Yooo mensen. Een paar jaar geleden heb ik met behulp van dit forum een toffe build gemaakt. Daar was ik ontzettend content mee. Ik merk alleen dat hij niet meer voldoet aan mijn huidige wensen. Ik gebruik mijn huidige PC ook voor werk met Lumion, Revit, Autocad, SketchUp naast dat ik er ook nog mee game, Skyrim (en hopelijk snel de nieuwste Elder Scroll), GTA, FIFA, F1 en daarnaast nog wat kleinere games en wellicht toch weer World of Warcraft. Hier en daar nog wat video of foto bewerken, al met al een allround systeem denk ik.
Nu ik onlangs begonnen ben met het online wielren programma Zwift denk ik dat mijn huidige systeem uitermate geschikt is om schoon te maken en een rol te dienen als een multimedia homesysteem. Heeft nog steeds de juiste specs voor dit soort programma's en kan echt nog een tijdje door.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk heb ik dat hiervoor al gezegd. Gamen (GTA, Elder Scroll, F1, WoW) en werken (Revit, Autocad, Lumion, Sketchup), maar ook administratie, zoals Microsoft Office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500E, ik heb al een scherm, muis, toetsenbord etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe wil ik een compleet nieuw systeem bouwen. Ik weet dat ik mijn vorig systeem ook een upgrade kan geven. Maar ergens hecht ik heel veel emotionele waarde aan hoe 't systeem nu in elkaar staat en wil ik dat graag zo houden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf (natuurlijk) al een lijstje gemaakt, ik hou van design en ik wil dit keer voor een "white build" gaan, voor zover dat in het budget past, ik sta wel open voor andere suggesties, al dan niet in dit thema en significant beter is. Ik ben dus bereid om te betalen voor esthetiek.
Maar ik denk dat ik vooral veel werkgeheugen nodig heb, en misschien dat 32gb niet genoeg is. Daarna is de videokaart ook wel van belangrijke waarde. Ik maak veel renders in Lumion wat heel veel vraagt van werkgeheugen en videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind de kast heel tof en vind het prettig als ik veel componenten heb van hetzelfde merk. Maar of ik nou een Ryzen en AMD gebruik of Intel en Nvidea maakt mij nou niet heel veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben bereid om extra te betalen voor een grotere voeding waardoor het systeem efficienter kan werken. Ik zit in een luxe positie waarbij mijn huisbaas de energie en elektriciteit rekening niet door berekend.
Ga je overklokken?
Niet perse, maar ik denk dat ik de extra snelheid van de cpu al wel kan gebruiken. Ik draai tijdens werk eigenlijk alle programma's door elkaar.
Wat verwacht je van ons?
Advies, mening en inzicht in mijn keuzes en daar waar nodig is bijschaven denk ik?
Nu ik onlangs begonnen ben met het online wielren programma Zwift denk ik dat mijn huidige systeem uitermate geschikt is om schoon te maken en een rol te dienen als een multimedia homesysteem. Heeft nog steeds de juiste specs voor dit soort programma's en kan echt nog een tijdje door.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-7700 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI B250 GAMING M3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT S340 Special Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X52 (met AM4 support) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB 2 Single Zwart, 120mm | € 24,90 | € 24,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 61,19 | € 61,19 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 257,71 | € 257,71 |
| Totaal | € 408,70 | |||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk heb ik dat hiervoor al gezegd. Gamen (GTA, Elder Scroll, F1, WoW) en werken (Revit, Autocad, Lumion, Sketchup), maar ook administratie, zoals Microsoft Office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500E, ik heb al een scherm, muis, toetsenbord etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe wil ik een compleet nieuw systeem bouwen. Ik weet dat ik mijn vorig systeem ook een upgrade kan geven. Maar ergens hecht ik heel veel emotionele waarde aan hoe 't systeem nu in elkaar staat en wil ik dat graag zo houden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf (natuurlijk) al een lijstje gemaakt, ik hou van design en ik wil dit keer voor een "white build" gaan, voor zover dat in het budget past, ik sta wel open voor andere suggesties, al dan niet in dit thema en significant beter is. Ik ben dus bereid om te betalen voor esthetiek.
Maar ik denk dat ik vooral veel werkgeheugen nodig heb, en misschien dat 32gb niet genoeg is. Daarna is de videokaart ook wel van belangrijke waarde. Ik maak veel renders in Lumion wat heel veel vraagt van werkgeheugen en videokaart.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 487,20 | € 487,20 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B660-A Gaming WiFi D4 | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti SUPRIM X 8G | € 799,- | € 799,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Purple (2014), 2TB | € 84,52 | € 84,52 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li O11 Dynamic EVO Wit | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i Elite Capellix Liquid CPU Cooler Wit | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M2D3600C18W | € 132,- | € 132,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) Wit | € 162,61 | € 162,61 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Pro 512GB | € 149,- | € 149,- |
| Totaal | € 2.463,13 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind de kast heel tof en vind het prettig als ik veel componenten heb van hetzelfde merk. Maar of ik nou een Ryzen en AMD gebruik of Intel en Nvidea maakt mij nou niet heel veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben bereid om extra te betalen voor een grotere voeding waardoor het systeem efficienter kan werken. Ik zit in een luxe positie waarbij mijn huisbaas de energie en elektriciteit rekening niet door berekend.
Ga je overklokken?
Niet perse, maar ik denk dat ik de extra snelheid van de cpu al wel kan gebruiken. Ik draai tijdens werk eigenlijk alle programma's door elkaar.
Wat verwacht je van ons?
Advies, mening en inzicht in mijn keuzes en daar waar nodig is bijschaven denk ik?
[ Voor 38% gewijzigd door vealor op 28-11-2022 23:32 ]