Microsoft voldoet niet aan de... AVG!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spatienazi
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-08 11:35
In deze newspost wordt er consistent naar de AVG verwezen met de Engelse naam. Nu snap ik dat veel ICTers Engels heel erg leuk vinden, maar hier lijkt nog iets anders aan de hand te zijn.

Het artikel bevat een namelijk een merkwaardige zin: "Naar eigen zeggen houdt Microsoft zich volledig aan de Europese AVG-equivalent."

Dat is bijzonder, want de AVG ís Europees. Ik vermoed dat er een misverstand bij de schrijver (@YannickSpinner) bestaat die ik al eens eerder iemand heb zien herhalen: dat de verordening "GDPR" heet, en de Nederlandse implementatie de "AVG" zou heten.

De AVG is een richtlijn die in z'n Engelse vorm de "General Data Protection Regulation" heet, wat zich direct naar het Nederlands laat vertalen naar de "Algemene Verordening Gegevensbescherming". Je kunt het document dan ook hier lezen in beide (en meer) talen.

De Nederlandse implementatie hiervan is hier te vinden, en heet de Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Microsoft 365 is dus in strijd met de AVG, niet met het Europese AVG-equivalent. (Oh ja, equivalent is trouwens een het-woord. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 16:24

Wish

ingwell

@Spatienazi Misschien dan ook nog even de auteur @YannickSpinner taggen.... (zoals volgens de instructies :D)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatienazi
Doe ik, dank je. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:28

YannickSpinner

Redacteur
Dank voor de terugkoppeling! Ik was inderdaad in de veronderstelling dat het om een interpretatie van overkoepelde regels ging, in plaats van een andere naam. Ik heb het bericht aangepast :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spatienazi
Dank je. :)

Oh hemel, nu staat mijn oncharmante gebruikersnaam onder het artikel. Dat had niet gehoeven hoor, @YannickSpinner. :D

[ Voor 84% gewijzigd door Spatienazi op 29-11-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:28

YannickSpinner

Redacteur
Hahah jij zegt het! Ik zal 'm eruit halen als je dat liever hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spatienazi
Haha, ach nee, joh, doe geen moeite. Er zullen weinig mensen zijn die zich er aan storen. Ik ben nu allang blij dat mijn gebruikersnaam niet VegetaMan69GangWeed420 is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33

Santford

FP PowerMod
Spatienazi schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:39:
Haha, ach nee, joh, doe geen moeite. Er zullen weinig mensen zijn die zich er aan storen. Ik ben nu allang blij dat mijn gebruikersnaam niet VegetaMan69GangWeed420 is. :)
Mocht je een andere gebruikersnaam willen gebruiken dan kun je een verzoek doen in Schop een modje
Pagina: 1