goedkeuren voordat de bestelling daadwerkelijk geannuleerd wordt. Dus als bol.com nu niet ingrijpt kan de oplichter er met al het geld van de bestellingen vandoor gaan (wordt de 2e of 3e van de maand (in dit geval december) uitbetaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 20:02
Mij viel op dat de prijsmelding voor de Toshiba MG09 (18TB) van Deals Please kwam, daarna leek dezelfde bol marketplace aanbieding van A4forall (oid) te komen gevolgd door nog een keer dezelfde prijs van Premium Medicine Technology. Elke keer maximaal 1 gelijktijdige aanbieder voor dit produkt en deze 3 namen binnen 1 uur. Voor mij voldoende om er niet op in te gaan. Zowel adres als naam van de eigenaar gaven mij geen goed gevoel ook al bestaat het bedrijf al sinds 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feebl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 14:40
Same, voor de Fractal Design Torrent werd een prijsalert getriggerd, besteld, helaas niet met achteraf betalen maar met creditcard. Hopelijk biedt dat genoeg aankoopbescherming. Ik wacht nog even een dagje om te kijken of er iets binnenkomt/aangemeld wordt. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:51

Mooijekind

Manager Product Content
Het heeft even iets langer geduurd dan gehoopt maar de prijzen van 'Premium Medicine Technology' zijn nu allemaal verdwenen uit de pricewatch voor bol.com NL. Nu alleen nog BE

[ Voor 11% gewijzigd door Mooijekind op 29-11-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 20:34
Ik heb ook een Ubiquiti Cloud Key gekocht vanmorgen. Inmiddels bestelling geannuleerd en contact gehad met de klantenservice. Melding is doorgezet naar de financiële afdeling. Als het goed is (we gaan het meemaken) binnen 3 dagen geld terug. Betaling was met Ideal.

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 20:03
Vanochtend een Logitech Z407 gekocht. Na aanleiding van deze bericht ook annulering ingediend en contact met bol.com gehad. Zij gaven mij aan dat als ik donderdag nog geen gehoor had gehad, ik weer contact kon opnemen en dan zouden zij het annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 22:00
Ik exact hetzelfde, de Toshiba MG09 (SATA, Standard, 512e), 18TB prijsmelding en dus gekocht.
Contact met bol gehad en ze vertelden mij even een paar dagen wachten.

Nu ook maar geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3dyB
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
zelfde, vanwege de trigger vanochtend de synology ds220+ besteld. en nu toch maar geannuleerd. volgens klantenservice Bol.com binnen 3 dagen sowieso geld terug, zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:26

LankHoar

Langharig tuig

Deze triggerde voor mij vanmorgen met een prijs van 90 euro: uitvoering: WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 6TB

Compleet onrealistisch gezien de volgende goedkoopste 2x zo duur is, maar gelukkig zie ik nu dat de feed van de PW deze alweer opgepakt heeft, dus dat lijkt goed te gaan.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Bol.com heeft mijn bestelling geannuleerd.
Het artikel kan niet geleverd worden.

We betalen je meteen terug. Je hebt al betaald met iDEAL. Het geld staat dan binnen 3 werkdagen op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feebl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 14:40
Annulering

De reservering op je creditcard wordt na 3 dagen opgeheven.
Idem. Mooi dat het zo opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Hier ook geannuleerd:

Ubiquiti Networks UniFi 6 Lite - Access Point - 1750 Mbps - 1-pack

2 x € 100,00

Verkoper: Deals Please

Garantie: 2 jaar fabrieksgarantie Tooltip

Geannuleerd
Annulering

We betalen je meteen terug. Je hebt al betaald met iDEAL. Het geld staat dan binnen 3 werkdagen op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06 08:56

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

Net bericht dat mijn bestelling automatisch is geannulleerd (ik had er verder nog niets mee gedaan) en dat het geld teruggestort wordt.

Netjes afgehandeld door bol.com

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webside007
eind goed al goed; wel spijtige zaak uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06 14:24

Maduth

Probeersel

Hier dezelfde ervaring van Deals Please, bestelling [wel met achteraf betalen] maar blijkbaar niet betrouwbaar. Zojuist is de bestelling geannuleerd, er ging iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laakhaven
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-02-2023
pc-freakz schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:22:

Vanmorgen besteld (Edifier speakers, ongeveer 30 EUR onder de normale prijs). Leek te mooi om waar te zijn, maar ik dacht, als ik via Bol.com bestel en het gaat mis, krijg ik iig mijn geld terug. Bij een onbekende winkel had ik deze bestelling (en betaling) nooit gedaan.
Voorgevoel bleek te kloppen - een uurtje geleden een mailtje "bestelling geannuleerd, betaling wordt teruggestort"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Reactie Bol.com

Beste targaryanwolf:,
Je bestelde artikel is geannuleerd, omdat er iets mis ging in de communicatie tussen ons en de partner. Onze excuses hiervoor.

Partner is nu ook verwijderd van de site.

[ Voor 11% gewijzigd door targaryanwolf op 29-11-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06 14:24

Maduth

Probeersel

Ik moest dus nu het product opnieuw bestellen en bol.com heeft gelijk de prijzen met 8% verhoogd [tov gisterenavond], lekker bezig bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Maduth schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:42:
Ik moest dus nu het product opnieuw bestellen en bol.com heeft gelijk de prijzen met 8% verhoogd [tov gisterenavond], lekker bezig bol.com.
Heb mijn spullen nu ook elders besteld, bol.com kwam ook als duurste eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 15:53
Even mee in het rijtje aanschuiven: Unifi 6 lite gekocht vanmorgen, maar dus ook geannuleerd.
Balen, zeker nu dat de prijzen duurder zijn geworden.

Voor de liefhebbers op Amazon.com.be: 127,88 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin1989
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik heb vanochtend een "Xbox Draadloze Controller + Draadloze Adapter voor Windows" besteld ook bij Deals Please via Bol.com.
Na dat mijn bestelling geannuleerd was om 14:28 en gelijk met Bol klantenservice gechat en zei dat Deals Please op de zwarte lijst staat bij Bol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56f0qev4_vMqLwMCAcltUUDN_tE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o83ODD2sskRCyZ5mAIDJbHXE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x658AJx5feSIyaqn9WxQTYP-U34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VASJO1salGSH7reAeULaL5eP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob IJpelaar
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Heb vandaag een aankoop gedaan van een NZXT Z63, ongeveer 60 euro onder de marktprijs. Krijg zojuist bericht dat de aankoop geannuleerd is.

Vervolgens contact opgenomen met klantenservice, Deals Please is op de 'zwarte lijst' gezet, wat dat ook mag betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ1984
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 08:55
Gelukkig ben ik niet de enige die dacht een mooie deal te hebben gemaakt vanochtend. In mijn geval een fractal design meshify 2 compact black solid die nergens meer te bestellen valt behalve bij Deals Please. Bestelling is inmiddels ook geannuleerd.

Bol.com zal ongetwijfeld goed geld verdienen aan al die third party suppliers maar voor de consument wordt het steeds meer ondoorzichtiger. Ik vraag me af op Bol.com hier op de langere termijn goed aan doet. Te veel van dit soort akkefietjes via Bol.com de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webside007
C-dude schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:55:
Even mee in het rijtje aanschuiven: Unifi 6 lite gekocht vanmorgen, maar dus ook geannuleerd.
Balen, zeker nu dat de prijzen duurder zijn geworden.

Voor de liefhebbers op Amazon.com.be: 127,88 euro
Bedankt, maar ik heb een Unifi 6 long range nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sasoha
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-04-2023
Ik had pas door dat er iets niet klopte toen de verkoper plots op "de verkoper is niet meer actief" stond. Ik heb een gaskachel besteld maar daar kan ik naar fluiten zeker. Wat een oplichter😡. Sorry maar bol.com hoort daar een compensatie voor te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramkoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-06 11:03
Voor mij gaat de saga nog even door Unifi access point ver onder marktwaarde besteld met achteraf betalen. Kreeg een mailtje van PostNL dat ik inklaringskosten moet betalen, dus lijkt erop dat er wel een pakketje is aangemeld.

Laat het denk ik gewoon bezorgen en als het er niet zuiver uit ziet neem ik het gewoon niet in ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-06 16:59
Ook hier een behuizing gekocht. Gelukkig met achteraf betalen, want ik vond het al een opvallende aanbieding.
vanmiddag bericht dat de bestelling was geannuleerd. Toch jammer.

Echt vervelend voor de mensen die wel betaald hebben. Was ik ook bijna een van geweest. Ik ben nieuwsgierig of dat allemaal vergoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireblade115
  • Laatst online: 05-09-2024
WD Red Plus 8 TB HDD - voor NAS Server - 3,5 inch - 7200 RPM - Sata voor € 177,40
Prijs die ik vorige keer betaalt heb bij megekko was €220

dus maar direct besteld,
deze middag ook bericht gekregen dat het geannuleerd is geweest en mijn geld zal terug betaald worden.

Via de chat gevraagd waarom deze geannuleerd was,

Dit was hun antwoord:

Je bestelling was geannuleerd, omdat de verkoper met wie wij samen werkte op de zwarte lijst is gezet. Geloof me maar dat je dan liever niet in zee wil gaan met een verkoper als deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom532
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 15:08
ik ben er vanochtend vroeg ook in getrapt, van geen kwaad bewust tot ik zojuist een mail kreeg van bol dat mijn bestelling is geannuleerd doordat er 'iets mis is gegaan in de communicatie', en dat ik binnen 3 werkdagen mijn geld terug krijg (iDeal betaling). Volgende keer dus iets beter opletten op al die derde partij verkopers, echt slechte zaak dat die zo de overhand nemen op bol vind ik, dit is niet de eerste slechte ervaring daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 09:17
Hue Ledstrip gekocht voor 52 euro, maar vond het al verdacht dus heb voor achteraf betalen gekozen. Inmiddels is mijn bestelling ook geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47
Zag een flinke prijsdaling voor een moederbord maar geen beoordelingen en inderdaad vage info voor wat betreft het bedrijf (en een gigantisch, onrealistisch aanbod). Dit deed me het stemmetje in mijn hoofd uiteindelijk toch negeren.

Bestellen mensen dit dat dan met in hun achterhoofd "ik heb een soort van bescherming" (want bol.com, achteraf betalen, creditcard) en "wie niet waagt, wie niet wint"? Fear of missing out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Dagion schreef op woensdag 30 november 2022 @ 01:13:
Bestellen mensen dit dat dan met in hun achterhoofd "ik heb een soort van bescherming" (want bol.com, achteraf betalen, creditcard) en "wie niet waagt, wie niet wint"? Fear of missing out?
Bescherming, want bol.com, ja. Ik zag de aanbieding (-20% marktconform) als (eindelijk) een goede (late blackfriday) deal. Ondanks nul reviews e.d. moet je ook nieuwe partijen een kans geven. Ik had echter niet heel veel verder gekeken en het voordeel van twijfel gegeven. Half uur na bestellen kriebelde het toch, ben ik op onderzoek uit gegaan en bleek het toch een wat shady deal te zijn en de annulering maar in gang gezet.

Geen FOMO, maar wel 'bescherming, bol.com, dus komt wel goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sjeefr schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:28:
[...]

aanbieding (-20% marktconform) als (eindelijk) een goede (late blackfriday) deal.
Gewoon even serieus: je beweert dit echt en oprecht met droge ogen, of ben je aan het backtracken om "(bijna) too good to be true"-opportunisme goed te praten?

Want ja, "Black Friday" is geëvolueerd naar een week vol aanbiedingen, en toen kwam "Cyber Monday" er nog even achteraan. Dus waarom niet een "Just Missed it Tuesday" met dezelfde soorten kortingen, in theorie kan het. En als je in de markt bent voor bepaalde goodies, dan weet je bést hoe de prijzen daarvan zich ontwikkelen, maar er wordt best wel eens ergens 20% korting op gegeven.

Dus ja, in theorie is het hartstikke mogelijk, maar geloofde je dat in dit geval ook echt, of was het een "mooi, deze nemen we mee, en zo niet, dan ga ik lekker meeposten in het klaagtopic waarin we met honderden andere 'gedupeerden' gaan huilen dat we onze eigenlijk té mooie aanbieding die we willens en wetens hebben besteld nooit gaan krijgen"?

[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 30-11-2022 10:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
@CodeCaster In mijn geval geloofde ik het ook echt.
Nog gekeken en het leek inderdaad best plausibel. Ik hield een paar harddisks in de gaten voor 2 weken, dus echt een beeld van de markt had ik niet.

Maar goed, nu maar gewoon bij een andere leverancier gekocht, ik wilde tot gisteren wachten op een goede aanbieding en toen kwam toevallig dit voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
CodeCaster schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:32:
Gewoon even serieus: je beweert dit echt en oprecht met droge ogen, of ben je aan het backtracken om "(bijna) too good to be true"-opportunisme goed te praten?
20% korting, ook op tech items, is helemaal niet zo raar. Wellicht is de datum raar, want waarom niet in de week van Black Friday; die wil ik je nog gunnen. Echter 20% is gewoon geen raar kortingspercentage. 40%+ zou raar zijn, want dan verkoop je ofwel met een exorbitante marge of je verkoopt end-of-life/meuk.

Ik geloof niet dat Azerty en anderen maar 3% marge op een hard disk maken. Ik geloof ook niet dat al die Mediamarkt deals onder de inkooprijs worden verkocht. Die marges liggen hoger. Die 20% kortingspercentages zie/zag je overal, dus waarom hier niet?

Op 5% korting ga ik geen impulsaankoop doen - en mag hopen dat de meeste niet verschieten voor die paar procent.
CodeCaster schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:32:
dan ga ik lekker meeposten in het klaagtopic waarin we met honderden andere 'gedupeerden' gaan huilen dat we onze eigenlijk té mooie aanbieding die we willens en wetens hebben besteld nooit gaan krijgen"?
Ik denk niet dat dát de intentie was van dit topic, maar eerder een waarschuwing voor men die reeds gekocht heeft / aan het kijken is. Zet die bruine bril af en kijk eens wat vrolijker naar de wereld.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjeefr op 30-11-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Argh, helaas is ook bij mij de bestelling van een 6TB schrijf geannuleerd: "...Je bestelde artikel is geannuleerd, omdat er iets mis ging in de communicatie tussen ons en de partner. Onze excuses hiervoor...".

Dacht ik toch nog een BlackFriday aanbieding te kunnen scoren, maar helaas.

Bol.com stort het geld terug, maar ik had natuurlijk liever de schijf gehad ;( :-(

[ Voor 29% gewijzigd door PsiTweaker op 30-11-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.neve
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-01 09:57
Op 29 november melding Pricewatcht voor een NAS en twee schijven bij BOL. Meteen besteld en betaald:
Western Digital WD Red Pro - Interne Harde Schijf 3.5" - NAS - 4 TB
Gekocht bij Deals Please
Bezorging: 30 november
2x € 210,40
Synology DS220+
Gekocht bij Deals Please
Bezorging: 30 november
1x € 274,50

Mooie prijs voor een nieuwe Synology NAS en 2 WD schijven erbij.
Dag later twee mails van BOL:
Daarin staat: Een artikel uit je bestelling is geannuleerd:
Je bestelde artikel is geannuleerd, omdat er iets mis ging in de communicatie tussen ons en de partner. Onze excuses hiervoor.
Wat gebeurt er met mijn betaling?
Je hebt gekozen voor iDEAL. Als het bedrag is afgeschreven, zorgen we ervoor dat het binnen drie werkdagen weer op je rekening staat. In België duurt het uiterlijk vijf werkdagen voordat je het bedrag terug hebt
Geldt zowel voor de NAS als de schijven.
Dezelfde dag geld weer terug op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafjes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-02 10:24
Hier een NAS besteld op 29-11 van Synology voor mooie prijs. Bestelling werd s middags door Bol geannuleerd "omdat er iets mis ging in de communicatie tussen ons en de partner". Volgende dag had ik mijn geld wel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:38

OMD

Pilot42 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:27:
Zelf verkoop ik ook PC's en onderdelen via bol.com.
Bol.com betaalt de 1e van de maand uit. Het tijdstip om deze prijzen en het assortiment online te gooien is 2 dagen voor het einde van de maand, erg opvallend.
Het lijkt er op dat er in mei dit jaar een account is geopend met de intentie dit een keer te doen. Als het account 2 dagen geleden is opgericht stinkt het zaakje direct. Het bedrijf bestaat, maar het opgegeven adres bij bol.com is een rijtjeshuis in Amstelveen.
Alles riekt naar oplichting van in dit geval bol.com zelf. Zij lijden immers reputatieverlies en zullen uiteindelijk het geld moeten terugbetalen om dit reputatieverlies te compenseren.
Ik weet uit ervaring ook dat een verkoper(oplichter) het annuleringsverzoek eerst moet goedkeuren voordat de bestelling daadwerkelijk geannuleerd wordt. Dus als bol.com nu niet ingrijpt kan de oplichter er met al het geld van de bestellingen vandoor gaan (wordt de 2e of 3e van de maand (in dit geval december) uitbetaald).
Niet iedereen wordt maar 1x per maand betaald ;)
Heel veel annuleringsverzoeken worden tegenwoordig al op voorhand automatisch goedgekeurd. Erg handig als het magazijn al picklijsen heeft gedraaid :X

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 02-12-2022 11:42 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gieg
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-01-2023
Ook ik bestelde wat schijven, gelukkig met creditcard, waardoor Bol de reservering kon verwijderen voordat het geld was afgeschreven.

Maar ik wist niet dat het een scammer was. Op de site stond als reden "communicatieproblemen". Via mail van de klantenservice kreeg ik "de partner waar dit artikel door verkocht wordt werken wij niet meer mee samen" (sic). Follow-up mailtjes werden helaas niet inhoudelijk beantwoord, ik kreeg alleen terug dat bol geen enkele contactinformatie had van deze (ex-)partner. Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen.

Inmiddels ben ik er wel achter dat NightFox89 het helemaal bij het rechte eind heeft: Bol bemiddelt alleen in de koopovereenkomst, maar die sluit je met de partner, niet met Bol. Dus als er iets mis gaat, hoeft Bol niks te doen, dat moet de partner doen (lekker handig als Bol geen enkele contactinformatie heeft, of wil geven!),

Op de bol homepage zie je bijvoorbeeld ook het thuiswinkel-logo, maar dan met de disclaimer: alleen voor partners die ook het thuiswinkel-logo hebben.

Doordat de klantenservice blijkbaar geen antwoorden kan/wil geven, dat Bol er voor kiest om mij van de domme te houden ipv. gewoon te verteller dat de partner een scammer was, en het feit dat het label "bol" geen enkele extra garantie biedt, heeft mij doen besluiten mijn account maar te vewijderen.

En nu maar weer even wachten tot de prijzen echt dalen :-)
Pagina: 1